| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Povezanost formalne izobrazbe s pridobljenimi kompetencami ter usposobljenostjo za delo
Avtorji:Lužar, Nives (Avtor)
Tavčar Krajnc, Marina (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Luzar_Nives_2021.pdf (1,17 MB)
MD5: C3FD7AE267640EBF96A91E9B2014D410
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Namen pričujočega magistrskega dela je ugotoviti povezanost formalne izobrazbe s pridobljenimi kompetencami ter usposobljenostjo za delo. Da bi ugotovili, kakšna je povezanost med njima, smo v teoretičnem delu najprej predstavili pomen izobraževanja v sodobni družbi in njegove učinke, nato pa predstavili slovenski šolski sistem ter njegovo skladnost s konceptom družbe znanja. Izpostavili smo dve vplivni teoriji izobraževanja – teorijo človeškega kapitala in teorijo signaliziranja –, ter ju uporabili za razlago povezanosti formalne izobrazbe s kompetencami in usposobljenostjo posameznika. Anketirali smo 205 zaposlenih posameznikov z dokončano 5., 6. ali 7. stopnjo izobrazbe s področja Dolenjske. Za obdelavo podatkov smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega raziskovanja. Rezultati analiz so pokazali na razpršena stališča anketirancev glede uporabnosti znanja, pridobljenega pri formalnem izobraževanju, pri delu in njegovem izoblikovanju človeškega kapitala. Njihova stališča pri opredeljevanju primarne funkcije izobraževanja pa so si bila dokaj enotna, saj je večina anketirancev kot najpomembnejšo funkcijo izobraževanja opredelila funkcijo, ki jo izpostavlja teorija človeškega kapitala. V družbenem okolju, kakršnega predstavlja Slovenija, smo na podlagi rezultatov analiz pripisali večjo napovedno vrednost teoriji človeškega kapitala. Z nadaljnjo analizo smo zaznali tudi nekaj statistično značilnih razlik glede na spol, stopnjo izobrazbe in stroko zaposlitve.
Ključne besede:izobraževanje, družba znanja, človeški kapital, teorija signaliziranja, teorija človeškega kapitala
Leto izida:2021
Založnik:[N. Lužar]
Izvor:Maribor
UDK:37:331.101.262(043.2)
COBISS_ID:60000259 Novo okno
Število ogledov:77
Število prenosov:20
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:08.03.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The connection between formal qualifications and acquired competences and job skills
Opis:The purpose of this master's thesis is to establish the connection between formal qualifications and acquired competences and job skills. In order to determine the connection, the theoretical part of the thesis sets out to present the importance of education and its effects in modern society as well as the Slovenian school system and its compliance with the concept of a knowledge society. The thesis highlights two influential theories of education – the human capital theory and the signalling theory, which are then used for the purposes of explaining the connection between formal qualifications and the competences and skills. We interviewed 205 employed individuals from the Dolenjska region who completed education levels 5-8. The descriptive and causal non-experimental empirical research methods were used for the purposes of data processing. The analytical results showed a variety of opinions held by the respondents regarding the practical application of knowledge acquired through formal education in a work setting and the creation of human capital. However, their views on the definition of the primary function of education were fairly uniform, as the majority of respondents identified the very function that is highlighted by the theory of human capital as the most important function of education. In view of the social environment in Slovenia and based on our analytical results, we have attributed a greater predictive value to the theory of human capital. Further analysis also revealed some statistically significant differences regarding gender, level of education and profession.
Ključne besede:education, knowledge society, human capital, signalling theory, human capital theory


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici