| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Uspešnost evidentiranja likovno nadarjenih učencev na razredni stopnji v slovenskih osnovnih šolah
Avtorji:Mohorko, Nina (Avtor)
Duh, Matjaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Herzog, Jerneja (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Mohorko_Nina_2019.pdf (2,01 MB)
MD5: AF11982BB6B640218D14FEDACE008803
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V magistrskem delu Uspešnost evidentiranja likovno nadarjenih učencev na razredni stopnji v slovenskih osnovnih šolah smo v uvodnih poglavjih predstavili pojem nadarjenost, naravo nadarjenosti in značilnosti nadarjenih učencev. Odgovorili smo na vprašanje, kako odkrivamo nadarjene učence in kakšno vlogo imajo pri tem učitelji, starši, šolski psihologi in izobraževalne ustanove. Predstavili smo vlogo staršev in učiteljev pri razvijanju nadarjenosti učencev. Teoretični del zaključujemo z odgovori na vprašanje, kakšna je razlika med splošno in specifično nadarjenostjo, opredeljujemo likovno nadarjenost, opisujemo razvoj likovnega izražanja ter opisujemo značilnosti likovno nadarjenih otrok. Na kratko opišemo tudi ustvarjalnost in njene dejavnike, motivacijo ter likovno sposobnost ter predstavimo vlogo staršev in učiteljev pri razvijanju likovne nadarjenosti. V empiričnem delu predstavimo analizo likovnih izdelkov učencev tretjega in četrtega razreda iz osnovnih šol na območni enoti Zavoda republike Slovenije za šolstvo, OE Maribor, s katero smo spremljali uspešnost evidentiranja učiteljic likovno nadarjenih učencev v osnovni šoli. Rezultati raziskave kažejo, da učitelji na podlagi likovnih izdelkov učencev ne znajo presoditi, kateri učenec je likovno nadarjen in posledično ne poznajo značilnosti kvalitetnega otroškega likovnega izdelka in značilnosti likovno nadarjenih učencev. Učitelji likovne izdelke učencev ocenjujejo preveč subjektivno in kot ustvarjalno vrednotijo šablonske rešitve, ki pa ne nakazujejo na likovno ustvarjalnost. Učitelji so kot likovno nadarjene evidentirali veliko več deklic kot dečkov, kar je po našem mnenju posledica subjektivnega vrednotenja. Najbolj zaskrbljujoča je misel, da se v zadnjih letih ni veliko spremenilo na področju odkrivanja nadarjenih, in zato je bilo najverjetneje prezrtih veliko likovno nadarjenih. Raziskavo bi bilo zanimivo razširiti na več občnih enot ter povprašati učitelje, katere lastnosti likovno nadarjenih upoštevajo pri evidentiranju ter spremljati tiste učence, ki so bili identificirani kot likovno nadarjeni pri njihovem razvoju skozi šolanje.
Ključne besede:likovna nadarjenost, evidentiranje likovno nadarjenih učencev, značilnosti likovno nadarjenih učencev, ustvarjalnost, likovni talent
Leto izida:2019
Založnik:[N. Mohorko]
Izvor:Maribor
UDK:73/76:159.928.23(043.2)
COBISS_ID:24617480 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:118D1LRR
Število ogledov:531
Število prenosov:63
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:07.05.2019

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The success of keeping records of art gifted students at a primary level in Slovenian primary schools
Opis:In the master's thesis The effectiveness of recording artistically talented learners in the first period in Slovenian elementary schools, we introduce the concept and nature of the talent and characteristics of the talented learners. In the beginning, we answer the question of how the talented learners are found and what is the role of teachers, parents, school psychologists, and educational institutions in the process. We present the parents’ and teachers’ role in developing the pupils' talents. We conclude the theoretical part with explaining the difference between general and specific talent, defining artistic talent, and describing the characteristics of artistically talented children. We describe creativity, its factors, motivation, and artistic abilities briefly. At the end, we also introduce the parents’ and teachers’ role in the artistic talent development. In the empirical part we present the analysis of learners’ art products in 3rd and 4th grade from elementary schools in the regional unit of National Education Institute, RU Maribor. Additionally, we follow the teachers’ success of recording artistically talented learners in the elementary schools. The results of the research show that the teachers are not able to evaluate pupils who are artistically talented on the basis of their art products and consequently do not know the characteristics of a quality children's art products nor the characteristics of artistically talented pupils. Teachers grade the learners' art products subjectively and evaluate template solutions as creativity which does not point to artistic creativity. More artistically talented girls than boys have been recorded by the teachers; in our opinion, this is a result of subjective evaluation. We are worried about the thought that little has changed in the field of discovering talent in recent years, and thus many of the artistically talented learners have probably been overlooked. It would be interesting to extend the research to several regional units as well as ask the teachers what characteristics of the artistically talented are taken into account when recording and monitoring those learners who have been identified as artistically talented in their development through schooling.
Ključne besede:artistically talented, recording talented pupils, characteristics of artistically talented learners, creativity, artistic talent


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici