Title: | Zadovoljstvo in stres pri starših otrok s specifičnimi učnimi težavami |
---|
Authors: | ID Poklič, Lenart (Author) ID Bakračevič, Karin (Mentor) More about this mentor...  ID Tement, Sara (Comentor) |
Files: | MAG_Poklic_Lenart_2020.pdf (582,02 KB) MD5: 72011DC132BCA3D37464981F2D7B39B5 PID: 20.500.12556/dkum/9f515c61-c9e4-4088-8ccd-feb84fd26943
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | FF - Faculty of Arts
|
---|
Abstract: | V zadnjih letih se vedno več pozornosti namenja problematiki otrok z disleksijo in specifičnimi učnimi težavami (SUT). Vrstijo se različne študije, napredujejo metode dela z otroki s tovrstnimi težavami, tudi ozaveščenost splošne populacije o tem problemu je vedno večja. V povezavi s problematiko otrok z disleksijo pa se pogosto pozablja na vlogo staršev, na njihovo zadovoljstvo in stres, ki ga doživljajo. V pričujoči nalogi želimo narediti premik k večjemu razumevanju doživljanja staršev. Hoteli smo proučiti njihovo kakovost življenja, konflikt med delom in družino, stres in obremenitve, s katerimi se srečujejo. V ta namen smo izvedli spletno raziskavo, v kateri je sodelovalo 142 staršev otrok s SUT in disleksijo. Udeležence smo pridobili s pomočjo društev, ki nudijo oporo staršem in otrokom, ter prek družbenih omrežij. V končnem vzorcu je bilo 138 žensk in 3 moški. Povprečna starost udeležencev ankete je M = 43,1 let (SD = 7,3), pri čemer je bil najmlajši star 16, najstarejši pa 63 let. Ugotovili smo, da so starši, ki so bolj vključeni v šolsko delo otroka in ki doživljajo več konflikta med delom in družino, bolj pod stresom. Med pomembnejšimi izsledki so tudi negativne povezave med starševskim stresom ter družinsko kohezivnostjo in kakovostjo življenja. Rezultati nakazujejo na težave, s katerimi se srečujejo starši otrok z disleksijo in SUT. Dodatno usmerjajo pozornost na to specifično populacijo ter dajejo usmeritve za oporo in pomoč proučevani populaciji. Raziskava je po vsebini zasnovana tako, da meri elemente, ki sestavljajo temo študije, ki je malo raziskano področje. Preprostost uporabe in dostopnost zasnovanega vprašalnika je dobrodošla za izvedbo. Največja slabost, ki je skupna vsem vprašalnikom takšne narave, je samoocenjevanje, ki poteka brez nadzora v nekontroliranem okolju. |
---|
Keywords: | disleksija, specifične učne težave, starši, otroci, stres |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [L. Poklič] |
---|
Year of publishing: | 2020 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-76514  |
---|
UDC: | 159.922.76:347.63:616.89-008.434.5(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 22053123  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:XNGM5Z8W |
---|
Publication date in DKUM: | 23.07.2020 |
---|
Views: | 1485 |
---|
Downloads: | 199 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | FF
|
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |