Title: | Indikatorji za prepoznavanje radikalizacije med mladostniki |
---|
Authors: | ID Vuga Beršnak, Janja (Author) ID Prezelj, Iztok (Author) |
Files: | https://www.fvv.um.si/rV/arhiv/2020-1/02_Vuga-Bersnak_Prezelj_rV_2020-1.pdf
https://www.fvv.um.si/rV/arhiv/2020-1/02_Vuga-Bersnak_Prezelj_rV_2020-1.html
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Scientific work |
---|
Typology: | 1.01 - Original Scientific Article |
---|
Organization: | FVV - Faculty of Criminal Justice and Security
|
---|
Abstract: | Namen prispevka:
Namen prispevka je identificirati ključne indikatorje radikalizacije med mladimi, izhajajoč iz vzrokov za radikalizacijo in dejavnikov tveganja ter empirične raziskave, kjer smo ugotavljali percepcijo radikalizacije in zmožnosti njenega prepoznavanja v vzgojno-izobraževalnem sistemu Republike Slovenije. V zadnjem delu prispevka predlagamo najprimernejše oblike medinstitucionalnega povezovanja in ukrepanja v slovenskem prostoru.
Metode:
V kvalitativno raziskavo smo vključili 22 strokovnjakov na področju šolstva in obvladovanja nasilja v slovenskem prostoru, s katerimi smo izvedli intervjuje in fokusne skupine.
Ugotovitve:
Raziskovalno tezo »Zaradi vsebinskega neprepoznavanja radikalizacije, delavci v šolskem sistemu potencialno ranljive mladostnike prepoznajo posredno, in sicer z identificiranjem ter spremljanjem bolj ‚tradicionalnih‘ oblik nasilja, kot so fizično, verbalno in v zadnjem času tudi spletno. Izhajajoč iz njihovega posrednega prepoznavanja ranljivosti pa je vendarle mogoče izpeljati določene indikatorje za radikalizacijo med mladostniki.« smo potrdili. Šolskim delavcem uspe prepoznati ranljive mladostnike in so opremljeni z znanjem in izkušnjami, kako ukrepati ob različnih vrstah nasilja, ne pa tudi ob radikalizaciji.
Omejitve/uporabnost raziskave
Identifikacija in analiza primerov radikalizacije v slovenskih šolah bi omogočila še bolj zanesljive rezultate.
Praktična uporabnost:
Izhajajoč iz izkušenj delavcev v šolstvu smo opredelili indikatorje za zgodnje prepoznavanje radikalizacije med mladostniki. S tem smo ustvarili temelje za oblikovanje ustreznih politik, razvijanje ukrepov ob zgodnjem prepoznavanju radikalizacije in usposabljanje delavcev v šolstvu. Dolgoročno se družbeni doprinos raziskave kaže v kakovosti življenja slovenskih mladostnikov in stopnji varnosti slovenske družbe.
Izvirnost/pomembnost prispevka:
V Sloveniji do zdaj indikatorji radikalizacije med mladostniki še niso bili opredeljeni. |
---|
Keywords: | indikatorji radikalizacije, mladostniki, šolski sistem, ranljive skupine, dejavniki tveganja, ekstremizem |
---|
Publication status: | Published |
---|
Publication version: | Version of Record |
---|
Year of publishing: | 2020 |
---|
Number of pages: | str. 27-42 |
---|
Numbering: | Letn. 22, št. 1 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-76461  |
---|
UDC: | 343.3-053.6 |
---|
ISSN on article: | 1580-0253 |
---|
COBISS.SI-ID: | 17239555  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:AWFTZY0J |
---|
Publication date in DKUM: | 28.05.2020 |
---|
Views: | 1010 |
---|
Downloads: | 62 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | Misc.
|
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |