| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Obogatitev dnevne rutine z glasbenimi dejavnostmi
Avtorji:Kos, Teja (Avtor)
Denac, Olga (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Licardo, Marta (Komentor)
Datoteke:.pdf VS_Kos_Teja_2019.pdf (1,91 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga (mb11)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Dnevna rutina v vrtcu je nekaj stalnega, dogovorjenega, ponavljajočega, kar poteka vsak dan in zavzema velik del otrokovega življenja v vrtcu. Otrokom s stalnostjo in rednostjo zagotavlja občutek varnosti ter možnost predvidevanja, kaj se bo zgodilo in kaj bo sledilo. Dnevno rutino sestavljajo segmenti: prihod in odhod, obedovanje in malica, spanje/počitek, osebna nega: toaleta, umivanje in pospravljanje ter prehodi iz ene dejavnosti v drugo. Zasledili smo nekaj nasvetov kot primerov dobre prakse med dnevno rutino: otrokom naj bi skrajšali čas čakanja v koloni, zmanjšali neaktivnost, zmanjšali čas pospravljanja, ublažili nelagodje ob prihodu v vrtec, utrdili čustven stik in spodbujali komunikacijo med otrokom ter vzgojiteljico in v medvrstniških odnosih, pripravili primerno vzdušje pri počitku, zagotovili participacijo otrok pri pospravljanju in drugih opravilih ter moteče spremembe naredili umirjene in zanimive. Menimo, da togost, ki jo z vso to stalnostjo in ponavljajočim se dogajanjem prinaša dnevna rutina, otrokom ne dopušča preveč fleksibilnost in so s tem prijetno vodeni prehodi med segmenti dnevne rutine onemogočeni. Zato smo dnevno rutino obogatili z glasbo, s katero smo zagotovili zgornje nasvete primerov dobre prakse. Glasba je del kurikuluma, natančneje spada pod področje umetnosti – glasbena umetnost. Z načrtovanimi glasbenimi dejavnostmi razvijamo otrokov celostni razvoj. Glasba s svojimi značilnostmi in pestrostjo spodbuja ljudi, jim ponuja občutenja različnih občutkov, ter združuje skupine in jih povezuje. Rezultati naše raziskave so pokazali na ustreznost izvedbe obogatitve dnevne rutine z glasbenimi dejavnostmi. Pokazale so se statistično značilne razlike pred začetkom in ob zaključku izvedbe a) na področju čustvenih odzivov, zlasti pri zmanjšanju izražanja negativnih čustev, trme in drugih čustvenih težav pri prehodih, b) na področju medsebojnih odnosov, zlasti pri bolj aktivnem sodelovanju otrok in zmanjšani udeležbi v konfliktih ter c) na področju motiviranosti otrok, zlasti glede povečane motivacije za sodelovanje, zmanjšanju časa, ki je bil potreben, da se otrok vključi v dejavnost, zmanjšanem nemiru in neodzivnosti otrok pri prehodih. Pridobljeni rezultati predstavljajo pomemben napredek pri vodenju dnevne rutine, kot tudi na glasbenem področju.
Ključne besede:dnevna rutina, glasba, otrok, vrtec, predšolska vzgoja
Leto izida:2019
Založnik:[T. Kos]
Izvor:Maribor
UDK:373.2:78(043.2)
COBISS_ID:24520200 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:J8X4AX2R
Licenca:CC BY-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:140
Število prenosov:29
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Enrichment of a daily routine using musical activities
Opis:Daily routine in nursery school is constant, pre-arranged, and repetitive. It is something that takes place every day and occupies a large part of a child's life in nursery school. With its continuity and regularity, it ensures children a sense of security and the ability to anticipate what will happen next. Daily routine consists of the following components: arrival and departure, dining and snacks, sleep/rest, personal care: toileting, washing and tidying up; and transitions from one activity to another. We came across some daily routine tips as examples of good practice such as reducing the time children spend waiting in line, reducing the children’s inactivity and their time spent on tidying up, diminishing uneasiness when children arrive at nursery school, improving emotional connections, encouraging child-educator interaction and peer interaction, creating an appropriate atmosphere for resting, ensuring children’s participation in tidying up and in other tasks, and making interruptive changes seem calm and interesting. We believe that the rigidity of the daily routine does not offer children enough flexibility; therefore, smooth transitions between the daily routine components are impossible. For this reason, we enriched the daily routine with music, with the help of which the above examples of good practice were ensured. Music is a part of the curriculum, more precisely it belongs to the field of art; music art. The planned music activities help to promote whole-child development. Music, with its characteristics and varieties, encourages people, stimulates different types of emotions, unites and connects groups. The results of our research show that the enrichment of the daily routine with musical activities was properly implemented. There are statistically significant differences between the beginning and the end of the implementation in the following fields: a) emotional reactions,especially in minimizing the expression of negative emotions, stress and other emotional problems during transitions; b) interpersonal relationships,particularly in more active children’s participation and diminished participation in conflicts and c)child motivation—especially in children’s higher motivation for participation, the reduction of the time needed to involve a child in the activity and in the decreased agitation and non-responsiveness of a child during transitions. The results represent significant progress in managing the daily routine as well as in the field of music.
Ključne besede:daily routine, music, child, nursery school, preschool education


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici