| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Cestnoprometno kazensko pravo: cestnoprometni delikti : magistrsko delo
Avtorji:Jalovec, Katarina (Avtor)
Šepec, Miha (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Jalovec_Katarina_2021.pdf (1,93 MB)
MD5: 93A5CB3C7DF9DA5DD7A85B6180510F68
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Opis:Kazniva dejanja zoper varnost javnega prometa oz. cestnoprometni delikti so se razvili kot posledica proizvodnje avtomobilov, s čimer je moral biti usklajen tudi razvoj cestnega prometa. Skladno s tem je bila naloga zakonodajalca, da z ustrezno zakonodajo poskrbi za varnost vseh udeležencev v prometu. Slovensko materialno kazensko pravo uvršča v kazniva dejanja zoper varnost javnega prometa devet deliktov iz posebnega dela KZ-1, ki se med seboj razlikujejo glede zakonskih znakov, ki morajo biti nujno izpolnjeni, da se določeno izvršitveno ravnanje presoja po določbah točno določenega člena omenjenega zakonika. Kazniva dejanja zoper varnost javnega prometa so inkriminirana od 323. pa do 331. člena KZ-1, z naslednjimi naslovi: Povzročitev prometne nesreče iz malomarnosti, Nevarna vožnja v cestnem prometu, Ogrožanje posebnih vrst javnega prometa, Ogrožanje javnega prometa z nevarnim dejanjem ali sredstvom, Opustitev nadzorstva v javnem prometu, Zapustitev poškodovanca v prometni nesreči brez pomoči, Ugrabitev zrakoplova ali plovila, Napad na varnost zračnega prometa ter Uničenje in odstranitev znamenj, namenjenih za varnost zračnega prometa. Z inkriminacijo zgoraj naštetih kaznivih dejanj zoper varnost javnega prometa se varujejo raznovrstne dobrine, od splošne varnosti in pretočnosti prometa kot neosebne in nedisponibilne dobrine, do življenja človeka in njegove telesne celovitosti kot osebne dobrine, s težkim vprašanjem disponibilnosti teh dobrin. Pri srečevanju osebnih in neosebnih dobrin nastopijo težki pravni položaji z etičnimi vprašanji, zlasti na področju stekov in odmere kazni, do česar prihaja na področju cestnoprometnih deliktov zlasti pri dilemah, ali so izpolnjeni pogoji za uporabo instituta odgovornosti za hujšo posledico ali pa se bodo v konkretnem primeru uporabila splošna pravila stekov, ki predpostavljajo avtonomijo kaznivih ravnanj, pri čemer vsako kaznivo ravnanje zase predstavlja kaznivo dejanje. V zvezi s tem je zanimivo tudi razumevanje in razlaganje posameznih zakonskih znakov določenih kaznivih dejanj zoper varnost javnega prometa, kot je to npr. huda telesna poškodba pri kaznivem dejanju povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti po 323. členu KZ-1, kjer si teorija ni enotna, ali gre pri omenjenem zakonskem znaku hude telesne poškodbe le za prepovedano posledico kaznivega dejanja po 323. členu KZ-1 ali pa za objektivni pogoj kaznivosti.
Ključne besede:kaznivo dejanje, prekršek, naklep, malomarnost, prometna nesreča, hujša posledica, objektivni pogoj kaznivosti, silobran, skrajna sila, objektivni pogoj kaznivosti
Leto izida:2021
Kraj izvedbe:[Maribor
Založnik:K. Jalovec]
Št. strani:93 f.
Izvor:Maribor
UDK:343.346:656.1(043.3)
COBISS_ID:53086467 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:1SSZQCHS
Število ogledov:250
Število prenosov:77
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:02.02.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Criminal road traffic law: road traffic offences
Opis:Criminal offenses against the safety of public transport and road traffic offences respectively developed because of car production, with which the development of road transport also had to be coordinated. Accordingly, the task of the legislator was to ensure the safety of all road users through an appropriate legislative system. Slovenian substantive criminal law classifies nine offenses in special part KZ-1 as criminal offenses against public transport safety. These differ in terms of legal signs that must be met for certain enforcement action to be assessed in accordance with the provisions of a specific article of the Criminal Code. Criminal offenses against public transport safety are incriminated in Articles 323 to 331 of KZ-1, with the following titles: Causing a traffic accident through negligence, Dangerous driving in road traffic, Endangering special types of public transport, Endangering public transport with a dangerous act or means, Failure to supervise public transport, Leaving an injured person in a traffic accident without assistance, Hijacking of an aircraft or vessel, Attack on air traffic safety and Destruction and removal of signs intended for air traffic safety. The incrimination of the above-mentioned crimes against public transport safety protects a variety of assets, from general safety and traffic flow as impersonal assets to human life and physical integrity as a personal asset. When it comes to personal and impersonal goods, difficult legal situations arise with ethical issues in the field of stacks and sentencing. This occurs in the field of road traffic offenses when it is determined whether the conditions for the application of the institute of liability for a serious consequence are met or whether the general rules of stacking will be applied in a specific case. These presuppose the autonomy of criminal conduct, with each criminal offense constituting a criminal offense. Regarding this, it is also interesting to understand and interpret individual legal signs of certain crimes against public transport safety, such as severe body injury in the criminal offense of causing a traffic accident through negligence under Article 323 KZ-1. There the theory is not uniform, whether the mentioned legal sign of severe body injury is only a prohibited consequence of a crime under Article 323 KZ-1 or objective condition of criminality.
Ključne besede:criminal offense, offense, intent, negligence, road accident, heavier consequences, objective condition of criminality, self-defence, extreme force, objective condition of criminality


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici