| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Značilnosti notranjega podjetnika in njegova vloga v podjetju
Avtorji:ID Cigan, Uroš (Avtor)
ID Crnogaj, Katja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Cigan_Uros_2020.pdf (582,73 KB)
MD5: A36188FD55BA0A7FA9DBD3050B0B7165
PID: 20.500.12556/dkum/37aaf487-fc2a-4a76-bcbb-78b5b751562e
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo diplomskega projekta/projektno delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:V delu diplomskega seminarja smo s teoretičnega vidika opredelili pojma podjetništvo in inovativnost. Inovativnost je eden od pogojev za ustvarjanje novih izdelkov in storitev, skrbi za konkurenčnost podjetja, zato morajo podjetja strmeti k uveljavljanju notranjega podjetništva, ki ima vse večji pomen v uspešnih in inovativnih podjetjih. Kanter (1989, povzeto po Auer in Antončič, 2009, str. 49) opredeljuje notranje podjetništvo kot obliko notranje organizacijske preobrazbe podjetja in način spodbujanja ter motiviranja zaposlenih z namenom pospeševanja inovacij v podjetju. Povzamemo lahko, da z notranjim podjetništvom organizacija razvija nove posle in trge ter prenavlja že obstoječe proizvode in storitve. Opredelili smo pojem notranjega podjetništva in pojasnili razvoj, oblike, dejavnike, dimenzije ter ovire za notranje podjetništvo. Obstaja nekaj načinov, kako uvesti notranje podjetništvo v podjetje. Navedli smo tri pristope za uvajanje notranjega podjetništva v podjetje, to so pristop »od spodaj navzgor«, dvofazni pristop in »foresight« pristop. Pri uvajanju notranjega podjetništva morajo sodelovati vsi zaposleni v podjetju, pobudnika pa morata biti vodstvo in kadrovska služba. V aplikativnem delu diplomskega seminarja smo predstavili notranjega podjetnika in opredelili njegove značilnosti, vloge in njegove prednosti ter slabosti. Notranjega podjetnika si lahko predstavljamo kot osebo, ki je spretna, kreativna, si upa tvegati in na tržišče prinaša nove ideje. Ugotovili smo, da so njihove vloge v podjetju različne in soodvisne od osebnih lastnosti in značaja posameznika. Intervju smo izvedli z domačim podjetnikom Primožem Zupanom, ki je direktor podjetja MBILLS, d. o. o., ki širi uporabo mobilne denarnice Hal mBills.
Ključne besede:podjetništvo, inovativnost, notranje podjetništvo, notranji podjetnik
Kraj izida:Maribor
Založnik:[U. Cigan]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-77396 Novo okno
UDK:005.3
COBISS.SI-ID:43751171 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:M323BHEI
Datum objave v DKUM:21.12.2020
Število ogledov:1235
Število prenosov:129
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:28.08.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Characteristics of an Intrapreneur and His Role in a Company
Opis:This diploma thesis defines the terms entrepreneurship and innovativeness. The latter is one of the conditions for developing new products and services, and it increases the competitiveness of the company. Therefore, the companies should support intrapreneurship, which is gaining importance and becoming a key to success and innovation. Kanter (1989) defines intrapreneurship as a form of internal organizational change and a way of encouragement and motivation for the employees, resulting in accelerating innovation in the company. Therefore, intrapreneurship provides the development of new businesses and the renovation of existing products and services (49). We have defined the term intrapreneurship and explained its development, types, factors, dimensions and obstacles for the success of intrapreneurship in companies. There are several strategies for establishing intrapreneurship in the organization, and we have mentioned three of them: bottom-up, two-phase and foresight approach. When introducing intrapreneurship, management and human resources should be initiators, however, we should include all of the employees. In the second part of the diploma thesis, we have introduced an intrapreneur with his characteristics, roles, risks and rewards. Intrapreneur should be a skillful, creative part of the company, the one willing to take a risk and bring innovations to the market. We have figured out that the roles of intrapreneurs in companies highly depend on their personal qualities and personalities. We have interviewed a local entrepreneur Primož Zupan, director of MBILLS d.o.o, a company that introduced the mobile wallet Hal mBills.
Ključne besede:entrepreneurship, innovativeness, intrapreneurship, intrapreneur.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici