SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Analiza panoge organskih gnojil in možnosti vstopa na trg komposta na primeru podjetja kogal d.o.o.
Avtorji:Berlič, Aleks (Avtor)
Strašek, Sebastjan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Berlic_Aleks_2018.pdf (1,40 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:V magistrski nalogi smo obravnavali panogo organskih gnojil na slovenskem, evropskem in deloma globalnem trgu ter vstop na trg komposta na primeru podjetja Kogal d.o.o.. Kmetijska industrija je s proizvodnjo hrane ena izmed največjih onesnažujočih svetovnih gospodarskih panog. Ne glede na dejstvo, da se v Evropski uniji, kot tudi globalno, letno zavrže več kot 30 % oz. 1,3 milijarde ton hrane (FAO, 2017), je v procesu proizvodnje hrane velik pritisk na iztrošenost rodovitnosti zemlje. V industrijski proizvodnji poljščin se v večini kmetijsko intenzivnih državah potrošnja mineralnih gnojil sicer stabilizira, vendar je umik le-teh iz uporabe v bližnji prihodnosti, zaradi velikega povpraševanja praktično nemogoč. Magistrska naloga sestoji iz treh sklopov. V prvem sklopu smo najprej izvedli primerjavo slovenskega in globalnega tržišča organskih gnojil s poudarkom na območju evropske unije. Temeljimo namreč na predpostavki, da je izvoz komposta kot produkta z določeno tržno vrednostjo, smiselen samo v določenem območju. Ker je trg komposta kot organskega gnojila zaradi legislativnih ovir precej specifičen, smo podrobneje analizirali tudi vstopne ovire pri plasiranju organskih gnojil oz. komposta na določene tuje trge. V drugem sklopu naloge smo podrobneje analizirali potencial prodaje komposta na tujih trgih, s poudarkom na območju Evropske unije. Uporaba komposta variira od specifičnih zahtev kupca, zato je za podjetje ki proizvaja ali prodaja kompost, analiza ciljne skupine kupcev ključnega pomena. Kljub zakonskim omejitvam trženja komposta izven Slovenije, smo v zadnjem sklopu naloge preverili potencialne možnosti vstopa podjetja na tuji trg komposta. V primeru ustreznega tehnološkega potenciala, smo preverili stroškovni vidik izvoza na podlagi praga pokritja prevoznih stroškov na podlagi določene tržne vrednosti komposta. V magistrski nalogi smo ugotovili, da podjetje Kogal d.o.o. trenutno nima zadostnega tehnološkega potenciala za vstop na tuji trg, saj proces kompostiranja ne zadošča zahtevam krovne evropske uredbe št. 1069/2009, ampak zadošča zgolj nacionalni uredbi št. 99/13, kar pomeni, da lahko kompost trži samo na območju Slovenije. Posledično lahko zavrnemo prvo hipotezo, saj podjetju ni dovoljeno tržiti komposta na tujem regionalnem trgu. Ker pri trženju komposta ni pomebno zgolj obnašanje na trgu v smislu ponudbe in povpraševanja, ampak se mora podjetje ravnati po specifični zakonodaji, lahko trdimo, da je trg komposta specifičen in s tem potrdimo hipotezo 2. Ker ima kompost kot produkt določeno tržno vrednost, smo z določenim povprečnim prevoznim stroškom določili prag pokritja stroškov prevoza v premarjavi z vrednostjo komposta. Na podlagi pridobljenih podatkov smo lahko zavrnili hipotezo 3, saj je kompost smiselno tržiti v širšem geografskem območju.
Ključne besede:kompost, organska gnojila, trženje, krožno gospodarstvo, trajnostni razvoj
Leto izida:2018
Založnik:[A. Berlič]
Izvor:Maribor
UDK:339.9
COBISS_ID:13177628 Povezava se odpre v novem oknu
Licenca:CC BY 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Število ogledov:47
Število prenosov:9
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Organic fertilizer market analysis and the possibility of entering the compost market in kogal d.o.o.
Opis:This master’s thesis deals with organic fertilizers on Slovenian, European and partly global market, and the opportunities of Kogal d.o.o. company to enter these markets. The farming industry with food production is one of the biggest polluters among the global industries. In the European Union, as well as globally, more than 30% or 1.3 billion tonnes of food is wasted annually (FAO, 2017). What is more, food production also generates a major pressure on the exhaustion of soil fertlility. In industrial crop production, in most intensive agricultural economies, the consumption of mineral fertilizers is slowely stabilizing, but due to high demand a complete ban on the use of mineral fertilizers in the near future is far from possible. This master’s thesis consists of three sections. The first part presents a comparison of the Slovenian and global organic fertilizer market with an emphasis on the EU territory. We assume that the export of compost as a product with a certain market value, only makes economic sense in a certain geographical area. The market of compost as an organic fertilizer is rather specific, due to legislative barriers. We have also analysed the barriers in entering the compost markets in certain foreign economies. The second part presents a detailed analysis of the potential of compost sales on foreign markets, with an emphasis on the EU territory. The use of compost varies from the specific requirements of the consumer, therefore, for the producer of compost, the analysis of the targeted consumer group is crucial to decide what type of compost to produce. Despite the legal restrictions for the marketing of compost outside Slovenia, in the final part of the master’s thesis we examined the possibilities of entering the foreign compost market. In case of the appropriate technological potential, through which the compost producer can comply with the previously cited EU Regulation, we have analysed the cost aspects of exports of the point break of transport costs compared to the compost market value. In the master’s thesis, we found that Kogal d.o.o. currently does not possess sufficient technological potential to enter the foreign market, since the composting process does not satisfy the requirenments of the EU Regulation no. 1069/2009. Kogal d.o.o. performs the composting process according to the national Regulation no. 99/13, which means that the produced compost can only be positioned on the Slovenian market. Consequently, the first hypothesis can not be confirmed, since the company is not allowed to market compost on foreign regional markets. Since compost marketing does not marely mean market behaviour in terms of typical supply and demand, but the producer must comply with specific legislation, we can say that the compost market is specific and we can confirm the second hypothesis. Compost as a product also has a defined market value, so we can set the point break for transportation costs compared to the compost value. From the obtained data, the third hypothesis must be refuted, since it is reasonable to market compost in a wider geographical area.
Ključne besede:compost, organic fertilizers, marketing, circural economy, sustainable development


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici