| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Povezanost grafomotoričnih sposobnosti, fonološkega zavedanja in besedišča otrok v prvem in drugem razredu osnovne šole
Avtorji:ID Kolman, Kaja (Avtor)
ID Globačnik, Bojana (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Kolman_Kaja_2019.pdf (1,63 MB)
MD5: CA68DE452A2C746EE857E9919356D4F6
PID: 20.500.12556/dkum/020dc18d-fca9-4e83-8eb8-77eaa2e63596
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Otrok se vse življenje razvija tako na govornem kot tudi na motoričnem področju. V teoretičnem delu zaključnega dela je predstavljeno, kako poteka razvoj govora pri otroku, tj. od prvih glasov do tvorjenja stavkov in povedi. Opisane so najpogostejše govorne in jezikovne motnje, za katere so prikazana tudi posamezna odstopanja. V nadaljevanju sta podrobneje predstavljena razvoj fonološkega zavedanja in besedišča, ki sta med seboj prepletena, ter tudi težave, ki se lahko pojavljajo na posameznem področju. Ker je bil cilj magistrskega dela raziskati povezanost grafomotorike s fonološkim zavedanjem in besediščem, so podrobneje opredeljeni še razvoj motorike, grafomotorike in težave na tem področju – razvojne disgrafije. V empiričnem delu je bilo raziskano, ali obstaja povezanost med grafomotoričnimi sposobnostmi, fonološkim zavedanjem in besediščem otrok. Cilj je bil ugotoviti, kakšen je vpliv lateralnosti oz. dominantne roke na grafomotorične sposobnosti, kakšna je razlika med spoloma otrok. Med seboj se je primerjalo tri različne šole – matično in dve podružnični. Rezultati so pokazali, da so bili otroci, kjer poteka pouk kombinirano, uspešnejši pri reševanju preizkusa. Pokazalo se je, da dominantna roka nima vpliva na grafomotorične sposobnosti, temveč so bistveni drugi dejavniki. Izkazala se je vidna, a minimalna razlika uspešnosti med spoloma otrok. Pri tem je raziskava pokazala, da so bile deklice iz raziskovalnega vzorca v povprečju uspešnejše od dečkov. V raziskovalnem vzorcu se je pokazala povezanost med grafomotoričnimi sposobnostmi, fonološkim zavedanjem in besediščem.
Ključne besede:govor, fonološko zavedanje, besedišče, grafomotorika
Kraj izida:Maribor
Založnik:[K. Kolman]
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/DKUM-74207 Novo okno
UDK:159.946.3/.4(043.2)
COBISS.SI-ID:24875784 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:KMXFPRQL
Datum objave v DKUM:13.11.2019
Število ogledov:1598
Število prenosov:300
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:19.08.2019

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The relationship between graphomotor skills, phonological awareness and vocabulary of first nad second grade pupils at primary school
Opis:The child’s speech and motoric development proceeds the whole life. In the theoretical part of the thesis it was presented, how the speech development of the child proceeds from the first sounds to the formation of sentences. Described were the most frequent speech impediments and solecisms, where we also presented individual deviations. Furthermore the importance of the development of the phonological awareness and vocabulary, which are closely interconnected, were presented in detail, as well as the difficulties that may arise on separate areas. The aim of the thesis was to research the connection of the graphomotor skills with the phonological awareness and the vocabulary. For this reason the development of the motoric functions, graphomotor skills and the difficulties in this area – the developmental dysgraphia – were defined in detail. In the empirical part it was researched, whether there is a connection between the graphomotor skills, the phonological awareness and the vocabulary of the children. The aim was to find out the influence of the laterality and the dominant hand respectively on the graphomotor skills and the difference between the child gender and to compare three different schools, the central school and two subsidiary schools. The results proved, that those children who take part in combined classes are more successful at solving tests. It was proved that the dominant hand does not have any influence on the graphomotor skills, but there are other factors more essential. A visible, though minimum difference of successfulness between the genders of the children was proved. According to the research results the girls of the research sample were on average more successful than the boys. The research sample showed a relationship between graphomotor skills, phonological awareness and vocabulary.
Ključne besede:speech, phonological awareness, vocabulary, graphomotorics


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici