| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Govorni razvoj predšolskega otroka v dvojezičnem okolju
Avtorji:ID Feher, Eszti (Avtor)
ID Ropič Kop, Marija (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Feher_Eszti_2018.pdf (1,54 MB)
MD5: 1CFC02CB36C0AB7FC649A8D312763DF9
PID: 20.500.12556/dkum/15d955bc-f895-4ca1-8041-849d2fd31a7d
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V diplomskem delu z naslovom Govorni razvoj predšolskega otroka v dvojezičnem okolju je bil naš namen proučiti govorni razvoj predšolskega otroka v enojezičnem in dvojezičnem okolju. V teoretičnem delu smo proučili govorni razvoj od samega začetka do uporabe prvih povedi in opredelili poslušanje kot pomemben segment razvoja govora. Proučili smo tudi razvoj jezika pri enojezičnem in dvojezičnem govorcu, kjer smo se dotaknili maternega jezika, jezika okolja oziroma drugega jezika ter usvajanja in učenja prvega in drugega jezika. Dotaknili smo se teme dvojezičnosti v predšolskem obdobju otroka, kjer smo navedli tudi pozitivne in negativne lastnosti dvojezičnosti. Namen empiričnega dela diplomske naloge je bil ugotoviti, kako jezik (slovenščina kot prvi oziroma materni jezik, slovenščina kot drugi jezik) vpliva na otrokovo prepoznavanje, poimenovanje in pripovedovanje ob podanih sličicah ter ugotoviti napredek razvoja govora in razvoja besednjaka pri sedemnajstih otrocih starih med 1–6 let v dvakratnem preverjanju v razmiku petih mesecev. Na podlagi dobljenih rezultatov smo prišli do spoznanja, da je na področju govornega razvoja in besednega zaklada pri vseh otrocih viden napredek. Pri nekaterih je ta napredek večji, pri drugih manjši. Prav tako smo raziskali, da jezik ne vpliva na otrokovo prepoznavanje, poimenovanje in pripovedovanje ob sličici, saj so nekateri otroci, ki jim materni jezik ni slovenščina, pridobili boljše rezultate kot nekateri otroci, ki jim je slovenščina materinščina.
Ključne besede:poslušanje, razvoj govora, jezik, dvojezičnost, dvojezičnost v vrtcu, usvajanje in učenje drugega jezika.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[E. Feher]
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/DKUM-72086 Novo okno
UDK:373.2:159.946.3(043.2)
COBISS.SI-ID:24198152 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:RIHEAEOS
Datum objave v DKUM:04.12.2018
Število ogledov:2071
Število prenosov:302
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.09.2018

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Speech development of preschool children in a bilingual environment
Opis:The purpose of this thesis was to study the speech development of preschool children in a monolingual and a bilingual environment. In the theoretical part, we studied the speech development from the very beginning until the usage of first sentences and defined listening as an important segment of speech development. Furthermore, we studied language development of monolingual and bilingual speakers, discussing mother tongue, second language and first and second language acquisition and learning. We touched upon bilingualism in the preschool period and presented its positive and negative features. The purpose of the empirical part was to see how language (Slovene as first language or mother tongue, Slovene as second language) influences the child’s recognition, naming and description of the pictures provided and to determine the progress of speech development and vocabulary development of 17 children, aged between 1 and 6, testing them twice with an interval of five months. The results showed that all children made a significant progress in speech development and vocabulary, some a greater one than the others. We also established that language does not influence the child’s recognition, naming and description of pictures, as some children whose mother tongue was not Slovene had better results than those whose mother tongue was Slovene.
Ključne besede:listening, speech development, language, bilingualism, bilingualism in kindergarten, second language acquisition and learning.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici