| Naslov: | Vpliv uporabe raziskovalnih škatel na razvoj naravoslovne pismenosti pri 4-5 letnikih |
|---|
| Avtorji: | ID Ungar, Vanja (Avtor) ID Golob, Nikolaja (Mentor) Več o mentorju...  |
| Datoteke: | VS_Ungar_Vanja_2020.pdf (13,42 MB) MD5: F1D64F5D04AEB1C16DCAD90F09F9EFC5 PID: 20.500.12556/dkum/c718ac25-e1ed-4f75-8041-4b6e56f708f4
|
|---|
| Jezik: | Slovenski jezik |
|---|
| Vrsta gradiva: | Diplomsko delo/naloga |
|---|
| Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
|---|
| Organizacija: | PEF - Pedagoška fakulteta
|
|---|
| Opis: | Naravoslovna pismenost je po PISA opredeljena kot sposobnost uporabe naravoslovnega znanja in kompetenc za razumevanje in spreminjanje naravnega sveta. Raziskovalne škatle po dosedanjih raziskavah uspešno dopolnjujejo raziskovalne spretnosti otrok. Pri pripravi raziskovalnih škatel smo upoštevali spoznanja raziskav glede potrebe po pripravi slikovnih navodil s fotografijo.
Opisali smo izdelavo štirih raziskovalnih škatel in podrobno predstavili pripomočke, vsebino in delovne kartice. Škatle so zastavljene tako, da zadnja škatla predstavlja nadgradnjo prejšnjih in omogoča ocenjevanje napredka v razvoju naravoslovne pismenosti.
V raziskavo smo vključili 10 otrok, starih 4 in 5 let. Ugotovili smo, da uporaba raziskovalnih škatel pomembno vpliva na razvoj naravoslovne pismenosti. Razumevanje magnetizma se je izboljšalo za 70 %, reševanje nalog ločevanja snovi pa za 50 %. Večina otrok je usvojila, da plovnost ni neposredno povezana z maso predmeta. Vsi otroci so usvojili naravoslovne postopke zaznavanja, primerjanja in merjenja s tehtnico. Bolj zahtevne postopke je usvojilo 60 % otrok. Vsi otroci so izkazali pozitiven odnos do naravoslovja, 70 % otrok je bilo za raziskovanje zelo motiviranih in niso potrebovali spodbud. Sklepamo, da ustrezno pripravljeno in skrbno načrtovano delo z domišljenimi raziskovalnimi škatlami omogoča nadgradnjo naravoslovnih spretnosti in znanja, kar pomembno prispeva k naravoslovni pismenosti predšolskih otrok tudi na področjih, ki se omenjajo kot nerazumljena in zahtevna še v odrasli dobi. |
|---|
| Ključne besede: | naravoslovna pismenost, raziskovalna škatla, naravoslovno znanje, naravoslovne kompetence, odnos do naravoslovja |
|---|
| Kraj izida: | Maribor |
|---|
| Založnik: | [V. Ungar] |
|---|
| Leto izida: | 2020 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/DKUM-76882  |
|---|
| UDK: | 373.2:5:37.015.31(043.2) |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 27609091  |
|---|
| NUK URN: | URN:SI:UM:DK:OX0JAEDZ |
|---|
| Datum objave v DKUM: | 09.09.2020 |
|---|
| Število ogledov: | 1546 |
|---|
| Število prenosov: | 355 |
|---|
| Metapodatki: |  |
|---|
| Področja: | PEF
|
|---|
|
:
|
Kopiraj citat |
|---|
| | | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
|---|
| Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
|---|
| Objavi na: |  |
|---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |