| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Gledalec, objekt in prostor: Instalacija v drugi polovici 20. stoletja na Slovenskem
Avtorji:Bečaj, Deja (Avtor)
Mohar, Katarina (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Becaj_Deja_2019.pdf (2,87 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Instalacija je umetniška zvrst, kjer gre za obsežna dela, ki se lahko širijo skozi več prostorov. Njena temeljna značilnost je, da morajo za »izgradnjo« umetniške celote sodelovati trije elementi: gledalec, objekt in prostor. Nanjo je vplivalo zlasti minimalistično kiparstvo, ki je od gledalca zahtevalo, da v svojem obravnavanje umetnine upošteva tudi prostor okoli predmeta. Nastali so ambienti, ki jih je pri nas prva ustvarjala Dragica Čadež (1940–). Ambient je za razliko od instalacije omejen na manjši prostor in je delil okolje z ostalimi predmeti, ki niso bili del postavitve. V osemdesetih in devetdesetih letih so tudi pri nas galerije postavitvam odrejale vse večje prostore, pogoste pa so bile tudi instalacije, ki so se razprostirale preko več sob. V devetdesetih letih so se umetniki začeli odmikati od institucij striktno namenjenim za razstave, hkrati pa je raslo zanimanje za ekološka vprašanja. Ustvarjali so postavitve v naravi (zlasti v sklopu projektov Kipi v vrtu in Štirje letni časi) in site-specific instalacije, ki za razliko od instalacije popolnoma izgubijo smisel, če jih premaknemo. Instalacija ostaja ena najbolj priljubljenih umetniških zvrsti, vendar zaradi poimenovanja, ki se ga pogosto enači z zgolj postavitvijo umetnine na določeno mesto, prihaja do zmede v obravnavanju instalacije kot samostojne umetniške zvrsti.
Ključne besede:instalacija, ambient, site-specific instalacija, instalacija na Slovenskem, aktivacija gledalca, postavitve v naravi
Leto izida:2019
Založnik:[D. Bečaj]
Izvor:Maribor
UDK:730(497.4):929Čadež D.(043.2)
COBISS_ID:24878600 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:XP6JQCAZ
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:53
Število prenosov:10
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Spectator, Object and Space: Installation in the Second Half of the 20th Century in Slovenia
Opis:Installation is an art genre, involving large-scale works that can spread across multiple spaces. It is mostly made in mixed media and often created for a specific location. Its core feature is the cooperation of three elements: the viewer, the object and the space, which build an artistic whole. With its emergence and rapid rise in popularity, installation offered endless possibilities for interpretation and merged with other artistic genres, such as performance. It was particularly influenced by technology that became more and more accessible to artists in the 1980s and was increasingly introduced in Slovene installations in the nineties. It remains at the top of popularity today, but because of the name, it is often equated with a mere layout or design of any exhibition, which causes confusion in considering installation as an independent art genre.
Ključne besede:Installation, Ambient, Site-specific installation, Installation in Slovenia, Activation of the viewer, Installations in nature


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici