| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Comparison of different stator topologies for BLDC drives : master's thesis
Avtorji:Garmut, Mitja (Avtor)
Petrun, Martin (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Steentjes, Simon (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Garmut_Mitja_2020.pdf (1,69 MB, Vsebina bo dosegljiva po 16.06.2023)
MD5: 24100FA7BD103B2F427E58250D8A4086
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:The focus of this Master's thesis was to increase the output-power density of a fractional-horsepower BLDC drive. Different stator segmentation topologies were analyzed and evaluated for this purpose. The presented analysis was performed by using various models with different complexity levels, where a Magnetic Equivalent Circuit (MEC) model and a 2D transient Finite Element Method (FEM) model combined with a power-loss model, were applied systematically. Characteristic behavior of the BLDC drive was obtained in this way. The models were validated with measurement results obtained on an experimental test drive system. The influence of the weakening of the magnetic flux density and flux linkage, due to segmentation were analyzed based on the validated models. Furthermore, the increase of the thermal-stable output power and efficiency was rated, due to the consequently higher slot fill factor. Lastly, a detailed iron-loss analysis was performed for different stator topologies. The performed analysis showed that segmentation of the stator can enable a significant increase of the output power of the discussed BLDC drives, where the positive effects of segmentation outweigh the negative ones from the electromagnetic point of view. Segmentation, however, also impacts other domains, such as Mechanical and Thermal, which was out of the scope of this thesis, and will be performed in the future.
Ključne besede:fractional-horsepower BLDC drive, stator segmentation, fill factor increase, thermal-stable output power, Finite Element Method model
Leto izida:2020
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[M. Garmut]
Št. strani:XXVII, 84 f.
Izvor:Maribor
UDK:621.313.2(043.2)
COBISS_ID:37996547 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:77LSE9IQ
Število ogledov:205
Število prenosov:0
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:28.05.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Primerjava različnih topologij statorjev za brezkrtačne enosmerne (BLDC) motorje
Opis:V magistrski nalogi je obravnavana problematika povečanja gostote izhodne moči brezkrtačnega enosmernega (BLDC) motorja, ki se uporablja v ročnih orodjih. V ta namen so bili podrobneje analizirani različni tipi segmentacije statorja, pri čemer je bil ocenjen njihov vpliv na delovanje, izhodno moč, učinkovitost in izgube BLDC motorja. Za ocenitev vseh omenjenih vplivov segmentacije na delovanje BLDC motorja smo uporabili različne modele. Z analitičnim parametričnim modelom magnetnega kroga je bil ocenjen vpliv na gostoto magnetnega pretoka v zračni reži, magnetni sklep in inducirano napetost. Za izračun statičnih karakteristik in učinkovitosti obravnavanega motorja je bil nadalje uporabljen 2D tranzientni model končnih elementov motorja v kombinaciji z nadgrajenim modelom izračuna izgub. Vsi razviti in v predstavljeni analizi uporabljeni modeli so bili uglašeni in potrjeni na osnovi rezultatov eksperimentalnega preizkušanja obravnavanega motorja. S pomočjo dobljenih modelov in analize različnih segmentacij statorja je bilo ugotovljeno, da se magnetni sklep in gostota magnetnega pretoka zračne reže z uporabo segmentacije statorja zmanjšata. Določena je bila tudi povečana termično stabilna izhodna moč in učinkovitost novo zasnovanega motorja, ki ima večji polnilni faktor v primerjavi z izhodiščnim. Nazadnje je bila opravljena natančna analiza izgub v železnem jedru za vse obravnavane segmentacije statorskega železnega paketa. Iz opravljenih analiz je razvidno, da ima segmentacija pozitiven vpliv na izhodno moč motorja, če hlajenje ni preveč omejeno. Segmentacija prav tako vpliva na termične in mehanske lastnosti motorja, kar pa ni bilo predmet raziskav te naloge.
Ključne besede:brezkrtačni enosmerni motor, segmentacija statorja, povečanje polnilnega faktorja, termalno stabilna izhodna moč, metoda končnih elementov


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici