Naslov: | Vpliv levoročnosti na razvoj grafomotorike pri otrocih, starih od 4 do 6 let |
---|
Avtorji: | ID Hedl, Maša (Avtor) ID Ropič Kop, Marija (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | VS_Hedl_Masa_2020.pdf (851,31 KB) MD5: 6515D745E978F347F7F714FCEE9D96F2 PID: 20.500.12556/dkum/8652c0be-05eb-4a28-8e6f-cd756a3b7a32
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | PEF - Pedagoška fakulteta
|
---|
Opis: | Pisanje je ena od komunikacijskih sposobnosti, ki se začne razvijati že v predšolskem obdobju. Sprva se mora otrok naučiti in pridobiti ustrezna znanja pravilne drže telesa in pisala, same orientacije v prostoru in na formatu, ki ga uporablja. Kasneje pa te veščine uporabi. Da bi vzgojitelj kvalitetno sooblikoval proces, mora med drugimi biti pozoren tudi na stranskost otroka. Dominanca se pri otrocih navadno pokaže med tretjim in četrtim letom starosti. Sama stranskost nikakor ni vzrok za slabšo učno zmožnost ali uspešnost otroka.
V teoretičnem delu smo se osredotočili na opismenjevanje kot proces, na osnove pisanja, razvoj fine in grobe motorike. Eno poglavje pa smo namenili tudi grafomotoričnim spretnostim, razvoju grafomotorike in motnjam v razvoju grafomotorike. Posebno pozornost pa smo namenili v poglavju stranskost, kjer smo podrobneje predstavili desnoročnost, levoročnost ter tudi ambilateralnost.
V empiričnem delu pa so predstavljeni in interpretirani rezultati opazovanja posameznega otroka. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali levoročnost vpliva na razvoj ter kakovost pismenosti pri predšolskih otrokih. Ter ali imajo levoročni otroci enako možnosti za napredovanje ob enakih pogojih. Podatke smo zbrali s kvantitativno tehniko, in sicer opazovanjem. Opazovanje je potekalo enkrat, opazovali pa smo pravilno telesno držo in držo pisala, ter število odklonov pri napisani navpični, ravni črti. Ugotovili smo, da imajo levični otroci enake možnosti ob enakih pogojih za napredovanje ter, da levoročnost ne vpliva na kakovost pismenosti pri predšoslkih otrokih. |
---|
Ključne besede: | pisanje, opismenjevanje, levoročnost, drža telesa, drža pisala |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [M. Hedl] |
---|
Leto izida: | 2020 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-78335  |
---|
UDK: | 373.2:82:159.946.4(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 47469315  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:4KGFI0QC |
---|
Datum objave v DKUM: | 21.01.2021 |
---|
Število ogledov: | 1249 |
---|
Število prenosov: | 155 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | PEF
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |