| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Emulacija dinamične karakteristike baterije z vodenjem večvejnega stikalnega pretvornika
Avtorji:Pajer, Rok (Avtor)
Rodič, Miran (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Chowdhury, Amor Ul Haque (Komentor)
Datoteke:.pdf DOK_Pajer_Rok_2020.pdf (4,71 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga (mb31)
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:Doktorska disertacija obravnava problem emulacij baterijskih paketov za uporabo v razvoju komponent za električna vozila (EV). Predstavljeni so vsi potrebni segmenti, od izbire in identifikacije modelov baterij, ki so primerni za izvajanje v realnem času, razvoja ustreznega pretvornika za emulacijo do razvoja emulacijskega algoritma. Predlagan emulacijski algoritem temelji na kaskadni strukturi, notranjo regulacijo tvorijo ločene regulacijske zanke vejnih tokov na osnovi drsnega režima. Zanke se izvajajo s konstantno stikalno frekvenco, mogoča je implementacija na digitalnih signalnih krmilnikih (DSP). Zaradi uporabe ocene motenj, dobljenih z diskretnimi opazovalniki motenj, je zagotovljeno sledenje drsni ravnini brez efekta drhtenja (angl. chattering). Tokovni regulatorji si delijo skupno referenco toka, zagotovljena je enakost tokov in dinamik, kar omogoča redukcijo sistema več vej pretvornika na sistem 2. reda. Zunanjo regulacijo zagotavlja napetostni regulator, ki ima vključen model emulirane baterije, kar omogoča replikacijo obnašanja baterije v frekvenčnem področju modela. Predkrmilje izhodnega toka v kombinaciji z opazovalnikom motnje, podobnim kot pri tokovni regulaciji, zmanjša vpliv bremena na obnašanje. Posebno je v nalogi obravnavan problem različnih bremen, predlagana so pravila nastavitve parametrov, ki zagotavljajo stabilnost pretvornika tudi ob priklopu bremen konstantne moči (CPL), ki so glavni porabniki v EV. Delovanje predlaganih algoritmov je potrjeno s simulacijami in z eksperimentalnim vezjem.
Ključne besede:električna vozila (EV), emulacije baterij, vodenje v drsnem režimu, opazovalnik motnje, predkrmiljenje izhodnega toka, bremena konstantne moči (CPL)
Leto izida:2020
Založnik:[R. Pajer]
Izvor:Maribor
UDK:004.057.7.021:681.51:621.314(043.3)
COBISS_ID:30498563 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:TKZLPVZY
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:129
Število prenosov:22
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Battery dynamics emulation by control of a multileg switching type converter
Opis:The thesis covers the problem of the battery emulation for the purpose of development of the components for electric vehicles (EV). All the required components are presented, from selection and identification of battery models, appropriate for real time execution, the development of power converter to the development and implementation of emulation algorithm. The algorithm is cascade structured, with the inner current control loops in the sliding mode. Designed in discrete time, they are appropriate for constant frequency execution on the digital signal processor (DSP). Using estimated model disturbance from discrete disturbance observers, the currents are in sliding mode without the undesirable chattering effect. The loops share the same current reference and the stationary currents are made equal as well as current dynamics, which makes it possible to reduce system description to second order. The outer voltage control loop incorporates the emulated battery model and replicates a real battery characteristic in the model frequency range. Output current feedforward, in combination with the disturbance observer, similar as in the current loops, reduces the impact of load on dynamics. The problem of different loads is also investigated, especially of the constant power loads (CPL), which are the main ones in EV. The operation of proposed algorithms is verified with simulations and experimental circuit.
Ključne besede:electric vehicles (EV), battery emulations, sliding mode control, disturbance observer, output current feedforward, constant power loads (CPL)


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici