| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Analiza okoljskih koristi na primeru implementacije drugega tira
Avtorji:Karajbić, Zerina (Avtor)
Obrecht, Matevž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Sternad, Marjan (Komentor)
Datoteke:.pdf UN_Karajbic_Zerina_2019.pdf (1,41 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga (mb11)
Organizacija:FL - Fakulteta za logistiko
Opis:Razvoj transportne logistike, mednarodnega in notranjega cestnega tovornega transporta se iz leta v leto povečuje, in s tem tudi vpliv na gospodarski razvoj, razvoj logističnih storitev in večja uporaba transportnih poti, kar ima negativen vpliv, ki pa se kaže kot posledica onesnaževanje okolja in preobremenjenost cest. Slovenija dobro povezuje evropske države, ki jo v največji meri uporabljajo za tranzit blaga in tako tuja tovorna vozila povzročajo preobremenjenost slovenskih cest, kar povzroča zastoje, prometne nesreče, onesnaževanje okolja, hrup in druge težave. Cestni tovorni transport, kot najbolj uporabljan način transporta tovora in potnikov v svetu povzroča veliko število negativnih vplivov na okolje, kot so emisije škodljivih plinov, zaradi katerih prihaja do klimatskih sprememb in drugih učinkov, škodljivih za zdravje ljudi. Najbolj obremenjen del ceste s tovornimi vozili v Sloveniji predstavlja primorska avtocesta, kjer povprečni letni dnevni promet tovornih vozil znaša 8.000 vozil na posameznih odsekih. Zaradi takšne obremenitve avtoceste prihaja do problemov, kot so uničevanja infrastrukture, izpuščanje velikih količin ogljičnega odtisa v ozračje, gneč in prometnih nesreč. Da bi se ti problemi rešili, se implementacija drugega tira pojavlja kot ena od rešitev zmanjšanja obremenitev cest in avtocest, ker bi se tovorna vozila prestavila na železnico. Tako bi se zmanjšali zastoji na primorski avtocesti, kar bi pomenilo tudi zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, ki jih izpuščajo tovornjaki pri transportu tovora. Po prenosu tovora na železnico, bi se emisije vplivov na okolje zelo zmanjšale, saj je železniški transport okolju najbolj prijazen način transporta.
Ključne besede:1. cestni transport, 2. drugi tir, 3. ogljični odtis, 4. tovorna vozila, 5. železniški transport
Leto izida:2019
Založnik:[Z. Karajbić]
Izvor:Celje
UDK:656
COBISS_ID:513065789 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:JXF51XNV
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:30
Število prenosov:4
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FL
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analysis of environmental benefits in the case of second rail track implementation
Opis:The development of transport logistics in international and domestic road freight transport is increasing yearly. With its development it is impacting economic development, the development of logistic servises and larger use of transport routes, and it has negative consequences such as enviromental pollution and congestion of roads. Slovenia is a good link for european countries. It is mostly used for transit of goods, so consequently foreign trucks are at fault for congestion on slovenian roads, which causes traffic jams, accidents, polluting, noise and other problems. As a most common used way of transporting freight and passengers in the world, road freight transport causes a large number of negative impacts on the enviroment, such as emmisions of harmful gases, which cause climate changes and other effects that are harmful to human health. The road that is busiest with trucks in Slovenia is the coastal highway, where the average yearly traffic is 8000 trucks per day on individual sections. This burden on the highway causes problems such as the destruction of infrastructure, release of large amounts of carbon footprint into the atmosphere, traffic jams and accidents. In order to solve these problems, one of the solutions for reducing the burdens that trucks cause on roads and highways, appears to be the implementation of a second track, which would transfer some of the trucks to the railway and it would reduce the amount of traffic jams on the coastal highway. This would also mean reducing harmful effects on the enviroment, caused by cargo exhaust. Transfering the cargo to the railway would greatly reduce the emission, as rail transport is the most environmentaly friendly mode of transport.
Ključne besede:1. road transport, 2. second track, 3. carbon footprint, 4. trucks, 5. rail transport


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici