Naslov: | Večkulturnost v šoli: študija primera in raziskava stališč učiteljev |
---|
Avtorji: | ID Pliberšek, Urška (Avtor) ID Lahe, Danijela (Mentor) Več o mentorju...  ID Javornik, Marija (Komentor) |
Datoteke: | MAG_Plibersek_Urska_2020.pdf (1,70 MB) MD5: BD3DE4B699DE14F31C0AE8D172E024FA PID: 20.500.12556/dkum/828227e0-1c01-4c36-a7b8-04561f19b2c5
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | Sodobne družbe so večkulturne, kar je moč pripisati vplivom globalizacije, ki se kaže v masovnih migracijah. Povečevanje števila migrantov v EU se je pokazalo v pritiskih javnosti po zaostrovanju migracijskih in integracijskih politik. Namen magistrske naloge je bil preučiti stališča učencev do večkulturnosti in ugotoviti, ali lahko na stališča in prisotnost stereotipov vplivamo z izvajanjem pedagoških delavnic. Preverili smo stališča učiteljev do večkulturnosti in katere pedagoške metode uporabljajo in ocenjujejo za učinkovite pri obravnavi tematike večkulturnosti. Uporabili smo metodo študije primera, ki smo jo izvedli v 4. razredu na eni osnovni šoli v podravski regiji (N = 46) in spletno anketo, s katero smo preverjali stališča učiteljev (N = 181). V študiji primera se je pokazalo, da učenci pozitivno dojemajo večkulturnost in v enaki meri izražajo stereotipe do priseljencev. Po izvedbi pedagoških delavnic so se stališča otrok pozitivno spremenila, zmanjšalo se je izražanje stereotipov. Učitelji imajo pozitivna stališča do večkulturnosti, najbolj so izražena pri učiteljih družboslovnih predmetov, ki tematiko večkulturnosti najpogosteje obravnavajo. Najbolj negativna stališča izražajo učitelji naravoslovnih predmetov. Najučinkovitejši metodi, ki jih učitelji uporabljajo, sta razgovor in prikazovanje s filmom. Rezultati raziskave niso reprezentativni, lahko pa na podlagi ugotovitev, ki izhajajo iz konkretnega vzorca, podamo nekatera priporočila za učitelje. |
---|
Ključne besede: | večkulturnost, stališča učiteljev in učencev, pedagoške metode, prikazovanje s filmom in literaturo |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [U. Pliberšek] |
---|
Leto izida: | 2020 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-77530  |
---|
UDK: | 37.015.31:316.72-054.7-057.874(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 28999427  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:8XW7UIUK |
---|
Datum objave v DKUM: | 22.09.2020 |
---|
Število ogledov: | 1294 |
---|
Število prenosov: | 286 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |