| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Raba posnemovalnih medmetov za poimenovanje predmetov v prvem starostnem obdobju : diplomsko delo
Avtorji:Novak, Ana (Avtor)
Šek, Polonca (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Novak_Ana_2021.pdf (1,67 MB)
MD5: 7DC3C491031EDBFDEE095897C82B265E
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga (mb11)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Govor je sredstvo in funkcija, preko katere smo ljudje kot skupnost socialna bitja. Ta nam služi kot komunikacijsko sredstvo. Otroci preko njega vzpostavljajo socialni stik. Govor in mišljenje se močno prepletata in sodelujeta. Razvoj govora poteka po določenem zaporedju, vzporedno z ostalimi razvojnimi področji. Govornih faz ni mogoče preskočiti, zaradi govora pa se dodatno razlikujemo od ostalih živih bitij. Namen zaključnega dela z naslovom Raba posnemovalnih medmetov za poimenovanje predmetov v prvem starostnem obdobju je bil raziskati povprečni obseg rabe medmetov v zgodnjem razvojnem obdobju otroškega govora. Osredotočili smo se na obdobje med prvim in tretjim letom starosti. V teoretičnem delu smo se osredotočili na razlago teorij razvoja govora, njegovih faz in povezave med njim ter mišljenjem. Utemeljili smo spodbujajočo vlogo vzgojitelja in dejavnike, ki vplivajo na razvoj govora. Pojasnili smo, kaj so medmeti, hkrati pa opisali določeno vrsto posnemovalnih medmetov, ki so ključni za izvedbo raziskave. V empiričnem delu smo uporabili metodo praktičnega dela preverjanja s sličicami. Na podlagi interpretacije rezultatov smo ugotovili pogostost pojavljanja posnemovalnih medmetov pri poimenovanju predmetov na sličicah, ki jih otroci posredno in neposredno poznajo. Preverjanje je potekalo dvakrat. Potrdili smo štiri zastavljene hipoteze. Ugotovili smo, da je raba medmetov v zgodnjem otroštvu pogosta, kar smo tudi pričakovali. Pogostejša je raba pri mlajših otrocih prvega starostnega obdobja kot pri otrocih, ki so že na meji med drugim starostnim obdobjem.
Ključne besede:razvoj govora, prve besede, medmet, posnemovalni medmet, mišljenje, jezikovna zmožnost.
Leto izida:2021
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[A. Novak]
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 60 str.))
Izvor:Maribor
UDK:81\'367.628(043.2)
COBISS_ID:86326019 Novo okno
Število ogledov:48
Število prenosov:1
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:20.05.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Usage of mimicry interjections for objects denomination in the first age range
Opis:Speech is a part of the means of communication and an essential function which enables people to interact as social beings. Human beings differ from other living creatures because of language development phases. Children use it to establish contacts with adults. Moreover, speech and cognitive functions are strongly intertwined. Speech development follows a specific sequence or various stages, which cannot be skipped, and often appears simultaneously with other developmental areas. The main aim of the thesis Usage of Mimicry Interjections for Objects Denomination in the First Age Range was to research average usage of interjections in the early developmental period of children’s speech. The focus was on the period between the first and third year or age. The theoretical part includes additional explanations of speech development, its phases, and the main connection with cognitive functions. Furthermore, a stimulating role of an educator is established, focusing on the speech development factors. We added additional descriptions of a specific type of imitative interjections. In the empirical part, the method of practical work with pictures and images was used. Image-based testing was performed twice. Based on the result interpretation, we determined frequency of the mimicry interjections which refer to the object denomination. In addition, four hypotheses were confirmed. The main findings showed a common usage of interjections among children in the first age group. Moreover, the usage is more common among the group of children of the first age range compared with older children between the first and the second age period.
Ključne besede:speech development, first words, interjection, imitative interjection, thinking, language ability.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici