| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Vpliv branja in bralnih strategij na govorno-jezikovni razvoj učencev devetega razreda osnovne šole
Avtorji:ID Mager, Nina (Avtor)
ID Zemljak Jontes, Melita (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Mager_Nina_2019.pdf (8,07 MB)
MD5: BE2CE6FB32D40459429F8F18C63C249B
PID: 20.500.12556/dkum/d3645621-26c9-4714-9929-268ef6f6d66d
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Magistrsko delo predstavlja vpliv branja na govorno-jezikovni razvoj učencev 9. razreda osnovne šole med govornim nastopanjem in pri pisanju strukturiranih besedil. Namen dela je predstaviti, kako lahko usmerjeno branje in uporaba različnih bralnih strategij pomagata učencem pri njihovem govorno-jezikovnem razvoju. V prvem, teoretičnem delu magistrskega dela je predstavljena osnovna terminologija, ki se nanaša na govorni in jezikovni razvoj posameznika; predstavljene so različne bralne strategije, ki jih učitelji najpogosteje uporabljajo pri poučevanju; prav tako so v teoretičnem delu podrobno predstavljeni govorni nastopi in pisanje strukturiranih besedil v osnovni šoli pri pouku slovenščine. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, iz katere smo ugotovili vpliv branja in uporabe bralnih strategij na govorne nastope učencev ter na pisanje strukturiranih besedil. V prvem delu so predstavljene analize govornih nastopov in pisanja strukturiranih besedil, slušne analize govornih nastopov in njihovega zapisa ter primerjava govornih nastopov s pisanjem strukturiranih besedil, od koder izhajajo razlike, ki jasno kažejo na vpliv branja in bralnih strategij na govorno-jezikovni razvoj posameznih učencev. V drugem delu empiričnega dela so predstavljeni rezultati analize, pridobljeni s pomočjo anketnih vprašalnikov, ki so jih reševali učenci kontrolne in eksperimentalne skupine ter polstrukturirani intervju učiteljice slovenščine. V interpretaciji rezultatov je predstavljeno, da se govorno-jezikovni razvoj izboljša učencem eksperimentalne skupine, ker smo skozi delo z njimi redno uporabljali usmerjeno branje in več različnih vrst bralnih strategij. Uporaba jezika se tako ni izboljšala le pri govornih nastopih, temveč tudi pri pisanju strukturiranih besedil, na kar kaže primerjava govornih nastopov in strukturiranih besedil posameznih učencev. Del magistrskega dela je namenjen tudi vsem gradivom, ki so bila izdelana za poučevanje branja in uporabo bralnih strategij za namene izboljšanja govorno-jezikovnega razvoja učencev, to so učni načrti za vsako uro posebej tako za kontrolno kot eksperimentalno skupino in vaje oziroma delovni listi z bralnimi strategijami za razumevanje prebranega
Ključne besede:govorno-jezikovni razvoj, branje, bralne strategije, pisanje strukturiranih besedil, govorni nastopi.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[N. Mager]
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/DKUM-75506 Novo okno
UDK:811.163.6:028(043.2)
COBISS.SI-ID:25004040 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:FJFRDA4M
Datum objave v DKUM:20.12.2019
Število ogledov:1421
Število prenosov:179
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:27.11.2019

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The effect of reading and reading strategies on the speech and language developement of ninth grade students
Opis:The master's thesis shows the influence of reading on the speech and language development of ninth grade elementary school students as observed in their oral presentations and writing of structured texts. The purpose of the paper is to show how focused reading and the use of different reading strategies can help or assist students in their speech and language development. The first, theoretical part of the master's thesis presents basic terminology relating to the speech and language development of an individual and various reading strategies that teachers most often use in teaching. The theoretical part also details oral presentations and structured text writing in elementary school Slovene. The empirical part presents a study which shows the influence of reading and the use of reading strategies on students' oral presentations and the writing of structured texts. The first section presents analyses of oral presentations and structured texts, auditory analyses of oral presentations and their transcripts, and a comparison of oral presentations and writing of structured texts, all of which show differences that clearly indicate the impact of reading and reading strategies on the speech and language development of individual students. The second section of the empirical part presents the results of the analysis obtained through questionnaires, which were answered by the students of the control and experimental groups and a semi-structured interview of a Slovene teacher. The interpretation of the results shows that speech and language development improved for the students of the experimental group because we regularly used focused reading and several different types of reading strategies when working with them. The use of language thus improved not only in speaking but also in writing structured texts, as shown by a comparison of oral presentations and structured texts of individual students. Part of the master's thesis is also dedicated to all materials that have been developed for teaching reading and the use of reading strategies for the purpose of improving the speech and language development of students, i.e. session plans for each class session for both the control and experimental group and exercises or worksheets with reading strategies for reading comprehension.
Ključne besede:speech and language development, reading, reading strategies, writing structured texts, oral presentations.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici