Naslov: | Analiza okoljskih koristi na primeru implementacije drugega tira |
---|
Avtorji: | ID Karajbić, Zerina (Avtor) ID Obrecht, Matevž (Mentor) Več o mentorju...  ID Sternad, Marjan (Komentor) |
Datoteke: | UN_Karajbic_Zerina_2019.pdf (1,41 MB) MD5: 428811CFA169989F677B72DA4A020584
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo/naloga (mb11) |
---|
Organizacija: | FL - Fakulteta za logistiko
|
---|
Opis: | Razvoj transportne logistike, mednarodnega in notranjega cestnega tovornega transporta se iz leta v leto povečuje, in s tem tudi vpliv na gospodarski razvoj, razvoj logističnih storitev in večja uporaba transportnih poti, kar ima negativen vpliv, ki pa se kaže kot posledica onesnaževanje okolja in preobremenjenost cest.
Slovenija dobro povezuje evropske države, ki jo v največji meri uporabljajo za tranzit blaga in tako tuja tovorna vozila povzročajo preobremenjenost slovenskih cest, kar povzroča zastoje, prometne nesreče, onesnaževanje okolja, hrup in druge težave.
Cestni tovorni transport, kot najbolj uporabljan način transporta tovora in potnikov v svetu povzroča veliko število negativnih vplivov na okolje, kot so emisije škodljivih plinov, zaradi katerih prihaja do klimatskih sprememb in drugih učinkov, škodljivih za zdravje ljudi.
Najbolj obremenjen del ceste s tovornimi vozili v Sloveniji predstavlja primorska avtocesta, kjer povprečni letni dnevni promet tovornih vozil znaša 8.000 vozil na posameznih odsekih. Zaradi takšne obremenitve avtoceste prihaja do problemov, kot so uničevanja infrastrukture, izpuščanje velikih količin ogljičnega odtisa v ozračje, gneč in prometnih nesreč.
Da bi se ti problemi rešili, se implementacija drugega tira pojavlja kot ena od rešitev zmanjšanja obremenitev cest in avtocest, ker bi se tovorna vozila prestavila na železnico. Tako bi se zmanjšali zastoji na primorski avtocesti, kar bi pomenilo tudi zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, ki jih izpuščajo tovornjaki pri transportu tovora. Po prenosu tovora na železnico, bi se emisije vplivov na okolje zelo zmanjšale, saj je železniški transport okolju najbolj prijazen način transporta. |
---|
Ključne besede: | 1. cestni transport, 2. drugi tir, 3. ogljični odtis, 4. tovorna vozila, 5. železniški transport |
---|
Leto izida: | 2019 |
---|
Založnik: | [Z. Karajbić] |
---|
Izvor: | Celje |
---|
UDK: | 656 |
---|
COBISS.SI-ID: | 513065789  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:JXF51XNV |
---|
Datum objave v DKUM: | 13.01.2020 |
---|
Število ogledov: | 564 |
---|
Število prenosov: | 48 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FL
|
---|
:
|
|
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |