| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Konstruktivistično poučevanje pri tujem jeziku v osnovni šoli
Avtorji:Sovič, Anja (Avtor)
Brumen, Mihaela (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Sovic_Anja_2019.pdf (1,01 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Namen magistrske naloge je bil raziskati in ugotoviti, v kolikšni meri in na kakšen način se učitelji, ki poučujejo tuji jezik v osnovni šoli, poslužujejo konstruktivističnih pristopov poučevanja pri svojih urah. Prav tako je namen ugotoviti, kako dobro učitelji, ki poučujejo tuji jezik v osnovni šoli, poznajo konstruktivistične pristope in kolikokrat se jih poslužujejo. V raziskavi so sodelovali učitelji, ki poučujejo tuji jezik na različnih osnovnih šolah po Sloveniji. Skupaj je sodelovalo 102 učiteljev vseh treh vzgojno-izobraževalnih obdobij. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo anonimne spletne ankete in jih obdelali s statističnim programom SPSS, rezultate pa prikazali tabelarično. Uporabili smo naslednje metode: frekvenčno distribucijo (f, f %), osnovno deskriptivno statistiko (aritmetična sredina), Hi-kvadrat preizkus hipoteze neodvisnosti, Kruskal-Wallis preizkus in kategorizacijo vprašanj odprtega tipa. Ugotovili smo, da je konstruktivistični pristop poučevanja pri pouku tujega jezika v osnovni šoli dokaj dobro sprejet med učitelji. Zavedajo se, da omenjeni pristop ponuja veliko različnih dejavnosti, ki učencem omogočijo boljše znanje, razvoj znanja, kreativnost in samostojnost pri učenju. Pa vendar so rezultati pokazali, da učitelji ne vključujejo konstruktivističnega pristopa v pouk redno, ampak samo občasno. Kot razloge so navedli prenatrpan urnik in učni načrt, pri katerem je težko vsakodnevno uporabljati raznolik pristop. Ugotovili smo, da ni bistvenih statistično značilnih razlik v uporabi in poznavanju konstruktivističnega pristopa glede na vzgojno-izobraževalno obdobje ter na delovno dobo učiteljev.
Ključne besede:konstruktivizem, osnovna šola, učne strategije, učitelji, stališča
Leto izida:2019
Založnik:[A. Sovič]
Izvor:Maribor
UDK:37.091.33:81\'243(043.2)
COBISS_ID:24886536 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:5JILG2MT
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:36
Število prenosov:3
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Constructive teaching of a foreign language in elementary school
Opis:The purpose of this master's thesis was to research and determine to what extent and in what way teachers, who teach a foreign language in a primary school, use constructivist teaching approaches in their classes. The purpose was also to find out how well teachers who teach a foreign language in a primary school are familiar with constructivist approaches and how often they use them. The study involved teachers who teach a foreign language in various primary schools in Slovenia. Altogether 102 teachers from all three educational periods participated. We used descriptive and causal non-experimental methods of empirical pedagogical research. We obtained the data using an anonymous online questionnaire. We processed them with the SPSS statistical program, and the results were presented in tables. We used the following methods: frequency distribution of variables (f, f %), basic descriptive statistics (arithmetic mean), Hi-square test of independence hypothesis, a Kruskal-Wallis test and categorization of open-ended questions. We established that the constructivist approach in foreign language teaching in primary schools is well received by teachers. Teachers know that the approach offers many different activities that enable students to gain better knowledge, develop creativity and autonomy of learning. However, the results show that teachers do not regularly use the constructivist approach in the class, only occasionally. As a reason, they mentioned an overfilled schedule and a curriculum that made it difficult to apply a diversified approach on a daily basis. We found no statistically significant differences in the use and knowledge of the constructivist approach based on work experience of the teachers and the educational period.
Ključne besede:constructivism, elementary school, teaching strategies, teachers, standpoint


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici