| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Ilustracija v starejših knjižnih izdajah Ivana Cankarja
Avtorji:Dajnko, Manuela (Avtor)
Murovec, Barbara (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Dajnko_Manuela_2019.pdf (7,89 MB)
MD5: 1615CA223BDE7789687287CE1A0273BA
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Predmet magistrske naloge je ilustracija (likovna oprema) starejših knjižnih izdaj pisatelja Ivana Cankarja (1876–1918), in sicer del, ki so izšla za časa njegovega življenja. Na slovenskem ozemlju je bila na prelomu iz 19. v 20. stoletje še posebej izstopajoča ilustracija, ki se je napajala iz secesije. V času okrog 1900 je bil pomen ilustracije bistveno večji kakor danes. Med pisateljem Cankarjem in likovnimi umetniki (Ivanom Jagrom (1871–1959), Matijo Jamo (1872–1947), Hinkom Smrekarjem (1883–1942) in drugimi) so se spletle tesne prijateljske vezi, kar se je odražalo v njihovem uspešnem sodelovanju. V nalogi so analizirana tudi naslednja vprašanja, kako so sodelovali založnik, pisatelj in ilustrator, od kod so prihajali umetniški vplivi, koliko pozornosti je v primerjavi z besedilom bilo namenjene ilustraciji, v kolikšni meri so bila v pisateljevem času ilustrirana sodobna književna dela in kako je bila ilustracija sprejeta s strani kritikov. Podrobneje so obravnavane ilustracije Hinka Smrekarja za knjigo Krpanova kobila. Osvetljena sta vloga knjižnih založnikov pri izdaji knjig in vprašanje, kakšno vrsto literature so izdajali; naloga poskuša odgovoriti na vprašanje, kako so določali oziroma se odločali, kateri deli besedila bodo ilustrirani (oziroma ali je bila izbira prepuščena samemu likovnemu umetniku) in na kakšen način so izbirali ilustratorje (je bilo to na podlagi priporočil, prijateljskih vezi ali česa drugega). Posebej je izpostavljen pomembni založnik slovenskih modernistov – Leopold (Lavoslav) Schwentner (1865–1952), ki je s Cankarjem razvil dolgoletno in plodno sodelovanje. V sklepu so podana ključna spoznanja magistrskega dela in izpostavljen znanstveni prispevek k umetnostnozgodovinskemu področju. Naloga vključuje seznam in katalog prvih Cankarjevih ilustriranih izdaj.
Ključne besede:ilustracija, knjižna ilustracija, Ivan Cankar, Lavoslav Schwentner, pisemska korespondenca, založniki, Ivan Jager, Matija Jama, Ivan Žabota, Hinko Smrekar, Fran Tratnik, Maksim Gaspari, Saša Šantel, Rihard Jakopič
Leto izida:2019
Založnik:[M. Dajnko]
Izvor:Maribor
UDK:75.056(497.4)\"20\"(043.2)
COBISS_ID:24675336 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:K3WYH2SY
Število ogledov:743
Število prenosov:104
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:07.06.2019

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Illustration in older literary publications of Ivan Cankar
Opis:The subject of the graduation thesis is illustration (artwork) of older book editions by author Ivan Cankar (1876–1918), more specifically, works published during his lifetime. Illustration powered by the secession period was especially prominent on the territory of Slovenia at the turn of the 19th century. At the time around 1900, the importance of illustration was significantly higher than nowadays. Bonds of friendship formed between author Cankar and visual artists (Ivan Jager (1871–1959), Matija Jama (1872–1947), Hinko Smrekar (1883–1942) and others), which reflected in their successful collaboration. Along with artists who illustrated Cankar’s works, the thesis also discusses the collaboration between the publisher, the author and the illustrators, where the artistic influences came from, how much emphasis was put into illustration in comparison with the text, to which extent contemporary literary works were illustrated and how illustration was received by the critics. The thesis features a detailed analysis of Hinko Smrekar’s illustrations for the book Krpanova kobila (Krpan’s Mare). It sheds light on the role of publishers in book publishing and what kind of literature they were publishing; the thesis is trying to answer how decisions were made about which parts of the text would be illustrated (or whether the choice was left to the artists themselves) and how the illustrators were chosen (on the basis of recommendations, friendship or other). Special emphasis is given to an important publisher of Slovenian modernists Leopold (Lavoslav) Schwentner (1865–1952) who developed a long and fertile cooperation with Cankar. The conclusion offers the key findings of the graduation thesis and highlights the scientific contribution to the field of art history. The thesis includes a list and catalogue of Cankar’s first illustrated editions.
Ključne besede:illustration, book illustration, Ivan Canar, Lavoslav Schwentner, letter correspondence, publishers, Ivan Jager, Matija Jama, Ivan Žabota, Hinko Smrekar, Fran Tratnik, Maksim Gaspari, Saša Šantel, Rihard Jakopič


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici