| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Vidiki eksperimentalnega dela v osnovnošolskih tekmovanjih iz kemije
Avtorji:ID Luković, Maja (Avtor)
ID Golob, Nikolaja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Lukovic_Maja_2020.pdf (1,50 MB)
MD5: C23235E8EB3FED9CD7C8E3CE5BF88413
PID: 20.500.12556/dkum/994f1bd3-bcf2-4fe2-8dd5-ffaa5bad9738
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Opis:Tekmovanja predstavljajo enega izmed načinov preverjanja in ocenjevanja znanja ter omogočajo spremljanje razvoja dosežkov učenca in njegovih kognitivnih sposobnosti. Državna tekmovanja zajemajo različna področja znanstvenih disciplin, vendar se pri sestavljanju tekmovalnih pol vsa opirajo na veljavne učne načrte. Cilji iz učnih načrtov pri pouku kemije so usmerjeni v pridobivanje temeljnih kemijskih znanj iz različnih vsebin, razvijanje kompleksnega in kritičnega mišljenja ter naravoslovne pismenosti v najširšem pomenu besede. Pri tem igra pomembno vlogo tudi praktično eksperimentalno delo, ki je bistven sestavni del na vseh stopnjah poučevanja kemije in bi bilo prav, da je vključeno tudi na Preglova tekmovanja. Ocenjevalec bi s tem dobil širšo sliko o učenčevem znanju, logičnem razmišljanju in naravoslovni pismenosti. Končna ocena ne bi v celoti opredeljevala samo njegovih kognitivnih sposobnosti, ampak bi del ocene opisal tudi njegove psihomotorične lastnosti. Preglova tekmovanja iz kemije sicer ne zajemajo ocenjevanja praktičnega dela, je pa v tekmovalnih polah veliko takšnih nalog, ki od učencev zahtevajo povezovanje teoretičnih dejstev z eksperimentalnim delom, oziroma s predstavami o njihovi izvedbi. V naši raziskavi smo se osredotočili samo na »teoretične eksperimentalne naloge«, ki zahtevajo povezovanje teoretičnega znanja s predstavami in izkušnjami o praktični izvedbi. Pri raziskavi, kjer smo na vzorcu 25.750-ih učencev primerjali uspešnost reševanja teoretičnih eksperimentalnih nalog na šolskih tekmovanjih z reševanjem celotnega testa, smo ugotovili, da je le-ta slabša. Medtem se je na državnih tekmovanjih izkazalo, da so uspešnejši prav tisti učenci, ki so bolje reševali teoretične eksperimentalne naloge. Rezultati odstopajo samo za leto 2016, kjer je bila uspešnost reševanja teoretičnih eksperimentalnih nalog na šolskem tekmovanju večja v primerjavi z uspešnostjo reševanja celotne pole. V drugem delu naše analize smo ugotavljali uspešnost reševanja teoretičnih eksperimentalnih nalog glede na nižje in višje kategorije znanja po Bloomovi taksonomiji. Ugotovili smo, da je bilo reševanje nalog iz nižjih kategorij znanja bolj uspešno v primerjavi z reševanjem nalog iz višjih kategorij znanja po Bloomu.
Ključne besede:državna in šolska tekmovanja, Preglovo tekmovanje, teoretične eksperimentalne naloge, višje in nižje kategorije nalog po Bloomu
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Luković]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-75881 Novo okno
UDK:37.091.27:54(043.2)
COBISS.SI-ID:24852995 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:4NLWJTKU
Datum objave v DKUM:11.08.2020
Število ogledov:824
Število prenosov:56
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FNM
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:25.02.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The wiewpoints of experimental work in lower secondary school chemistry competition
Opis:Competitions represent one of the methods of examining and assessing knowledge, and enable monitoring the development of students' achievements and their cognitive abilities. National competitions cover various fields of scientific disciplines, however, they all base on the valid school curricula when composing competition papers. School curricula for Chemistry lessons aims are directed to gaining basic chemistry knowledge that covers different teaching contents, developing complex and critical thinking as well as science literacy in its broadest meaning. Practical experimental work also plays an important role in this, as it is the crucial part of teaching chemistry on all levels. That is why it should also be included into Pregl Competitions. By doing so, the assessor would get a broader view of the student’s knowledge, logical thinking and scientific literacy. The final assessment would not only define the student’s cognitive abilities, but also their psychomotor abilities as a part of the assessment. Although Pregl Chemistry Competitions do not include practical work assessment, there are many tasks in the competition papers, which ask students to combine the theoretical facts and experimental work or at least imagine their execution. In our research paper, we focused only on the ‘theoretical experimental tasks’ that demand connecting the theoretical knowledge with the ideas and experiences with the practical execution. In our research that included 25,750 students in the sample, we compared the results of the theoretical experimental tasks at school competitions and the results of the whole exam paper. We established that the results in the former were poorer. It has been shown that the students who have done better at theoretical experimental tasks were more successful at national competitions. The results deviate only for 2016, where the performance in theoretical experimental tasks at school competition was better in comparison to the performance in solving the whole exam. In the second part of the analysis, we tried to establish the success in the performance in solving theoretical experimental tasks according to lower and higher order thinking skills by Bloom taxonomy. We established that the performance was better at tasks from lower categories of thinking skills in comparison to the performance in tasks from higher categories of thinking skills by Bloom.
Ključne besede:school and national competition, Pregl Competition, theoretical experimental tasks, lower and higher order categories of tasks according to Bloom


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici