| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Vloga učiteljeve čustvene inteligentnosti in strategij spoprijemanja s stresom pri doživljanju stresa in zadovoljstvu z delom
Avtorji:Canjuga, Vanda (Avtor)
Bakračevič, Karin (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Canjuga_Vanda_2020.pdf (1,35 MB)
MD5: 2359C6F26D34C061AA518D5B20C41A25
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Raziskava se je ukvarjala s konstrukti čustvene inteligentnosti, strategij spoprijemanja s stresom, stresa na delovnem mestu in zadovoljstva z delom ter odnosi med njimi. Preverjen je bil tudi učinek adaptivnih in maladaptivnih strategij spoprijemanja ter njihova morebitna mediacijska vloga. Vzorec raziskave je bil sestavljen iz 243 učiteljev osnovnih in srednjih šol. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo štirih vprašalnikov: Vprašalnika emocionalne kompetentnosti (VEK), Vprašalnika spoprijemanja s stresom (COPE), Vprašalnika doživljanja stresa (PSS) in Vprašalnika zadovoljstva z delom za učitelje (TSS). Podatki so bili analizirani s pomočjo korelacijske matrike ter regresijske in mediacijske analize. Rezultati so pokazali negativno povezavo med sposobnostjo upravljanja s čustvi in stresom na delovnem mestu, pozitivno povezavo med čustveno inteligentnostjo in zadovoljstvom z delom, pozitivno povezavo med čustveno inteligentnostjo in strategijami spoprijemanja, usmerjenimi na problem, čustva in socialno oporo, ter negativno povezavo med spoprijemanjem, usmerjenim na problem, in stresom na delovnem mestu. Spoprijemanje, usmerjeno na problem, je pokazalo mediacijsko vlogo v odnosu med čustveno inteligentnostjo in stresom na delovnem mestu. Raziskava je med prvimi v Sloveniji, ki obravnava odnose med omenjenimi spremenljivkami na populaciji učiteljev in s svojimi izsledki pripomore k poudarjanju uporabe adaptivnih načinov spoprijemanja s stresom na delovnem mestu ter pomembnosti čustvene inteligentnosti v delovnem okolju.
Ključne besede:čustvena inteligentnost, strategije spoprijemanja, stres na delovnem mestu, zadovoljstvo z delom, učitelji
Leto izida:2020
Založnik:[V. Canjuga]
Izvor:Maribor
UDK:159.944.4:37.011.3-051(043.2)
COBISS_ID:26336771 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:4CEUU6DO
Število ogledov:396
Število prenosov:66
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:04.07.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The role of teacher`s emotional intelligence and coping strategies in experiencing stress and job satisfaction
Opis:The research addressed the constructs of emotional intelligence, coping strategies, stress at work and job satisfaction, and the relations between them. The effect of adaptive and maladaptive coping strategies and their potential mediating role were also examined. The research sample consisted of 243 primary and secondary school teachers. Data were obtained using four questionnaires: Emotional Skills and Competence Questionnaire (ESCQ), The COPE Inventory, Perceived Stress Scale (PSS) and Teaching Satisfaction Scale (TSS). Data were analyzed using a correlation matrix, and regression and mediation analysis. The results showed a negative association between ability to manage emotions and stress in the workplace, a positive association between emotional intelligence and job satisfaction, a positive association between emotional intelligence and problem-oriented, emotion-oriented and social support-oriented strategies, and a negative association between problem-oriented coping and stress in the workplace. Problem-oriented coping has shown a mediating role in the relationship between emotional intelligence and stress in the workplace. The research is one of the first in Slovenia to address the relationships between these variables in the teacher population and its findings help emphasize the use of adaptive coping strategies in the workplace and the importance of emotional intelligence in the work environment.
Ključne besede:emotional intelligence, coping strategies, stress in the workplace, job satisfaction, teachers


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici