| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Vpliv uporabe raziskovalnih škatel na razvoj naravoslovne pismenosti pri 4-5 letnikih
Avtorji:ID Ungar, Vanja (Avtor)
ID Golob, Nikolaja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Ungar_Vanja_2020.pdf (13,42 MB)
MD5: F1D64F5D04AEB1C16DCAD90F09F9EFC5
PID: 20.500.12556/dkum/c718ac25-e1ed-4f75-8041-4b6e56f708f4
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Naravoslovna pismenost je po PISA opredeljena kot sposobnost uporabe naravoslovnega znanja in kompetenc za razumevanje in spreminjanje naravnega sveta. Raziskovalne škatle po dosedanjih raziskavah uspešno dopolnjujejo raziskovalne spretnosti otrok. Pri pripravi raziskovalnih škatel smo upoštevali spoznanja raziskav glede potrebe po pripravi slikovnih navodil s fotografijo. Opisali smo izdelavo štirih raziskovalnih škatel in podrobno predstavili pripomočke, vsebino in delovne kartice. Škatle so zastavljene tako, da zadnja škatla predstavlja nadgradnjo prejšnjih in omogoča ocenjevanje napredka v razvoju naravoslovne pismenosti. V raziskavo smo vključili 10 otrok, starih 4 in 5 let. Ugotovili smo, da uporaba raziskovalnih škatel pomembno vpliva na razvoj naravoslovne pismenosti. Razumevanje magnetizma se je izboljšalo za 70 %, reševanje nalog ločevanja snovi pa za 50 %. Večina otrok je usvojila, da plovnost ni neposredno povezana z maso predmeta. Vsi otroci so usvojili naravoslovne postopke zaznavanja, primerjanja in merjenja s tehtnico. Bolj zahtevne postopke je usvojilo 60 % otrok. Vsi otroci so izkazali pozitiven odnos do naravoslovja, 70 % otrok je bilo za raziskovanje zelo motiviranih in niso potrebovali spodbud. Sklepamo, da ustrezno pripravljeno in skrbno načrtovano delo z domišljenimi raziskovalnimi škatlami omogoča nadgradnjo naravoslovnih spretnosti in znanja, kar pomembno prispeva k naravoslovni pismenosti predšolskih otrok tudi na področjih, ki se omenjajo kot nerazumljena in zahtevna še v odrasli dobi.
Ključne besede:naravoslovna pismenost, raziskovalna škatla, naravoslovno znanje, naravoslovne kompetence, odnos do naravoslovja
Kraj izida:Maribor
Založnik:[V. Ungar]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-76882 Novo okno
UDK:373.2:5:37.015.31(043.2)
COBISS.SI-ID:27609091 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:OX0JAEDZ
Datum objave v DKUM:09.09.2020
Število ogledov:1546
Število prenosov:355
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:23.07.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Thec impact of discovery boxes use on development of science literacy in 4-5 year olds
Opis:PISA defines science literacy as ability to use scientific knowledge to understand and shape the natural world. Existing researches show that discovery boxes contribute to researching abilities of the children. In making of the boxes we considered the findings about importance of using pictures instructions. We described the making of the discovery boxes, their content and work cards. First three boxes are a unit on their own; the last box rounds them all up and is allowing assessments of progress in development of science literacy. 10 children aged 4 and 5 took part in the research. We determined that the use of discovery boxes has an important impact on development of science literacy. Understanding of magnetism picked up 70 %, separation of substances from mixtures picked up 50 %. Majority of children assimilated understanding, that buoyancy was not connected with mass of an object directly. All children learned scientific procedures of perception, comparing and measuring with scale. 60 % of children learned more demanding scientific procedures. All children showed positive attitudes towards science, 70 % of children were very motivated for research and they did not need outside stimulations. We conclude that carefully and properly prepared discovery boxes have an important impact on development of science literacy in preschool children, even in the areas that are often misunderstood by adults.
Ključne besede:science literacy, discovery box, scientific knowledge, scientific competencies, attitudes towards science


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici