| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Zaznavanje ponarejenih videoposnetkov med mladimi uporabniki družbenih medijev : diplomsko delo
Avtorji:ID Brglez, Tjaša (Avtor)
ID Kožuh, Ines (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Čakš, Peter (Komentor)
Datoteke:.pdf UN_Brglez_Tjasa_2020.pdf (963,98 KB)
MD5: 15455EA3E539240281C19D87727D417A
PID: 20.500.12556/dkum/1139a89c-fa04-4d90-bb9f-e9eea569d277
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:Družbeni mediji so postali vir informacij današnje družbe. Kljub temu da je njihov pojav prispeval k hitrejši komunikaciji in širjenju novic, se je potrebno zavedati tudi pasti in nevarnosti, ki jih prinašajo s širjenjem lažnih vsebin. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, v kolikšni meri mladi v družbenih medijih zaznavajo ponarejene videoposnetke, ali obstaja povezava med resolucijo posnetkov in zaznavo ponarejenih posnetkov, kolikšna je stopnja zavednosti o ponarejenih posnetkih ter stopnjo vpliva ogleda ponarejenih videoposnetkov na zaupanje v novice v družbenih medijih. V ta namen smo pripravili in izvedli raziskovalno študijo s pomočjo spletnega vprašalnika. Dobljene rezultate smo statistično obdelali in analizirali. Ugotovili smo, da mladi v povprečju zaznajo 42,27 % ponarejenih videoposnetkov ter da obstaja močna povezanost med pravilno zaznavo in HD posnetki. Ugotovili smo tudi, da so osebe, ki poznajo ponarejene posnetke bolje seznanjene o zlorabah in posledicah le-teh ter da osebe, ki ne zaupajo v novice v družbenih medijih, zaznajo več ponarejenih posnetkov. Rezultati, pridobljeni s pomočjo te študije, lahko služijo za nadaljnje raziskave o zaznavanju ponarejenih posnetkov med uporabniki družbenih medijev.
Ključne besede:zaznava, ponarejeni videoposnetki, skrb
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[T. Brglez]
Leto izida:2020
Št. strani:VII, 54 str.
PID:20.500.12556/DKUM-77134 Novo okno
UDK:316.77:316.35(043.2)
COBISS.SI-ID:37083139 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:CXPTT8UF
Datum objave v DKUM:02.11.2020
Število ogledov:961
Število prenosov:385
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:18.08.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Perception of deepfakes among young social media users
Opis:The social media has become a source of information for today’s society. Even though, their existence contributes to a much faster communication and news’ spread, it is also necessary to be aware of the traps and dangers caused by the spreading of the fake news. The purpose of this diploma thesis was to determine the rate of perception of deepfakes on social media among young people, to acknowledge, whether, there is a connection between the image resolution and detection of deepfakes and to ascertain the level of awareness of deepfakes and their impact on trust in social media news. For this reason, we prepared and conducted a research study, using an online questionnaire. The obtained results were statistically processed and analysed. We discovered that in average 42,27 % of young people detect deepfakes and that there is a strong connection between correct perception of deepfakes and HD videos. We also disclosed that people familiar with deepfakes are more aware of the possibilities and consequences their abuse brings, and that people, who do not trust the news on social media, detect more deepfakes. The results retrieved with the help of this study, can serve for further research on this matter.
Ključne besede:detection, deepfakes, concern


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici