| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Problematika piramidnih sistemov in mrežnega marketinga z vidika prava varstva potrošnikov : magistrsko delo
Avtorji:Kralj, Urban (Avtor)
Samec Berghaus, Nataša (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Drnovšek, Klemen (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Kralj_Urban_2020.pdf (409,51 KB)
MD5: F9B5592C8CF04AD25A490D15BB57E562
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Opis:Problematika piramidnih sistemov in mrežnega marketinga je še zmeraj aktualna, kar se kaže v številnih odmevnih zadevah, ki pretresajo svetovni ter evropski trg v zadnjem desetletju. Kljub sprejemu zakonodaje na področju varstva potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami na ozemlju Evropske unije in kljub dejstvu, da so piramidni sistemi del tako imenovane črne liste praks, ki so v vseh okoliščinah prepovedane, sam zakonodajni okvir ne daje jasne definicije le-teh in posledično v praksi povzroča deljena mnenja, ali gre v posameznih zadevah za sporno obliko mrežnega marketinga ali ne. Sodišče Evropske unije je v dveh pomembnih zadevah, 4finance in Lucky 4 All razložilo in dopolnilo definicijo piramidnih sistemov, ni pa se opredelilo glede vprašanja, ali udeleženci piramidnih sistemov, ki aktivno prodajajo izdelke, štejejo za potrošnike in posledično uživajo pravno varstvo. Trenutno pravna teorija zastopa stališče, da je pomemben trenutek pristopa v piramidni sistem. Tudi če praksa ne ustreza definiciji iz t.i. črne liste, pa to še ne pomeni, da je dopustna. Direktiva o nepoštenih poslovnih praksah vsebuje še abstraktnejše določbe generalne klavzule in določbe o zavajajočih in agresivnih poslovnih praksah, ki tako širijo obseg prepovedi. Ob nepoštenih poslovnih praksah se pojavi tudi vprašanje pravnih posledic in morebitne neveljavnosti takšnega posla. Direktiva o nepoštenih poslovnih praksah področja ne ureja in to prepušča splošnim pravilom obligacijskega prava, po katerih sta, ob izpolnjenih ustreznih predpostavkah, možni tako izpodbojnost posla kot tudi odškodninska odgovornost. Kljub temu pa Direktiva 2019/2161 o spremembi Direktive Sveta 93/13/EGS in direktiv 98/6/ES, 2005/29/ES ter 2011/83/EU Evropskega parlamenta in Sveta zaradi boljšega izvrševanja in posodobitve pravil Unije o varstvu potrošnikov na področje varstva potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami uvaja določbe o individualnem pravnem varstvu.
Ključne besede:piramidni sistemi, mrežni marketing, varstvo potrošnikov, nepoštene poslovne prakse, civilnopravne posledice, napake volje, veljavnost pravnega posla, kolektivne tožbe.
Leto izida:2020
Kraj izvedbe:[Maribor
Založnik:U. Kralj]
Št. strani:46 str.
Izvor:Maribor
UDK:347.426.6+349.6(043.3)
COBISS_ID:46878723 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:EH2WVZEC
Število ogledov:284
Število prenosov:65
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:15.12.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The problem of pyramid schemes and multilevel marketing in the context of customer protection law
Opis:Pyramid schemes and multilevel marketing are still a controversial topic of discussion, which can be seen by the number of cases emerging in European countries in the last decade. Despite the fact that pyramid schemes are listed in the annex of Unfair Commercial Practices Directive as practices which are in all circumstances considered unfair, the definition itself rises some questions and makes certain multilevel marketing schemes subjects of debate whether they appear as a legitimate multilevel marketing or forbidden pyramid schemes. The Court of Justice of the European Union (CJEU) ruled on the interpretation of the pyramid schemes in two important cases, 4finance and Lucky 4 All, where it clarified the conditions that need to be fulfilled for a practice to be identified as a pyramid scheme, however, the question remains whether the participants of the pyramid schemes, who actively sell items, can still be considered consumers and therefore enjoy benefits the consumer protection gives them. At the moment, standpoint of the legal doctrine is that the moment of enrolment is decisive on whether someone can be seen as consumer or not. Even if the conditions set by the CJEU are not met, that does not necessarily mean a practice is not unfair. In addition to black listed practices, Unfair Commercial Practices Directive has more provisions, both the general clause and provisions regarding misleading and aggressive commercial practices, under which a practice can be considered unfair. The question arises what are the legal consequences of a contract concluded under the influence of an unfair commercial practice and whether it is valid. The Unfair Commercial Practices Directive's scope is limited as it is without prejudice to contract law and, in particular, to the rules on the validity, formation or effect of a contract, but this does not mean consumers do not have access to the effective remedies including compensation for the damage suffered under the rules of civil law. Despite that, the European Union adopted Directive 2019/2161 amending Council Directive 93/13/EEC and Directives 98/6/EC, 2005/29/EC and 2011/83/EU of the European Parliament and of the Council as regards the better enforcement and modernisation of Union consumer protection rules, which amends also the Unfair Commercial Practices Directive, adding the provisions regarding the individual redress to the scope of the directive.
Ključne besede:pyramid schemes, multilevel marketing, consumer protection, unfair commercial practices, civil law consequences, defects in consent, validity of the contract, representative actions.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici