| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Priročnik uvodnih učnih motivacij na podlagi motiviranosti učencev in učenk 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja pri pouku slovenščine
Avtorji:Lavrenčič, Vito (Avtor)
Pulko, Simona (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Lavrencic_Vito_2021.pdf (1,81 MB)
MD5: 39C348B42ABCC41F1D1E7DC01B2EF632
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. Teoretični del je skupek spoznanj iz že objavljene literature, ki se navezuje na pojem motivacija, v nadaljevanju pa natančneje tudi na učno motivacijo. Pojem smo raziskovali skozi lupo obveznega šolskega predmeta slovenščina, s posebnim poudarkom na raznolikih tipologijah motivacij pri pouku slovenščine, ki so jih zasnovali številni raziskovalci na tem področju. V empiričnem delu smo teoretična spoznanja raziskali še v praksi. Med učenci in učenkami 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja smo izvedli anketo, v raziskavi pa nas je zanimal predvsem njihov odnos do predmeta slovenščina, priljubljenost glede na ostale predmete, motiviranost s strani učiteljev in učiteljic, ocena njihovega sodelovanja pri pouku, bolj in manj priljubljeno področje, najbolj in najmanj priljubljena poglavja iz učnega načrta ter njihov pogled na izobraževanje in motiviranost pri pouku na daljavo. Želeli smo ugotoviti tudi to, kako so bile učencem in učenkam najljubše in najmanj ljube snovi predstavljene v obliki uvodne motivacije (če je ta sploh bila izvedena), zakaj so izbrali prav ta poglavja, hkrati pa smo jim želeli dati tudi možnost, da sami podajo predloge, kako določeno poglavje izboljšati v smislu podajanja snovi in jo narediti bolj zanimivo. Posamezna vprašanja iz anketnega vprašalnika smo predstavili v obliki analize pridobljenih podatkov tako v tabelaričnem zapisu kot v obliki grafov, spodaj pa podali še pisno interpretacijo. Pri nekaterih vprašanjih smo upoštevali tudi spremenljivke (spol, razred, zaključni uspeh v prejšnjem šolskem letu in zaključna ocena pri slovenščini v prejšnjem šolskem letu). Raziskava je pokazala, da je učencem in učenkam slovenščina glede na ostale predmete po priljubljenosti nekje na sredi, kar pomeni, da ni najbolj priljubljena, pa tudi ne najmanj. Slovenščina je najbolj ljuba učencem in učenkam z višjim končnim uspehom v prejšnjem šolskem letu pri tem predmetu, medtem ko bistveno manj tistim z nižjim uspehom. Učenci in učenke se v največji meri strinjajo, da je slovenščina zanimiva zaradi dobrega načina poučevanja učiteljev in učiteljic, medtem ko jim je zanimiva snov med najmanj ljubimi razlogi. Bistveno več učencev in učenk ima raje področje književnosti kot jezika/slovnice. Dobra polovica anketiranih učencev in učenk sodeluje zmeraj, kar pomeni vsako uro. Za učenje slovenščine jih motivirajo predvsem zunanji dejavniki, kot so starši, učitelji in učiteljice, dobra ocena, nagrada. Veliko učencev se strinja, da jih učitelji in učiteljice dobro motivirajo, najmanj učencev meni, da jih učitelji sploh ne motivirajo. Ob zapisu njim najljubših snovi pri predmetu slovenščina so v največji meri napisali, da je to zato, ker se jim te snovi ni težko naučiti, hkrati pa jih v to snov učitelji in učiteljice največkrat uvedejo s pomočjo metode zgodbice. Pri izboru najmanj zanimivih snovi so se strinjali, da jih tematika sploh ne zanima, so pa bile te snovi največkrat podane brez prave uvodne motivacije. Učenci in učenke so se v dobri polovici primerov strinjali, da jih učitelji in učiteljice tudi na daljavo dobro motivirajo, vseeno pa bi jim bil ljubši pouk v šoli. V drugem poglavju empiričnega dela smo na podlagi pridobljenih podatkov iz ankete (8. vprašanje) ustvarili priročnik 10 uvodnih učnih motivacij, največ na področju, ki so ga učenci izbrali za manj ljubega, t.j. jezik/slovnica, 8, dodani pa sta še 2 uvodni motivaciji s področja književnosti. Upoštevali smo pogostost pojavnosti zapisa najmanj priljubljenih snovi, hkrati pa tudi predloge učencev in učenk za izboljšanje. V priročniku je uporabljenih več različnih idej in metod za uvod v obravnavo 10 snovi, ki lahko služijo kot pomoč učiteljem in učiteljicam pri njihovem delu.
Ključne besede:motivacija, učna motivacija, tipologije učnih motivacij, predmet slovenščina, motiviranost učencev, tretje vzgojno-izobraževalno obdobje, uvodna učna motivacija
Leto izida:2021
Založnik:[V. Lavrenčič]
Izvor:Maribor
UDK:811.163.6:37.015.3(043.2)
COBISS_ID:58097411 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ZX6IEASU
Število ogledov:111
Število prenosov:42
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons Brez predelav dovoljuje uporabnikom ponovno distribucijo dela, vendar ne v spremenjeni obliki. Zahtevana je navedba avtorstva.
Začetek licenciranja:08.03.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The manual of introductory learning motivations on the basis of students' motivation in the third educational period of primary school in slovene language class
Opis:The following master thesis paper consists of two parts, the theoretical section and empirical section. The theoretical section is a collection of insights from the published literature, which discusses the term motivation, later specifically learning motivation. The concept was elaborated through the mandatory school subject Slovene language class, which was developed by numerous researchers of the field. In the empirical section, we apply the theoretical findings in practice. We conducted a survey with the students in the third educational period of primary school. The main interest of our research was their attitude towards the subject, Slovene language class, its popularity, compared to other subjects, the motivation of the teachers, their evaluation of student participation in class, the less or more popular subject areas, the most or least popular topics in the syllabus and their motivation during remote online classes. Our aim was to research the approach, through which the pupils were introduced with the least and most popular topics, in the form of introductory motivation (if it was even performed) and why these specific topics were chosen. At the same time, we wanted to give them the chance to offer suggestions themselves, on how a specific topic could be improved, regarding subject presentation, and how to make the topic more interesting. The individual questions of the survey are presented in the form of an analysis, obtained from the data in tabular form with graphs, under which we offer a written interpretation. Some questions consider certain variables (gender, class, final grade in the previous school year and final grade in Slovene language class from the previous school year). Our research shows that the popularity of Slovene language classes between students are in the middle of the popularity chart, compared to other subjects. The class in not the most popular and not the least popular. The Slovene language class is most dear to pupils with a higher final grade in the subject in the previous school year, meanwhile, it is considerably less dear to those with a lower final grade. Pupils agree that Slovene language classes are interesting, because of the good manner of subject presentation, performed by the teachers, while interesting subject matter charts under less dear reasons. Considerably more students prefer literature over language and grammar. A half of the surveyed students always participate. That means they participate in every lesson. The students are motivated to learn Slovene because of external factors such as parents, teachers, good grades, reward. Most of the students agree that teachers motivate them well, while very few claim that teachers do not motivate them at all. The research on their favourite subject matter in Slovene language classes show that most of them are popular, because the subject matter is easy to learn. Concurrently, the subject matter is introduced by the teachers by a narrative method. While choosing the least interesting subject matter, they agreed on the fact that the topics are not interesting to them, but those topics were presented without an introductory learning motivation. Half of the students agree that teacher motivate them over remote classes, nevertheless, they would prefer to take the classes at school. In the second chapter of the empirical section, we wrote a manual on ten introductory learning motivations, based on the results of the survey (question eight), predominantly from the subject matter that was the least popular, language/grammar, 8 introductory learning motivations. We added 2 introductory learning motivations from the field of literature. We considered the listing frequency of the least popular subject matter and, at the same time, the student suggestions for improvement. The manual uses various ideas and methods as an introduction for handling the ten different subject matters, which can help teachers at their work.
Ključne besede:motivation, learning motivation, typology of learning motivations, Slovene language class, student motivation, third educational period of primary school, introductory learning motivation


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici