| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Rhetorical Figures Between Traditional Poetry and Rap
Avtorji:ID Klemenčič, Rok (Avtor)
ID Onič, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Klemencic_Rok_2020.pdf (1,11 MB)
MD5: 66F4E55C12BB23685924DD9CFD2FC0C1
PID: 20.500.12556/dkum/bead521c-aaaf-4e35-b2da-b29c02809c57
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:This Master’s thesis looks into figures of speech used in classical poetry as compared to rap. With the help of Heinrich F. Plett’s analytic scheme, we have established a model for future linguistic comparison which could be modified and applied to various fields and works. The results of the analysis have shown similarities and differences between poetry and rap from the point of view of figures as well as other rhetorical devices: rhythm, structure, motifs, etc. The figures are identified and their potential influence on the perception of the poem/rap song is analysed. Stylistic analysis serves as a basis for the comparison, and the thematically connected pairs allow us a deeper insight into the selected works. Some similarities beyond the mere use of figures are established, i.e., motifs, themes, rhythm and meter. This analysis allows us to compare the genres, while the results show tendencies and characteristics typical of either traditional poetry or rap, i.e., use of certain rhymes, orthography, and punctuation.
Ključne besede:Figures of speech, Stylistics, Poetry, Rap, Comparative approach
Kraj izida:Maribor
Založnik:[R. Klemenčič]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-78131 Novo okno
UDK:82-1:821.111\'38(043.2)
COBISS.SI-ID:48401667 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:OBPFZMZB
Datum objave v DKUM:25.01.2021
Število ogledov:977
Število prenosov:117
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:31.10.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Besedne figure med tradicionalno poezijo in rapom
Opis:Stilistika združuje področji jezikoslovja in literarnih ved. Proučuje in analizira slog besedila in avtorja ter jezikovnih zvrsti in žanrov. V našem magistrskem delu predstavlja stilistika osnovo za osrednji metodološki pristop in analize, saj primerjamo dva na prvi pogled dokaj različna žanra, tj. poezijo in rap, ter njihove avtorje. Nenazadnje pa posredno primerjamo tudi časovna obdobja, v katerih so dela nastala. Namen magistrskega dela je vzpostaviti povezave med obema žanroma, primarno z analizo figurativnega jezika, ki se pojavlja v besedilih. S pomočjo stilistike smo analizirali besedne figure, prav tako pa smo v sekundarni analizi zajeli literarno zgradbo del, ritem in metrum ter tematiko. Sistematična tematska primerjava del nam je omogočila vpogled v aspekte obeh žanrov ter izbranih avtorjev in obdobij, ki nam ga naključna izbira del ne bi zagotovila. V teoretičnem delu magistrske naloge smo opredelili metodološki pristop, povzet po knjigi Heinricha F. Pletta, Literary Rhetoric: Concepts-Structures-Analyses. V slednji je avtor vzpostavil sistematičen pregled in definicijo besednih figur, in sicer s pomočjo raziskovalne sheme, ki upošteva dva vidika. Prvi vidik, ki ga navede Plett (2010, 66), predstavlja pet osnovnih jezikovnih operacij po Quintilijanu: dodajanje (lat. adiectio), odvzemanje (lat. detracto), spreminjanje (lat. transmutatio) in zamenjava (lat. substitutio) operacije, ki kršijo jezikovna pravila, ter ponavljanje (lat. repetitio), ki jezikovna pravila krepi (ang. reinforce). Drugi vidik njegove sheme je vpeljava jezikovnih ravni, to so glasoslovje, pravopis, oblikoslovje, skladnja, pomenoslovje in pragmatika. Na tak način definira vsako besedno figuro glede na funkcijo, ki jo opravlja, in glede na jezikovno področje, v katerem deluje. S tem uspe sistemizirati preko dva tisoč let raziskav s področja retorike (v sodobnem času lingvistike), ki je zaradi obsežnosti in dolgega razpona obravnav postalo nejasno in nepregledno. Za potrebe naše magistrske naloge je ta pristop sicer preveč tehničen, zato smo ga nekoliko prilagodili. Uporabili smo jezikovne ravni kot razvrščevalne smernice, jezikovne operacije pa so zgolj implicirane in niso dejavnik pri kategorizaciji posameznih figur. Metodološki pristop tega magistrskega dela je zastavljen na tematski povezanosti izbranih umetniških del pesnikov in pesmi raperjev. Ker slovenščina z razliko od angleščine ne loči med poem (pesem) in song (pesem), je terminologija v slovenskem jeziku nekoliko manj pregledna, vendar je pomen termina vselej razumljiv iz sobesedila. Izbor del je potekal v dveh korakih. V prvem koraku smo si prizadevali zagotoviti kakovost, kar nam je uspelo s pomočjo uveljavljenosti del in njihovih avtorjev s strani kritikov, drugih avtorjev in širše javnosti. Pri poeziji smo tako izbirali predvsem kanonska besedila; v angleško govorečih državah namreč večina izbranih pesmi predstavlja obvezno čtivo v osnovnošolskem in srednješolskem izobraževanju. Tega vidika pri rapovskih besedilih nismo mogli upoštevati, saj je rap v okviru standardnega izobraževanja prisoten morda le v okviru kurikuluma glasbene vzgoje, torej obsega bistveno manjši delež, kot ga v šolah zavzema klasična poezija. Kot področje raziskovanja je rap šele v razvoju, ki pa po mnenju Emerya Petchauerja (2009, 946) postaja vse prominentnejši aspekt poučevanja in literarnih preiskav, predvsem v ameriških akademskih krogih. Ne glede na to smo kakovost rapovskih besedil zagotovili s splošno sprejetostjo njihovih avtorjev in njihovih del kot »klasike« znotraj hip-hoperske skupnosti. Izbiro pa smo podprli tudi z ocenami glasbenih kritikov in s sprejemanjem del v širši javnosti. Pri izboru smo upoštevali tudi javno podeljene nagrade, ki so jih dela prejela. V drugem koraku izbora smo upoštevali ujemanje del z vnaprej določenimi temami. Izbrali smo teme, ki so imanentno povezane s človeštvom, so brezčasne in imajo pomembno vlogo pri zavedanju družbene odgovornosti. Po tem postopku smo izbrali na
Ključne besede:besedne figure, stilistika, poezija, rap, primerjalna metoda


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici