| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Pivovarska vojna - Odnos z vlagatelji
Avtorji:Sušanj, Urška (Avtor)
Ferjan, Marko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Susanj_Urska_2019.pdf (888,33 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Opis:V magistrskem delu smo na primeru t. i. pivovarske vojne poskušali skozi raziskovalna vprašanja ugotoviti, kako objavljena informacija vpliva na ceno delnic. Javno objavljena informacija o cenah in nakupih delnic in javno objavljene namere po prevzemu večinskega deleža so bile ključnega pomena. Posledično so pomenile znak za alarm ter aktivacijo vseh razpoložljivih poslovnih partnerjev in hčerinskih družb. Še junija 2001 je cena za delnico Pivovarne Union znašala 10.000 tolarjev. V boju za prevzem in čim hitrejši nakup, s čemer bi pridobili strateško prednost pred konkurenti, je Interbrew, po predhodni uskladitvi s Pivovarno Union, le 5 mesecev kasneje za eno delnico ponudil kar 73.000 tolarjev. Javna objava tako ekstremno zvišanih ponudb je povzročila verižno reakcijo. Slovenska odškodninska družba (SOD) je svoj paket delnic prodala Pivovarni Laško, za rekordnih 86.000 tolarjev, sledila je ponudba Interbrewa za 90.000 tolarjev, ter zadnja rekordna ponudba Interbrewa Pivovarni Laško, za odkup vseh delnic Uniona za kar 120.000 tolarjev. Javno objavljene informacije so bile izjemno pomembne. Pogojevale so odziv konkurentov in v večini primerov pomenile zvišanje ponujene cene za odkup. Pri tem so uporabljali vsa dovoljena in nedovoljena sredstva, občasno pa tudi manipulacije, zavajanja ter izkoriščanja različnih možnosti, vključno s tožbami. Cene so se gibale iracionalno, v že tako razgretem poslovnem okolju pa so se ob tem nenehno pojavljale razprave o nacionalnem interesu ter posledično izgubi nacionalne identitete.
Ključne besede:- Javno objavljena informacija, - cena delnic, - percepcija, - prevzemi, - nacionalni interes.
Leto izida:2019
Izvor:Kranj
COBISS_ID:8104979 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:XPCVNC5S
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:135
Število prenosov:20
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FOV
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:BREWING WAR - INVESTOR RELATIONS
Opis:In my Master's thesis we have tried to determine the impact of the announced information on stock price. Publicly announced information about stock prices and buying, as well as publicly announced takeover bids for the majority share were essential. Consecutively they were a sign for alarm and activation of all available business partners and subsidiaries. In June 2001 a stock price for Pivovarna Union brewery was 10000 SIT. In takeover battle, where strategic competitive advantage over its rivals would be achieved, Interbrew has, upon preliminary reconciliation with Pivovarna Union brewery, only 5 months later, offered 73000 SIT for one stock. Public announcement of such extremely higher bids caused a chain reaction. Slovene Reimbursement Company (SOD) sold its shares to Pivovarna Laško brewery, again, for a record bid for all stock purchase deal for 120000 SIT per stock. Publicly announced information was extremely important. It influenced the response of the rivals and mostly meant an increase of redemptory price. At that all allowed and prohibited means, sometimes manipulation, misleading and exploatation of various possibilities, such as law suits, were used. The irrational price range lead in already provokative business atmosphere to constant discussions about national interest and consequently to a loss of national identity.
Ključne besede:- Publicly announced information, - stock price, - perception, - takeover, - national interest.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici