| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Ekonomska relevantnost pozornost vzbujajoče potrošnje
Avtorji:ID Cenc, Helena (Avtor)
ID Bekő, Jani (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Cenc_Helena_2019.pdf (882,59 KB)
MD5: 1ABBB161A3B4412119BE70817D5E504D
PID: 20.500.12556/dkum/65ce2767-a6ce-40b8-8e44-ec94b993893a
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo diplomskega projekta/projektno delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Odkar ljudje proizvajamo dobrine, jih tudi porabljamo in trošimo. Medtem ko se nekateri posamezniki za nakupe dobrin odločajo popolnoma racionalno, mnogi drugi potrošnjo uporabljajo za dokazovanje moči, hkrati pa si želijo ali pridobiti ali utrditi svoj ugled. Pozornost vzbujajoča potrošnja se dolgo ni obravnavala kot relevantna ekonomska tema, svoj preboj pa je doživela na prelomu iz 19. v 20. stoletje z izdajo knjige o vpadljivi potrošnji Thorsteina Veblena. Če je do takrat v ekonomski teoriji veljalo, da se potrošniki pri nakupih dobrin obnašajo racionalno, je Veblen to razlago ovrgel. Vse več potrošnikov se namreč o nakupih odloča glede na mnoge druge dejavnike, ki nanje vplivajo bodisi iz družbe ali širše okolice. Motive, ki spodbujajo vpadljivo potrošnjo, je raziskovalo že veliko ekonomistov, v našem delu pa smo dali poudarek raziskovanju pozornost vzbujajoče potrošnje med študenti. Kot temelj našega dela smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga sestavili na podlagi raziskav Sundie in drugih (2011) ter Sirong (2016). Podobno kot Sirong (2016) smo ugotovili, da so pri študentih motivi, kot so dokazovanje in vpliv vrstnikov, prisotni v manjši meri kot na primer motivi investiranja vase, kakovost luksuznih izdelkov ter kupovanje luksuznih dobrin ob posebnih priložnostih. S svojo raziskavo smo prav tako ugotovili, da se anketirani študenti sicer poslužujejo pozornost vzbujajoče potrošnje, vendar ne pri vseh kategorijah izdelkov. V največji meri jo lahko opazimo v kategoriji mobilnih telefonov in potovanj.
Ključne besede:Thorstein Veblen, potrošna funkcija, pozornost vzbujajoča potrošnja, signalizacija
Kraj izida:Maribor
Založnik:[H. Cenc]
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/DKUM-74627 Novo okno
UDK:330.5
COBISS.SI-ID:13488156 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:P07AETXZ
Datum objave v DKUM:10.12.2019
Število ogledov:1286
Število prenosov:125
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
EPF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:02.09.2019

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The Economic Relevance of Conspicuous Consumption
Opis:Since we produce goods, we consume them. Many individuals make decision about purchase based on rational choice, but there are also many individuals who use consumption to show their power and seek to establish or earn respect. For a long time attention inducing consumption was not regarded as an economic theme, but it witnessed its important breakthrough in economic thought at the turn of the 19. century with the publishing of Veblen's famous book on conspicuous consumption. He overthrew the existing notion of rational consumer which has previously been a part of economic mainstream. In reality consumption is influenced by a lot of different factors, be it as a result of social influence, or a given environment. Factors of conspicuous consumption were researched by a variety of economists, but in this work we have emphasized the research of conspicuous consumption among students. For the foundation of our work we have used the survey questionnaire based on research of Sundie et al (2011) and Sirong (2016). Drawing similarities with Sirong's work (2016) we have concluded that motives commonly affecting the youth, such as trying to prove themselves in the eyes of their peers and peer pressure, are not present in such an important share than motives of investing in themselves, luxury product quality and buying luxury goods on special occasions. In our research we have also concluded that the students partaking in the research are making use of the conspicuous consumption, but not with all of the observed product categories. It is most heavily present in mobile phone category and in travel category.
Ključne besede:Thorstein Veblen, consumption function, conspicuous consumption, signaling


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici