SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:MODEL VREDNOTENJA DEJAVNIKOV ZA POVEČANJE INOVACIJSKE UČINKOVITOSTI PROIZVODNIH PODJETIJ
Avtorji:Koren, Rolando (Avtor)
Palčič, Iztok (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf DOK_Koren_Rolando_2019.pdf (4,76 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga (mb31)
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Opis:Inovacije so že od nekdaj gonilna sila napredka gospodarstva in civilizacije. Najpogosteje se inovacije povezujejo z raziskovalno-razvojnimi aktivnostmi pri izdelkih. Konkurenčne prednosti evropskih podjetij pa ne izhajajo zgolj iz inovacij izdelkov, temelječih na R&R delu, ampak tudi iz ne-tehniških oziroma organizacijskih inovacij, s katerimi želimo posodobiti proizvodne procese. Pri tem je zelo pomemben parameter, ki ga v doktorski disertaciji imenujemo inovacijska učinkovitost. Inovacijska učinkovitost proizvodnih podjetij je sposobnost, da z implementacijo večjega števila tehniških ali organizacijskih inovacij, kot posledic izbranih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti, povečujejo svojo sposobnost za razvoj novih izdelkov in s tem tudi svojo donosnost. Namen disertacije je bil raziskati vpliv dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti v proizvodnih podjetjih. V ta namen je bil razvit model vplivnih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti proizvodnih podjetij. Cilj doktorske disertacije je bil, glede na razviti model, ugotoviti vpliv medsebojnih povezav posameznih sklopov dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti proizvodnih podjetij, ugotoviti njihov vpliv na tehniške in organizacijske inovacije ter njihov neposredni vpliv na sposobnost razvoja in uvedbe novih izdelkov na trg in donosnost podjetja. Doktorska disertacija je omejena na podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo ankete Raziskava proizvodne dejavnosti v Evropi (EMS). Naše analize so bile opravljene z naprednimi statističnimi metodami. Pregled literature je pokazal, da inovacije niso dovolj raziskane, še posebej to velja za merjenje organizacijskih inovacij. Raziskave so pokazale, da proizvodna podjetja, ki so pogosteje sposobna uporabljati inovacijske koncepte na srednjem ali celo visokem nivoju, praktično ne proizvajajo enostavnih izdelkov. V skupini šestih identificiranih vplivnih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti obstajata dva, ki močno vplivata na razvoj novih izdelkov in njihovo lansiranje na trg. To sta subjekt sodelovanja (sodelovanje s kupci) in R&R aktivnosti. Obstajajo trije tehnični in kar sedem organizacijskih konceptov, izmed katerih večina močno vpliva na sposobnost razvoja in lansiranja novih izdelkov na trg.
Ključne besede:inovacije, tehniške inovacije, organizacijske inovacije, inovacijska učinkovitost, vplivni dejavniki, povezanost vplivnih dejavnikov, anketa, opisna statistika, korelacija, regresija
Leto izida:2019
Založnik:[R. Koren]
Izvor:Maribor
UDK:005.31:005.591.6(043.3)
URN:URN:SI:UM:DK:WFZS6BBP
COBISS_ID:22401814 Povezava se odpre v novem oknu
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:98
Število prenosov:22
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FS
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:EVALUATION MODEL OF FACTORS INCREASING INNOVATION EFFICIENCY OF PRODUCTION COMPANIES
Opis:Innovation has always been known to be the driving force of progress in the economy and civilization. Mostlly innovations are associated with research and developement activities of products. Competitive advantages of European companies do not only arise from innovations of products based on R & D work, but also from non-technical or organizational innovations, whose intent is to update production processes. In this context, there is a very important parameter called »Innovation efficiency« in this dissertation. Innovation efficiency of manufacturing companies is ability of implementing a larger number of technical or organizational innovations as a result of selected factors to increase their inovations efficiency, increasing their capability to develop new products and therefor their profitability. The aim of the dissertation was to investigate the influence of factors for increasing innovation efficiency in production companies. For this purpose, a model of influenting factors for increasing the innovation efficiency of manufactoring companies was developed. The goal of dissertation was, according to this model, to determine the influence of connections in between of individual sets of factors in order to increase the innovation efficiency of production companies, their impact on technical and organizational innovations and their direct impact on new products and on the profitability of the company. The doctoral dissertation is limited to the data obtained by the European Manufacturing Survey (EMS). Research carried out with advanced statistical methods. A literature review has shown innovations aren´t sufficiently explored, especially for measuring organizational innovations. Researces have shown production companies, that are more often capabile to use inovation concepts on medium or even on high level, practicaly do not produce simple products. Among six identified influential factors to increase inovation efficiency there are two, which has high influence on developement of new products and their launch on market. They are subject cooperation (cooperation with buyers/customers) and R&D activities. There are three technical and even seven organizational concepts, and majority of them have strong influence on capability of developement and lounching new products on market.
Ključne besede:innovations, technical innovations, organizational innovations, influential factors, innovation efficiency, connectivity of influential factors, survey, descriptive statistics, correlation, regression


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici