| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Pravice potnika/izletnika ob odpovedi leta zaradi stečaja letalskega prevoznika : magistrsko delo
Avtorji:Kičin, Selmin (Avtor)
Kranjc, Vesna (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Kicin_Selmin_2020.pdf (576,97 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Opis:Magistrsko delo obravnava problematiko pravnega položaja potnika v primeru odpovedi leta zaradi stečaja letalskega prevoznika. Potnik pri načrtovanju potovanja vstopa v različne pogodbene odnose kot šibkejša pogodbena stranka, ki je za razliko od velikih družb strokovno in informacijsko podhranjena. Slovenska zakonodaja v veliki meri sledi zakonodaji EU in ščiti potnika v primeru odpovedi leta zaradi stečaja letalskega prevoznika. To se kaže v posameznih institutih, kot so različni sistemi zavarovanj, sistemi vračil kupnin, organiziranje alternativnih možnosti izvedbe leta, odgovornosti ponudnikov turistične dejavnosti, odgovornosti za izbiro tretjih oseb itd. Kljub temu pa še obstajajo nekatera področja, kjer bi bila potrebna večja zaščita potnika. Pravni položaj potnika ob odpovedi leta zaradi stečaja letalskega prevoznika je odvisen od tega, na kakšen način in s kom potnik sklepa pravni posel, v katerega je vključena storitev letalskega prevoza. V osnovi poznamo tri načine oziroma možnosti nakupa letalske vozovnice. Potnik lahko vozovnico kupi neposredno od letalskega prevoznika. Če je nad letalskim prevoznikom začet stečajni postopek, je potrebno poleg ostalih možnosti, kot so takojšno vračilo kupnine ali organizacija nadomestnega leta, upoštevati še določbe insolvenčnega prava, ki ščitijo potnika kot upnika stečajnega postopka. Potnika pa se lahko odloči za sklenitev pogodbe o organiziranju potovanja, kjer organizator potovanja sklene pravni posel z letalskim prevoznikom, ki nastopa kot ponudnik storitve letalskega prevoza v pogodbi o organiziranju potovanja. Tukaj so pravila nekoliko drugačna, saj je pogosto breme odgovornosti za morebitno neizvedbo leta na organizatorju potovanja, saj je organizator tisti, ki organizira storitev letalskega prevoza in najde ustreznega prevoznika. Zato bo v tem primeru potnik lažje prišel do takojšnega vračila kupnine oziroma nadomestnega leta, kot v primerih, ko bo potnik sklenil pravni posel neposredno z letalskim prevoznikom, kjer bo najpogosteje svojo terjatev tj. kupnino prijavil v stečajni postopek v kolikor je nad njim uveden stečajni postopek. Insolvenčna zakonodaja ščiti potnika do te mere, da je pravni položaj vseh upnikov enak. Kar pomeni, da ni mogoče, da bi ostali upniki bili poplačani pred potnikom in v celoti, tako da bi le ta ostal brez poplačila oziroma bi bil poplačan kasneje. Velikokrat pa potnik ne pozna trenutnih razmer na trgu turističnih storitev, zato se odloči za sklenitev posredniške pogodbe o potovanju. Posrednik v imenu in na račun potnika sklene pravni posel z organizatorjem potovanja ali pa neposredno z letalskim prevoznikom. Pravna ureditev posredniku nalaga odgovornost za izbiro tretje osebe, kar pomeni zaščito potnika v primeru stečaja letalskega prevoznika, kadar posrednik pri izbiri ne ravna skrbno in ne preveri vseh okoliščin, ki bi lahko vplivale na izpolnitev pogodbe. Tudi v primeru, če potnik zahteva sklenitev pravnega posla z določenim letalskim prevoznikom, je posrednik dolžan potnika opozoriti na morebitne pomanjkljivosti oziroma okoliščine, ki bi lahko vplivale na samo izvedbo leta.
Ključne besede:odpoved leta, stečaj letalskega prevoznika, varstvo pravic potnikov, pogodba o prevozu oseb, pogodba o organiziranju potovanja, posredniška pogodba o potovanju, turistični paketi, odgovornost letalskega prevoznika, odgovornost organizatorja potovanja, odgovornost posrednika potovanja, potrdilo o potovanju.
Leto izida:2020
Kraj izvedbe:[Maribor
Založnik:S. Kičin]
Št. strani:44 str.
Izvor:Maribor
UDK:347.451.7(043.3)
COBISS_ID:36687107 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:RORAJWD1
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:58
Število prenosov:16
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Passenger`s rights in the event of flight cancellations in case of airline bankruptcies
Opis:The master's thesis deals with the issue of the legal position of the passenger in the event of flight cancellation due to the bankruptcy of the airline. When planning a trip, the passenger enters into various contractual relations as a weaker contracting party, which, unlike large companies, is professionally and informationally unsupported. Slovenian legislation largely follows EU legislation and protects the passenger in the event of a flight cancellation due to the bankruptcy of the airline. Such protection reflects in individual institutes, such as various insurance systems, refund systems, organization of alternative flight options, as well as liability of tourism providers and liability for the selection of third parties etc. Even so, certain fields where advanced protection of the passenger is neccesary, still remain. The legal status of a passenger in the event of a flight being canceled due to the bankruptcy of the airline depends on the manner in which the passenger enters into a legal transaction involving the air transport service and with whom. Basically, there are three ways or options to buy an airplane ticket. The passenger can buy the ticket directly from the airline and if bankruptcy proceedings have commenced upon the airline, the provisions of insolvency law that protect the passenger as a creditor in the bankruptcy proceedings must be taken into account, in addition to other options, such as immediate refund or organization of a replacement flight. However, the passenger may decide to enter into a contract regarding the organization of the trip, where the tour operator concludes a legal transaction with the airline, which acts as a provider of air transport services according to the contract. Here, the rules are slightly different, as the burden of liability for any non-performance of the airline often burdens the travel organizer. In this case, the passenger has an easier path towards getting a refund or an alternate flight, as in cases where the passenger will conclude a legal transaction directly with the airline, where most often his claim - the refund of the price for the ticket of the cancelled flight - must be claimed in bankruptcy proceedings, if they have been initiated against the airline. Insolvency legislation protects the passenger to the extent that the legal position of all creditors is the same, which means that it is not possible for the other creditors to be repaid before the passenger and in full, so that only the passenger would remain without repayment or would be repaid later. Many times, however, the traveler is unaware of the current situation in the market of tourist services, so he decides to enter into an contract for travel purposes with travel agency. The travel agency concludes a legal transaction in the name and on behalf of the passenger with the travel organizer or directly with the airline. The legal regulation imposes agency's liability for the selection of a third party, which provides the passenger with the protection in the event of bankruptcy of the airline, if the agency had not been careful in his or its selection and had not checked all circumstances that could affect the flight with due dilligence. Even if the passenger requests the conclusion of a legal transaction with a specific airline, the agency is obliged to warn the passenger of any deficiencies or circumstances that could affect the performance of the flight.
Ključne besede:flight cancellation, airline bankruptcy, protection of passenger's rights, passenger transport contract, travel arrangement contract, travel agency contract, travel packages, airline liability, travel organizer liability, travel agency liability, travel certificate.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici