Naslov: | Obseg dopustnosti nerevizijskih storitev po najnovejši evropski revizijski reformi ter njena implementacija v sloveniji, nemčiji in na hrvaškem |
---|
Avtorji: | Štaher, Irena (Avtor) Podgorelec, Peter (Mentor) Več o mentorju...  |
---|
Datoteke: | MAG_Staher_Irena_2019.pdf (1,89 MB)
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga (mb22) |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
---|
Opis: | Zaradi izgube zaupanja v revizorjevo delo (različni škandali) je Evropska komisija izdala leta 2014 Direktivo 2014/56/EU ter Uredbo 537/2014/EU, da bi povrnila zaupanje. Države članice so morale to ustrezno implementirati do 17. junija 2016. Pri implementaciji je državam članicam bilo danih kar nekaj izbirnih opcij. Glavni cilj pa je, da se poveča neodvisnost ter nepristranskost revizorja kot tudi kakovost ter preglednost revizije … Nekaj sprememb oziroma novosti sem proučila v prvem delu magistrske naloge, potem pa sem se osredotočila na prepovedane nerevizijske storitve. Uredba v 5. členu daje seznam prepovedanih nerevizijskih storitev in možnost, da so pod določenimi pogoji nekatere storitve tudi dopustne. Pomembno je, ali gre pri izvajanju obvezne revizije za subjekt javnega interesa ali ne, saj 5. člen Uredbe daje prepoved samo za subjekte javnega interesa. Primerjala sem, kako je z njimi v Sloveniji, na Hrvaškem in v Nemčiji. Obstajajo razlike, Slovenija je do sedaj imela kar širok nabor teh storitev in so veljale za vse družbe. Po novem pa bi imela Slovenija seznam za subjekte javnega interesa, kot je to določeno v 5. členu Uredbe, ter dopustnost nerevizijskih storitev enako kot to predvideva Uredba, pri ostalih pa se ne sme kršiti pravil revidiranja. Pri prepovedanih nerevizijskih storitvah in dovoljenih izjemah za subjekte javnega interesa sledita Nemčija in Hrvaška Uredbi, le da na Hrvaškem niso dovoljene storitve vrednotenja kot to predvideva Uredba, v Nemčiji pa je prepovedeno dodatno še agresivno davčno načrtovanje. Pri obeh omenjenih državah pa za ostale družbe, ki niso subjekti javnega interesa obstajajo nekatere storitve, ki so prepovedane.
Ugotavljajo tudi, da se je položaj revizijske komisije zaradi najnovejše revizijske reforme v zvezi z nerevizijskimi storitvami še dodatno okrepil. Revizijska komisija še podrobneje spremlja delo zakonitega revizorja in revizijskih družb ter preverja neodvisnost, prav tako pa mora spremljati naročene nerevizijske storitve, samo izvajanje takšnih storitev in neodvisnost pri izvajanju takšnih storitev. Pomembno vlogo ima tudi pri izbiri zakonitega revizorja oziroma revizijske družbe. Z implemetacijo novele ZGD-1I se je položaj revizijske komisije okrepil. |
---|
Ključne besede: | audit reform, Directive 2014/56/EU, Regulation 537/2014/EU, banned non-audit services, audit committee. |
---|
Leto izida: | 2019 |
---|
Založnik: | [I. Štaher] |
---|
Izvor: | Maribor |
---|
UDK: | 657.6 |
---|
COBISS_ID: | 13377564  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:IZ9GSY8M |
---|
Licenca: |  To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna |
---|
Število ogledov: | 509 |
---|
Število prenosov: | 50 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | EPF
|
---|
:
|
|
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |