| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Socialni cilji kot dejavnik medvrstniškega nasilja pri mladostnikih
Avtorji:Mikl, Anja (Avtor)
Košir, Katja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Mikl_Anja_2020.pdf (713,06 KB)
MD5: 95051B52436A7676E58A5AB67A6BC78E
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Otroci oz. učenci v obdobju šolanja preživijo bistveno več časa v šolskem okolju kot drugje, zaradi česa imajo te izkušnje kritično vlogo pri njihovem kognitivnem, socialnem in čustvenem razvoju. Izkušnja medvrstniškega nasilja za posameznika in šolsko okolje predstavlja neprijetno izkušnjo z možnimi negativnimi izidi. V obdobju mladostništva je medvrstniško nasilje velikokrat v strateški vlogi dokazovanja ali vzdrževanja posameznikovega socialnega statusa. Pomembno vlogo pri slednjem imajo prav socialni cilji, ki so eden izmed glavnih motivov za izvajanje medvrstniškega nasilja. Namen magistrskega dela je bil raziskati vlogo in pomen socialnih ciljev v kontekstu medvrstniškega nasilja. Končni vzorec je zajemal 2039 učencev višjih razredov 20 osnovnih in srednjih šol. Starost učencev je od 13 do 22 let (M = 15,48). Rezultati so pokazali, da učenci z visoko izraženimi socialnimi cilji po priljubljenosti v višji meri poročajo o izvajanju nasilnega vedenja. O večjem izvajanju slednjega, predvsem odnosnega medvrstniškega nasilja, so prav tako poročali učenci, ki so bili v primerjavi z drugimi bolj negotovi zaradi svojega socialnega statusa v vrstniški skupini. Prav tako smo preverili, ali se pojavljajo razlike pri učencih, ki imajo visoke cilje po priljubljenosti, a v vrstniški skupini niso prepoznani kot takšni (angl. wannnabes). Pokazalo se je, da ta skupina učencev poroča o višji stopnji viktimizacije, predvsem odnosni in besedni. Na podlagi tega lahko sklepamo, da gre za rizično skupino učencev, zaradi česa bi bilo smiselno pripraviti intervencije na skupinski ravni, ki smo jih predstavili v diskusiji. Rezultati analiz so prav tako pokazali, da osnovnošolci poročajo o višjih socialnih ciljih po priljubljenosti kot srednješolci. Pri preverjanju razlik med spoloma se je pokazalo, da fantje v večji meri poročajo o ciljih po priljubljenosti, medtem ko so dekleta v večji meri poročala o višjih socialnih ciljih po sprejetosti, prav tako so, v primerjavi z fanti, poročala o večji negotovosti zaradi svojega socialnega statusa. Rezultati raziskave nam lahko tako pomagajo bolje razumeti funkcijo nasilnega vedenja in k priljubljenosti usmerjenih vedenj v mreži vrstniških odnosov.
Ključne besede:socialni cilji, priljubljenost, sprejetost, negotovost zaradi socialnega statusa, mladostniki, vrstniški status, medvrstniško nasilje
Leto izida:2020
Založnik:[A. Mikl]
Izvor:Maribor
UDK:316.6:364.63-057.874(043.2)
COBISS_ID:28442883 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:XB1KMA3R
Število ogledov:368
Število prenosov:100
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:12.08.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Social goals as a factor in bullying among adolescents
Opis:Adolescents spend significantly more time in the school environment than elsewhere. Consequently, experiences gathered in school have a critical role in their cognitive, social, and emotional development. Bullying represents an uncomfortable experience with many possible unfavourable outcomes, both for the individual and the school environment. During adolescence, bullying often poses as a strategic role in proving or maintaining an individual's social status. Additionally, social status goals, which are one of the main motives for bullying, play an important role too. The purpose of this master's thesis was to explore the role and importance of social status goals in the context of bullying. The final sample included 2,039 upper-grade students, coming from 20 elementary and high schools. The age of students ranged from 13 to 22 years (M = 15.48). The results showed that higher endorsement of popularity goals was linked to higher violent behaviour. In contrast, students who were, compared to others, more insecure about their social status in the peer group reported higher violent behaviour. In addition, we checked whether there were any differences with students who have high popularity goals but are not recognised as such (»wannabes«). This group of students reported a higher level of victimisation, especially relational and verbal victimisation. Based on these results, we concluded that wannabes belong to a high-risk group; we present group-level interventions suitable for this group in the discussion. The results also showed that primary school pupils reported higher popularity goals than high school students. The gender gap examination showed that boys endorsed higher popularity goals, while girls endorsed higher social preference goals; moreover, girls reported higher social status insecurity compared to boys. This study provides new insights into peer status and social status goals that can help with a better understanding of the function of bullying and the function of popularity targeted behaviours.
Ključne besede:social status goals, popularity, perceived social support, social status insecurity, adolescents, peer status, bullying


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici