| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Pomen zdravstveno terapevtskih kolonij za socialno vključenost in samostojnost posameznikov s cerebralno paralizo
Avtorji:Orlović, Tamara (Avtor)
Domiter Protner, Ksenija (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Orlovic_Tamara_2019.pdf (1,04 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Ena izmed oblik socialnega vključevanja hendikepiranih posameznikov so tudi terapevtski tabori oziroma zdravstveno terapevtske kolonije, ki se v okviru različnih organizacij in društev organizirajo po vsem svetu. Njihov cilj je socializacija, pridobivanje izkušenj in opremljanje za čim bolj samostojno življenje v družbenem prostoru. V teoretičnem delu magistrske naloge smo navedli definicije hendikepa, raziskali modele le-tega, preverili problem socialne vključenosti in izključenosti hendikepiranih oseb ter predstavili cerebralno paralizo kot primer hendikepa. V empiričnem delu magistrske naloge pa nas je zanimalo, ali obiskovanje zdravstveno terapevtskih kolonij vpliva na samostojnost in socialno vključenost posameznikov s cerebralno paralizo. Uporabili smo deskriptivno in kvalitativno metodo z izvedbo polstrukturiranih intervjujev. Intervjuje smo izvedli z mladostniki in mladostnicami s cerebralno paralizo, ki obiskujejo zdravstveno terapevtske kolonije, s starši, katerih otroci obiskujejo zdravstveno terapevtsko kolonijo, in s strokovnimi delavci, ki izvajajo programe zdravstveno terapevtskih kolonij. Ugotovili smo, da vse ciljne skupine poročajo o pozitivnem vplivu zdravstveno terapevtskih kolonij na samostojnost in socialno vključenost oseb s cerebralno paralizo. Mladostniki in mladostnice so bolj samostojni v navezovanju stikov, odločanju o pomembnih stvareh, opravljanju vsakodnevnih dejavnosti, odločanju za nove aktivnosti, iznajdljivosti in orientaciji. Podatki intervjujev so pokazali tudi, da so mladostniki in mladostnice samozavestni, pogosteje komunicirajo z nepoznanimi osebami, bolj so prilagodljivi v odnosih, izgubili so strah pred sobivanjem in pridobili interes za družbeno življenje. Mladostniki izven družine v družbi sovrstnikov pridobivajo komunikacijske spretnosti in socialne veščine, ki pozitivno vplivajo na njihovo samozavest. Aktivnosti zdravstveno terapevtskih kolonij so tudi priprava za samostojno učenje, življenje in delo.
Ključne besede:hendikepirani, mladostniki, samostojnost, socialna vključenost
Leto izida:2019
Založnik:[T. Orlović]
Izvor:Maribor
UDK:615.85:316.614-053.6-056.26(043.2)
COBISS_ID:24801032 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ULN1II3S
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:153
Število prenosov:14
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The meaning of medical-therapeutic colonies for social inclusion and independence of individuals with cerebral palsy
Opis:Therapeutic camps for children, teenagers and adults which are organized by various organizations all over the world are one of the forms of social inclusion of handicapped people. Their goals are socialization, the acquisition of experience, and preparation for an independent life in society. In the theoretical part of the master's thesis we specified definition of handicap, researched the models of handicap, checked the problems of social inclusion and exclusion of handicapped people and presented cerebral palsy as a case of handicap. In the empirical part we wonder whether participation in therapeutic camps affects the independence and social inclusion of individuals with cerebral palsy. We use the descriptive and qualitative methods, conducting semi-structured interviews. We conducted the interviews with teenagers with cerebral palsy that are participating in therapeutic camps, with parents whose children are participating in therapeutic camps, and with experts who perform the therapy at therapeutic camps. We find that teenagers, as well as parents and experts, report a positive effect of therapeutic camps on independence and social inclusion of individuals with cerebral palsy. Since beginning to participate in therapeutic camps, the teenagers are more independent in establishing contacts, deciding on important matters, conducting everyday activities, deciding on new experiences, creativity, and orientation. Considering social inclusion, the teenagers have grown more confident, more likely to communicate with strangers, better socialized, and more flexible in interpersonal relationship. Furthermore, they have lost the fear of cohabitation and have gained an interest in social life. In the company of their peers, adolescents are acquiring communication skills and social skills that positively affect their self-esteem. The activities of therapeutic camps serve as a preparation for independent learning, life and work.
Ključne besede:handicapped, adolescent, independence, social inclusion


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici