| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Analiza izbranih leposlovnih slikanic Lile Prap
Avtorji:Pašič, Katja (Avtor)
Haramija, Dragica (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Pasic_Katja_2020.pdf (589,61 KB)
MD5: 1D7C9DA0746E64453382D999753CA944
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga (mb11)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Namen diplomske naloge je bil analizirati osem izbranih leposlovnih slikanic Lile Prap, ki so primerne za predšolske otroke. Te so: Male živali (1999), Zakaj? (2002), Živalska abeceda (2002), Živalske uspavanke (2005), Moj očka (2007), Kam gredo sanje (2008), Kraca (2015) in Radi štejemo (2017). Avtorica slikanic,Lila Prap, je pomembna slovenska ustvarjalka. Je pesnica, pisateljica in ilustratorka. Za svoja dela je prejela številne domače in tuje nagrade. Slikanice, analizirane v diplomski nalogi, spadajo med avtorske slikanice. Za te je značilno, da besedilo in ilustracija nastajata istočasno. V diplomski nalogi je bila uporabljena metoda celostne analize slikanic: analiza jezikovnega in vizualnega koda sporočanja ter interakcija med njima. Izpostavljen je bil vsebinsko-oblikovni odnos med obema kodoma sporočanja. Slikanica je otrokova prva knjiga in v otrokovo življenje prinese veliko bogastvo. Skozi slikanico se otrok uči, raziskuje, opazuje, zaznava okolje, doživlja realnost, vzpostavlja odnos do oseb in predmetov. Vsaka slikanica ima tri temeljne sestavine: besedilo, ilustracijo in vsebinsko-oblikovni odnos. Ilustracija dopolnjuje besedilo in obratno. Otroci se s slikanico srečujejo že v zelo zgodnjem predšolskem obdobju, zato je pomembno, da je ta kakovostna. Na osnovi analiziranih slikanic je bilo ugotovljeno naslednje. V slikanicah avtorica komunicira z likovnim in jezikovnim kodom. Pri vseh slikanicah je bilo moč ugotoviti, da sta si besedilo in ilustracija v enakovrednem položaju. Besedilo dopolnjuje ilustracije in obratno. V slikanicah prevladujejo liki živali, avtorica pa tako v besedilu kot ilustracijah prikaže njihove značilnosti iz živalskega sveta. Pogosto je vsaka žival glavni lik ene ali dveh strani, ki predstavljata celoto. Slikanice imajo veliko skupnih lastnosti, kot so: besedilo in ilustracija sta enakovredni, v slikanicah prevladujejo živalski liki, so avtorsko delo, namenjene so otrokom, spadajo pod literarno-informativne slikanice, tehnika ilustriranja je povsod enaka, v ilustracijah in besedilu zasledimo hudomušnost ...
Ključne besede:Lila Prap, slikanica, ilustracija, avtorska slikanica, analiza slikanice
Leto izida:2020
Založnik:[K. Pašič]
Izvor:Maribor
UDK:821.163.6.09:087.5Prap L.(043.2)
COBISS_ID:38414851 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:4JOJT3F2
Število ogledov:237
Število prenosov:116
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:16.09.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The analysis of selected belletristic picture books by Lila Prap
Opis:The purpose of the diploma thesis is to analyse eight selectedbelletristic picture books by Lila Prap, which are suitable for preschool children. These areLittle Creatures (1999), Why? (2002), Animal Alphabet (2002), Animal Lullabies (2005),Daddies (2007), Where Do Dreams Go (2008), Kraca (2015) and We Like to Count (2017). The author of the picture books, Lila Prap, is an important Slovenian creator. She is a poet, a writer and an illustrator. She has received numerous domestic and foreign awards for her work. In the diploma thesis, I used the method of integrated analysis of picture books, analysis of the linguistic and visual code of communication and interaction between them. It is highlighted the content-form relationship between the two message codes of communication. The picture book is a child's first book and brings a great wealth into a child's life. Through the picture book, the child learns, explores, observesand perceives the environment, experiences reality, establishes a relationship with people and objects. Each picture book has three basic components: text, illustration and content-form relationship. The illustration complements the text and vice versa. Children encounter the picture book at a very early preschool period, so it is important that it should be of good quality. Based on the analysed picture books, I find out the following. In the picture books, the author communicates with the visual and linguistic code. In all picture books, it was possible to establish that the text and the illustration are in an equivalent position. The text supplements the illustrations and vice versa. The picture books prevail by animal characters, and the author shows their characteristics from the animal world so in the text and the illustrations. Often, each animal is the main character of one or two sides that represent the whole. The picture books have many common features, such as: the text and the illustration are equivalent, in picture books dominate animal characters, they are author's work, they are intended for children, they belong to literary-informative picture books, the technique of illustration is the same everywhere, we find playfulness in the illustrations and the text ...
Ključne besede:Lila Prap, picture book, illustration, author’spicture book, picture book analysis


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici