| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Odzivi vzgojiteljic na izstopajoče vedenje predšolskih otrok
Avtorji:Gorjup Kokerić, Urška (Avtor)
Košir, Katja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Gorjup_Kokeric_Urska_2021.pdf (1,03 MB)
MD5: 5F5BB7804797D61985AEA9D4B268E633
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Naloga naslavlja tematiko izstopajočega vedenja otrok v predšolskem obdobju. Pri tem izhajamo iz teze, da izstopajoče vedenje rezultira iz socialnih interakcij, njegovo zaznavanje pa je subjektivno pogojeno. Ločimo vedenja, ki so razvojno pogojena in so kot taka značilna za posamezna razvojna obdobja, ter vedenja, ki so odklonska in jih uvrščamo v čustvene in vedenjske težave oz. motnje. V nalogi smo opredelili čustveni in socialni razvoj predšolskega otroka in predsta-vili heterogene oblike izstopajočega vedenja. Spoznali smo, da se dejavniki, ki vplivajo na izstopajoče vedenje, najpogosteje prepletajo in ne izhajajo le iz dru-žinskega okolja, ampak tudi iz lastnosti posameznika in socialnega okolja. V empiričnem delu smo uporabili kvalitativno metodo raziskovanja, in sicer polstrukturiran intervju. V raziskavo smo vključili štiri strokovne delavke vrtca, ki so zaposlene na delovnem mestu vzgojiteljice. Ugotovili smo, da vzgojiteljice kot izstopajoče oblike vedenja pretežno navajajo vedenja, ki so razvojno pogojena. Kot glavni dejavnik za izstopajoče vedenje označijo starše. Omenijo tudi lastno-sti otroka in dejavnike okolja. Zaznavanje izstopajočega vedenja vpliva na njiho-ve odzive. Vedenje vzgojiteljic ne sme temeljiti na njihovih osebnostnih prepriča-njih in kulturnih normah. Odzivi, ki niso podprti z vedenjem o dejanskih vzrokih za izstopajoče vedenje, so neutemeljeni. Njihovi odzivi na izstopajoče vedenje naj bodo torej utemeljeni na znanju.
Ključne besede:izstopajoče vedenje, predšolski otroci, odzivi vzgojiteljic
Leto izida:2021
Založnik:[U. Gorjup Kokerić]
Izvor:Maribor
UDK:37.011.3-051:373.2(043.2)
COBISS_ID:67953411 Novo okno
Število ogledov:243
Število prenosov:38
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:03.05.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Preschool teachers' responses to disruptive behaviour of preschool children
Opis:Thesis deals with disruptive behaviour of preschool children. Our research originates from the hypothesis that disruptive behaviour results from social interactions and that its perception is subjectively conditioned. We distinguish behaviours which are developmentally conditioned and are as such typical for different periods of child's development and behaviours which are disruptive and deviant and as such classified as emotional and behavioural problems or disorders. The thesis defines emotional and social development of preschool children and presents heterogeneous forms of disruptive behaviour. We discovered that factors affecting the disruptive behaviour most commonly intertwine and do not originate only from the family but also from characteristics of every individual and social environment. In the empirical part of the thesis we used qualitative research method, namely a semi-structured interview. Four professional kindergarten workers working as kindergarten teachers were included into our research. We have established that teachers mostly list developmentally conditioned behaviours as deviant forms of behaviour. As the main factor for disruptive behaviour they list parents, but also mention child's characteristics and environmental factors. Perception of disruptive behaviour influences their responses. Behaviour of teachers must not be based on their own personal beliefs and cultural norms. Responses, which are not supported by the knowledge of actual causes for disruptive behaviour, are groundless. Their responses to disruptive behaviour should therefore be knowledge-based.
Ključne besede:disruptive behaviour, preschool children, teachers' response


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici