| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Show document Help

Title:Simulation of automotive air-conditioning system in 1D simulation software : diplomsko delo
Authors:ID Copot, Marko (Author)
ID Ramšak, Matjaž (Mentor) More about this mentor... New window
ID Horvat, Damir (Comentor)
Files:.pdf UN_Copot_Marko_2019.pdf (1,54 MB)
MD5: 3C36DF84F26DA06553F0435D3F2B8000
PID: 20.500.12556/dkum/a1a8f0f9-aff6-4c2d-bff3-3dc953e4bc89
 
Language:English
Work type:Bachelor thesis/paper
Typology:2.11 - Undergraduate Thesis
Organization:FS - Faculty of Mechanical Engineering
Abstract:The development of state-of-the-art vehicles requires advanced simulations tools in heating, ventilation and air-conditioning (HVAC). The focus of this thesis is the construction of an automotive HVAC model, its calibration and the simulation of the behaviour of the HVAC model in various ambient conditions. The theoretical background of refrigeration system as part of the HVAC system is presented. The model is constructed with following components: compressor, condenser, throttling device, evaporator and battery chiller, which is a heat exchanger between coolant and refrigerant. The description and role of each component in the HVAC model is presented. All heat exchangers are calibrated, which is done with multiple simulations that have defined input data. The results are compared to experimental data. With addition of vehicle cabin with air recirculation, HVAC control logic is implemented. The behaviour of the system is simulated in defined environmental conditions. The results of the simulations are presented in graphs and tables.
Keywords:1D simulations, air-conditioning, HVAC, calibration, thermodynamics, cooling
Place of publishing:Maribor
Place of performance:Maribor
Publisher:[M. Copot]
Year of publishing:2019
Number of pages:XI, 40 f.
PID:20.500.12556/DKUM-74431 New window
UDC:004.358:629.3.048.3(043.2)
COBISS.SI-ID:22981142 New window
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ZXT6UDV4
Publication date in DKUM:23.09.2019
Views:1453
Downloads:114
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
Categories:KTFMB - FS
:
Copy citation
  
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Licences

License:CC BY-NC-SA 4.0, Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Link:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Description:A Creative Commons license that bans commercial use and requires the user to release any modified works under this license.
Licensing start date:27.08.2019

Secondary language

Language:Slovenian
Title:Simulacija avtomobilske klimatske naprave v 1D programskem okolju
Abstract:Razvoj najsodobnejših vozil zahteva napredna simulacijska orodja v gretju, ventilaciji in klimatizaciji (HVAC). Glavni namen diplomskega dela je izdelava HVAC-modela, kalibracija njegovih komponent in simulacija pri različnih pogojih. Ker klimatizacija spada k hlajenju, je v prvem delu diplomskega dela opisano termodinamično ozadje hladilnih procesov, pri čemer je pomembna razdelitev energije na eksergijo in anergijo. Za hlajenje HVAC-sistema se uporablja parno-kompresijski hladilni sistem. Njegovo delovanje je opisano s pomočjo T-s in log p-h diagramov. HVAC-model v tej diplomski nalogi uporablja hladilno tekočino R-134a. HVAC-model je zgrajen iz naslednjih komponent: kompresor, kondenzator, dušilna naprava, uparjalnik in hladilnik, ki je toplotni izmenjevalec med hladilno tekočino R-134a in hladilno tekočino EG50W50, ki se uporablja za hlajenje električnih komponent v hibridnih ali električnih vozilih. Opisane so vse komponente in njihova vloga v parno-kompresijskem hladilnem sistemu v HVAC modelu. Sledi definiranje geometrijskih parametrov posameznih komponent in kalibracija vseh izmenjevalnikov toplote (kondenzator, uparjalnik in hladilnik) s pomočjo orodja za kalibracijo ali pa je izvedena ročno. Kalibracija se izvede z nizom simulacij z določenimi vhodnimi podatki. Rezultati teh simulacij se primerjajo z eksperimentalnimi rezultati, posredovanimi s strani proizvajalca ali stranke. Vhodni podatki in rezultati kalibracije so predstavljeni s pomočjo diagramov in tabel. HVAC-model se najprej simulira pri konstantnih obratih, da se preverijo tlaki in temperature hladilne tekočine v vstopih in izstopih iz komponent. K osnovnemu modelu se doda kabina vozila z recirkulacijo zraka in posledično tudi HVAC-kontrolna logika za reguliranje obratov kompresorja in odpiranja termo ekspanzijskih ventilov. Obrati kompresorja so regulirani glede na želeno temperaturo zraka v kabini vozila. Gonilo celotnega HVAC-sistema je razlika oziroma napaka med želeno temperaturo in dejansko temperaturo zraka v kabini vozila. HVAC-model se je simuliral pri temperaturi okolja 30 °C in vlažnosti zraka 60 % ter temperaturi okolja 40 °C in vlažnosti zraka 50 %. Simulacije pravilno zgrajenih HVAC-modelov z ustrezno inicializacijo so hitre. Rezultati obeh simulacij so predstavljeni v obliki grafov in tabele. Potek pomembnih parametrov v odvisnosti od časa, kot so temperatura zraka v kabini, obrati kompresorja, njegov sesalni in izpustni tlak ter razmerje med njima, temperatura hladilne tekočine in temperatura zraka na vstopu in izstopu uparjalnika je predstavljen v obliki grafov. Vstopne in izstopne temperature in tlaki ter prenesena toplota oziroma moč v posameznih komponentah so predstavljeni v tabeli. V log p-h diagramu sta prikazana hladilna kroga HVAC-modela obeh simulacij.
Keywords:1D simulacije, klimatizacija, HVAC, kalibracija, termodinamika, hlajenje


Comments

Leave comment

You must log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica