| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Naloge vzgojitelja pri odkrivanju in usmerjanju predšolskih otrok s posebnimi potrebami
Avtorji:ID Trep, Tjaša (Avtor)
ID Opara, Božidar (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Trep_Tjasa_2020.pdf (1,30 MB)
MD5: 37CEEC62228985CC833E8A5CB41CD56D
PID: 20.500.12556/dkum/ae4de0f2-481a-4975-8354-a112a1257f95
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Pri odkrivanju otrokovih razvojnih odstopanj ima v predšolskem obdobju vzgojitelj pomembno vlogo. Z zgodnjim prepoznavanjem razvojnih odstopanj lahko otroku nudi ustrezne prilagoditve in pomoč, s čimer mu pomaga pri odpravljanju ali zmanjševanju primanjkljajev. V teoretičnem delu smo zato najprej opredelili predšolske otroke s PP ter inkluzijo v predšolskem obdobju. Predstavili smo naloge vzgojitelja pri odkrivanju in usmerjanju, kar zajema odkrivanje razvojnih odstopanj, sodelovanje s svetovalno službo in starši ter pripravo poročila vrtca o otroku. Opredelili smo zgodnjo obravnavo in spremembe v postopku usmerjanja, ki so nastale na podlagi novega Zakona o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi potrebami. V empiričnem delu pa smo prikazali raziskavo, ki smo jo izvedli med vzgojitelji na območju Mestne občine Maribor. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, nato pa jih obdelali s programom SPSS. V raziskavi smo ugotovili, da vzgojitelji večinoma znajo prepoznati razvojna odstopanja otrok in da pri odkrivanju sodelujejo tudi s starši in svetovalno službo. Večina je seznanjena z vsebino poročila vrtca o otroku in zna pripraviti strokovno poročilo. V pripravo vključijo tudi svetovalnega delavca. Izkazalo se je, da tretjina anketiranih vzgojiteljev ni seznanjena z Zakonom o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi potrebami in da ne pozna sprememb v postopkih usmerjanja, ki so nastale na podlagi tega zakona. Skoraj polovica jih je seznanjena s tem, da razvojne ambulante že delujejo in z njimi tudi že sodelujejo.
Ključne besede:otroci s posebnimi potrebami, naloge vzgojitelja, zgodnja obravnava, odkrivanje otrok s posebnimi potrebami, inkluzija
Kraj izida:Maribor
Založnik:[T. Trep]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-76012 Novo okno
UDK:373.2:376-053.2(043.2)
COBISS.SI-ID:19695363 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:OWBQ9TUJ
Datum objave v DKUM:28.07.2020
Število ogledov:1719
Število prenosov:322
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.
Začetek licenciranja:05.04.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Teacher's tasks at discovering and guiding preschool children with special needs
Opis:Preschool teachers play an important role in recognition of child’s early development deviations in preschool period. By recognising early development deviations, they may offer such child adequate adjustments and help to eliminate or reduce deficits. Preschool children with special needs and inclusion in preschool period are defined in the theoretical part. Furthermore, the thesis introduces teacher’s duties in recognition and guidance which include the recognition of development deviations, collaboration with counselling service and parents, as well as kindergarten’s report preparation about the child. Early treatment and changes in guidance procedure implemented by the new Law of whole and early treatment of preschool children with special needs are defined additionally. The empirical part demonstrates a survey conducted among preschool teachers in the area of City municipality Maribor. The data was gathered by using a questionnaire and processed by the programme SPSS. The survey established that preschool teachers are predominantly able to recognise child’s development deviations, and that they collaborate with parents and with counselling service. Moreover, the majority is familiar with the contents of kindergarten’s child report and can prepare a professional report themselves. They include a counsellor in the preparation process. The results indicate a third of the interviewed preschool teachers not being familiar with the Law of whole and early treatment of preschool children with special needs, and not acquainted with the changes in guidance procedures that were implemented by the foundation of that law. Almost a half of the interviewees are acquainted with the fact of development clinics being operational, and they cooperate with them already.
Ključne besede:children with special needs, teacher’s duties, early treatment, recognising children with special needs, inclusion


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici