Title: | Likovna umetnost kot dejavnik emancipacije otrok z različnimi sposobnostmi v vključujočih šolah |
---|
Authors: | ID Idoska, Maja (Author) ID Herzog, Jerneja (Mentor) More about this mentor...  ID Duh, Matjaž (Comentor) |
Files: | MAG_Gabrovec_Maja_2019.pdf (2,10 MB) MD5: 136ADD8D9E98B701C32560C524D11673 PID: 20.500.12556/dkum/786cbee8-7a68-4dda-9af6-63e1c389d0de
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | PEF - Faculty of Education
|
---|
Abstract: | Magistrsko delo z naslovom Likovna umetnost kot dejavnik emancipacije otrok z različnimi sposobnostmi v vključujočih šolah sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu bomo predstavili likovno umetnost v vključujoči šoli, pri čemer bomo podrobneje opisali koncept inkluzije, učence s posebnimi potrebami, emancipacijo otrok s posebnimi potrebami, prednosti likovnovzgojne prakse z vidika emancipacije, naloge učitelja likovne umetnosti in pomen individualizacije v učnem procesu likovne umetnosti. Nadalje bomo predstavili likovno ustvarjalnost in likovno apreciacijo. Vsemu temu sledi predstavitev likovnega razvoja, ki je bil skupaj z likovno apreciacijo tudi predmet raziskave. Znotraj likovnega razvoja bomo opisali likovnointelektualni, likovnooblikovni in likovnoustvarjalni razvoj ter načine spodbujanja le-tega. Empirični del magistrske naloge zajema rezultate raziskave, katere namen je bil analizirati nivo likovne ustvarjalnosti, nivo likovnooblikovnega razvoja, nivo likovnointelektualnega razvoja ter nivo likovne apreciacije otrok različnih skupin v šestih razredih vključujočih osnovnih šol na območju Maribora.
Rezultati so pokazali, da v nivoju likovne ustvarjalnosti, likovnooblikovnega razvoja, likovnointelektualnega razvoja in likovne apreciacije med skupinami ni statistično značilnih razlik. Se je pa pokazala statistično značilna razlika med spoloma, in sicer pri likovni apreciaciji, v prid deklicam. V nivoju likovne ustvarjalnosti, likovnooblikovnega razvoja in likovnointelektualnega razvoja med deklicami in dečki ni bilo mogoče zaznati statistično značilnih razlik. Ugotovitev, da med nadarjenimi učenci, učenci s posebnimi potrebami in učenci z običajnim razvojem ni razlik, daje možnost, da se preko likovne umetnosti učenci lahko emancipirajo. |
---|
Keywords: | Likovna umetnost, emancipacija, likovni razvoj, likovna ustvarjalnost, likovna apreciacija |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [M. Gabrovec] |
---|
Year of publishing: | 2019 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-73857  |
---|
UDC: | 37.015.31:73/76(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 24708360  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:Q8YJAFXX |
---|
Publication date in DKUM: | 29.08.2019 |
---|
Views: | 1301 |
---|
Downloads: | 227 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | PEF
|
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |