| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Stališča vzgojiteljev in staršev do zgodnje obravnave otrok
Avtorji:ID Jereb, Simona (Avtor)
ID Ivanuš-Grmek, Milena (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Jereb_Simona_2020.pdf (1,37 MB)
MD5: 0ABB7C3CC66DB8FBC593AE277E2C1FCF
PID: 20.500.12556/dkum/9a591e17-d224-4d4d-b099-256a63c099dd
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Zgodnja obravnava spodbuja otrokovo zdravje, razvijanje sposobnosti, zmanjšuje razvojne zaostanke in spodbuja vlogo staršev pri vzgojno-izobraževalnih ciljih otroka. Ima pomemben vpliv na usmeritev otrok s posebnimi potrebami, kajti skrbi za nadaljnje lažje delo glede na njihove potrebe. Traja vse od rojstva do vstopa otrok v osnovno šolo. Namen magistrskega dela je bil raziskati stališča zgodnje obravnave vzgojiteljev predšolskih otrok, pomočnikov vzgojiteljev predšolskih otrok in staršev otrok, ki imajo otroka, vključenega v proces zgodnje obravnave. Želeli smo raziskati razlike glede na osebo in starost anketiranih oseb. V raziskavi so sodelovali vzgojitelji predšolskih otrok – pomočniki vzgojiteljev, vzgojitelji predšolskih otrok in starši iz Vrtca Anice Černejeve, Vrtca Mavrica Vojnik, Vrtca Otona Župančiča Slovenska Bistrica in Vrtca Slovenske Konjice. Zanimalo nas je, kakšna stališča do zgodnje obravnave imajo starši, vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev predšolskih otrok, kakšno je znanje staršev in strokovnih delavcev na področju zgodnje obravnave ter ali imajo starši, vzgojitelji predšolskih otrok in vzgojitelji predšolskih otrok – pomočniki vzgojiteljev različen pogled na proces zgodnje obravnave. Pri tem so nas zanimale razlike v stališčih do zgodnje obravnave glede na osebo in starost. Oseba je spremenljivka, ki nam pove, ali je anketiranec v razmerju do otroka njegov vzgojitelj, pomočnik vzgojitelja ali starš. Podatke, pridobljene z anketiranjem, smo nato statistično obdelali z računalniškim programom SPSS, ki se uporablja pri statični obdelavi podatkov. Uporabili smo analitične obdelave podatkov: frekvenčno distribucijo spremenljivk, osnovno deskriptivno statistiko in Kruskal-Wallisov H-preizkus. Rezultati raziskave nas opozarjajo, da obstajajo v stališčih do zgodnje obravnave statistično značilne razlike med vzgojitelji predšolskih otrok – pomočniki vzgojiteljev, vzgojitelji predšolskih otrok in starši. Staršem niso v tolikšni meri zagotovljena dodatna izobraževanja na področju zgodnje obravnave kot vzgojiteljem in pomočnikom vzgojiteljev. Statistično značilne razlike glede na starost smo ugotovili pri pridobivanju znanja s pomočjo strokovne literature in pri trditvi glede spoštljivega odnos med strokovnimi delavci in starši.
Ključne besede:zgodnja obravnava, predšolsko obdobje, stališče, starši, strokovni delavci
Kraj izida:Maribor
Založnik:[S. Jereb]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-78172 Novo okno
UDK:373.2:376-056.3-053.2(043.2)
COBISS.SI-ID:45432067 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:6MLHQ2SC
Datum objave v DKUM:11.01.2021
Število ogledov:1126
Število prenosov:230
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.11.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Educator's and parents' views toward the early treatment of children
Opis:Early treatment encourages child's health, skill development, it reduces developmental delays and encourages the role of parents in child’s upbringing - educational goals. It has a significant impact on the orientation of children with special needs, as it provides further easier work according to their needs. It lasts from birth till the entry of children into primary school. The aim of the master's thesis was to explore point of views of early treatment of preschool educators, their assistants and parents whose children are involved in the early treatment process. We wanted to explore the differences according to the person and age of the interviewees. In the research participated preschool teachers, assistant educators and parents from kindergartens Anica Černejeva, Mavrica Vojnik and Oton Zupančič kindergarten Slovenska Bistrica and kindergarten Slovenske Konjice. We were interested in the attitudes of parents, preschool teachers, assistant educators to early treatment, the knowledge of parents and professional workers in the field of early treatment and if parents, preschool teachers and assistant educators have different views on the early treatment. We were interested in differences in attitudes toward early treatment according to person and age. A person is a variable, which tells us if the interviewee in the relationship to the child is his or her preschool teacher, assistant educator or his parent. The data gained with the survey were later statistically processed with computer program, called SPSS, which is used in static data processing. The following analytical data processing were used: frequency distribution of variables, basic descriptive statistics and Kruskal – Wallis H test. The results warn us that there are statistically significant differences in attitudes toward early treatment among preschool teachers, assistant educators and parents. Parents are not provided with additional education about early treatment to the same extent as preschool teachers and assistant educators. Statistically significant differences according to age were found in gaining of knowledge with the help of professional literature and in the statement regarding the respectful relationship between professionals and parents.
Ključne besede:early treatment, preschool period, attitude, parents, educators


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici