| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:An analysis of exploration and exploitation using attraction basins on 2D and 3D continuous functions : master's thesis
Avtorji:ID Baketarić, Mihael (Avtor)
ID Črepinšek, Matej (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Ravber, Miha (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Baketaric_Mihael_2020.pdf (1,76 MB)
MD5: 584E0646A769B50C7D77F244A61E709B
PID: 20.500.12556/dkum/9d591d0a-4243-4333-baff-ecd3d4ad5d1a
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:In this thesis we were discussing an analysis of numerical optimization algorithms from the most important aspect, that is exploration and exploitation. We focused on 2-dimensional and 3-dimensional unconstrained continuous functions, which were used to test the recently proposed metric based on attraction basins. The metric does not need any user-defined parameters. Attraction basins were expounded more profoundly and extensively. Our algorithm to calculate them consists of three steps such as making potential boundaries, filling, and then removing false boundaries from attraction basins. Results show that our algorithm is barely satisfying, depends on a particular problem function used. For example, attraction basins from Rastrigin, Schwefel, Ackley and similar functions (including all unimodal ones) were calculated accurately, while more special functions like Michalewicz, Shubert and Branin were proved to be not so easy. Further, we arbitrarly selected two algorithms, Particle Swarm Optimization and Self-adapting Differential Evolution, not for comparative study, rather to test the metric based on attraction basins. Results implied the relevance of recently proposed metric, and opened us a fruitful field for further investigation.
Ključne besede:exploration, exploitation, attraction basins, optimization, metaheuristic
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[M. Baketarić]
Leto izida:2020
Št. strani:XI, 61 f.
PID:20.500.12556/DKUM-76775 Novo okno
UDK:004.432.42.021(043.2)
COBISS.SI-ID:36456707 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:6GNAJEQQ
Datum objave v DKUM:04.11.2020
Število ogledov:885
Število prenosov:93
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:04.07.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Analiza eksploracije in eksploatacije s pomočjo atrakcijskih bazenov na 2D in 3D zveznih funkcijah
Opis:V magistrskem delu smo se ukvarjali z analizo numeričnih optimizacijskih algoritmov z najbolj pomembnega vidika, eksploracije in eksploatacije. Eksploracija in eksploatacija v znanstveni skupnosti je definirana le abstraktno, kar je povzročilo različna tolmačenja in metrike z različnimi uporabniško določenimi parametri. Največji problem je bil ta, da je določitev parametrov bila domensko specifična. Ta problem je bil zmanjšan z nedavno predlagano metriko, ki temelji na atrakcijskih bazenih. Atrakcijski bazen je podmnožica iskalnega prostora, katerega rešitve, ko uporabimo požrešno iskanje z izbiro najboljšega, vedno konvergirajo k optimumu, ki se imenuje atraktor. Atraktor ni vedno ena sama rešitev, lahko je množica enakovrednih rešitev oz. plato. Obstajajo rešitve, ki lahko konvergirajo k dvema ali več različnima atraktorjema in se nahajajo na meji atrakcijskih bazenov. Izkazalo se je, da računanje atrakcijskih bazenov ni tako enostaven problem. V tem magistrskem delu smo podali in razložili naš algoritem, ki je sestavljen iz treh delov: določitev potencialnih mej, polnjenje in odstranjevanje lažnih mej atrakcijskih bazenov. Vhod v ta algoritem je vnaprej diskretiziran iskalni prostor. Omejili smo se na 2-dimenzionalne in 3-dimenzionalne neomejene zvezne funkcije. Diskretizacijsko ločljivost pri 2-dimenzionalnimi funkcijami smo nastavili na 4000x4000, pri 3-dimenzionalnimi funkcijami na 500x500x500, upoštevajoč časovne ter omejitve računalniškega spomina. Poljubno smo izbrali množico testnih funkcij in sicer: Ackley, Booth, Branin, Dixon-Price, Goldstein-Price, Easom, Rastrigin, Schwefel, Shubert, Michalewicz, Sphere, Beale, Zakharov, Matyas in Griewank. Rezultati pričajo, da naš algoritem komaj izpolnjuje zahteve vseh uporabljenih funkcij. Atrakcijski bazeni funkcij Rastrigin, Schwefel, Ackley in podobnih (vključno z vsemi unimodalnimi) so bili izračunani natančno. Pri posebnih funkcijah, kot so Michalewicz, Shubert in Branin, se je izkazalo, da problem računanja ni tako enostaven. Problem je nastal, predvsem zaradi nezmožnosti algoritma, da posebno postopa pri platojih, ki so na mejah atrakcijskih bazenov. Izkazalo se je tudi, da napaka predstavitve s plavajočo vejico vpliva na naš algoritem. Potreben je aproksimacijski algoritem, ki bo čim bolj minimiziral vpliv te napake. Vendar se teh napak ne moremo popolnoma izogniti. V populaciji (pri populacijskih algoritmih) se posameznik nahaja v fazi eksploracije, če se noben izmed njegovih staršev ne nahaja v istem atrakcijskem bazenu. Drugače pa se posameznik nahaja v fazi eksploatacije. V magistrskem delu smo za testiranje metrike in ne za primerjalno preučevanje, poljubno izbrali dva algoritma: algoritem PSO in algoritem DE. Pri PSO, je značilno to, da pri ustvarjanju novega posameznika oz. rešitve v osnovi sodeluje posameznik sam, njegova najboljša rešitev ter globalna najboljša rešitev v tem času. Torej, posameznik ima tri starše, podobno kot pri DE. Da bi zmanjšali vpliv stohastičnosti teh dveh algoritmov, smo zagnali eksperiment 50 krat. Merili smo razmerje eksploracije in eksploatacije, ter opazovali kdaj so posamezniki v določeni fazi. Izkazalo se je, da pri teh algoritmih so posamezniki večinoma v fazi eksploracije v začetku optimizacijskega procesa, potem pa preidejo v fazo eksploatacije. Algoritem PSO se dlje časa nahaja v fazi eksploracije, kot DE, vendar pa to ne jamči boljše rešitve. Rezultati so implicirali relevantnost nedavno predlagane metrike in nam odprli plodno področje za nadaljnje preiskave. Ena izmed glavnih prednosti metrike je ta, da ne zahteva nobenega uporabniško določenega parametra, saj upošteva konkreten problem oz. funkcijo – eksploracija in eksploatacija sta natančno določeni. Poleg izboljšave algoritma za računanje atrakcijskih bazenov, nadaljnje delo vključuje tudi razširitev metrike in to tako, da upošteva število, velikost, razmerje in število obiskanih atrakcijskih bazenov.
Ključne besede:eksploracija, eksploatacija, atrakcijski bazeni, optimizacija, metahevristika


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici