Naslov: | Preučitev izvedljivosti pretvorbe modela motorja iz 1D v AVL CruiseM 0D (na primeru stranke) : diplomsko delo |
---|
Avtorji: | ID Jarc, Nejc (Avtor) ID Kegl, Breda (Mentor) Več o mentorju...  ID Dodig, Dino (Komentor) |
Datoteke: | UN_Jarc_Nejc_2019.pdf (1,56 MB) MD5: E3FFDD4B4B9F527CA40A329F48F6AF6C PID: 20.500.12556/dkum/5530654f-48ce-46b9-9cc5-fe5821cad7c1
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | FS - Fakulteta za strojništvo
|
---|
Opis: | Glavni namen diplomske naloge je izdelava in kalibracija 0D modela v simulacijskem orodju AVL CRUISE™ M na podlagi obstoječega, delujočega 1D modela v okolju GT-Power. V skladu s slednjim sta v prvem delu naloge opisana delitev in osnovno teoretično ozadje na področju motorjev z notranjim zgorevanjem. Sledita opis in razlaga osnovnih veličin, ki so pomembne pri ocenjevanju delovnega krožnega procesa motorja. Opisano je teoretično ozadje notranjih in efektivnih veličin; prav tako so opisane posamezne veličine, ki spadajo v okvir prej omenjenih, ter njihov vpliv na delovanje motorja. Sledi praktični del naloge. V slednjem je najprej opisana osnovna postavitev 0D modela motorja. Prav tako so opisane v modelu uporabljene komponente ter osnovni parametri, ki jih definirajo. Simuliranje motorja je potekalo pri obratih od 1000 min-1 do 6000 min-1, po intervalu 1000 min-1. Skupaj je steklo vsega 12 simulacij, 6 pri polni in 6 pri delni obremenitvi motorja. Postopek kalibracije je potekal s pomočjo programa Microsoft Excel; po končani simulaciji 0D modela so bili pridobljeni rezultati o temperaturi in tlaku v valju v odvisnosti od kota motorne gredi namreč izvoženi v poprej omenjen program; prav tako so bili vanj izvoženi podatki istih veličin iz 1D modela. Iz teh sta bila ustvarjena dva grafa. Prvi predstavlja spremembo tlaka iz obeh simulacij v odvisnosti od kota motorne redi, drugi pa temperaturo. Nato se je pričel proces kalibracije, kjer so se z namenom izenačitve krivulj spreminjali določeni parametri, ki odločilno vplivajo na zgorevanje in posledično na zmogljivost motorja. Po uspešni kalibraciji modela motorja pri polni obremenitvi je sledila pretvorba slednjega v model pri delni oz. 80 % obremenitvi. Slednje je bilo doseženo predvsem s pomočjo omejevanja dotoka zraka motorju. Sledi prikaz rezultatov prej omenjenih notranjih in efektivnih veličin. Le-ti so na grafih predstavljeni v parih 1D in 0D, saj je tako odstopanje jasno vidno. Prav tako je odstopanje rezultatov 0D modela od 1D modela izraženo v procentnem deležu prikazano v dveh tabelah. Nato je predstavljena ustreznost rezultatov; v diskusiji sledijo še predlogi za možno dodatno delo in predlogi za morebitne izboljšave |
---|
Ključne besede: | AVL CRUISE™ M, 0D simulacija, kalibracija, motorji z notranjim zgorevanjem, termodinamika, validacija |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Kraj izvedbe: | Maribor |
---|
Založnik: | [N. Jarc] |
---|
Leto izida: | 2019 |
---|
Št. strani: | X, 36 f. |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-74265  |
---|
UDK: | 681.5.017:621.7.043(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 22975766  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:WRWT1RBX |
---|
Datum objave v DKUM: | 27.01.2020 |
---|
Število ogledov: | 1063 |
---|
Število prenosov: | 24 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | KTFMB - FS
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |