| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Reprezentacije žensk in moških v književnih besedilih v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole
Avtorji:Podvratnik, Dominika (Avtor)
Tavčar Krajnc, Marina (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Podvratnik_Dominika_2018.pdf (1,34 MB)
MD5: 266143993017753A3B36AB80FD8B2F6B
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Magistrsko delo obravnava reprezentacije žensk in moških v predlaganih proznih književnih besedilih za obravnavo v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju OŠ. Otroška književnost predstavlja pomemben dejavnik spolne socializacije, saj otroci skozi književna besedila spoznavajo družbene norme in vrednote, ki se nanašajo na družbeni spol. Namen magistrskega dela je ugotoviti, v kolikšni meri in na kakšen način so reprezentacije moških in žensk v predlaganih proznih književnih besedilih seksistične. Analiza izbranih proznih književnih besedil je bila kvantitativna in kvalitativna. V kvantitativno analizo so bila vključena vsa prozna književna besedila, ki so v Učnem načrtu za slovenščino v osnovni šoli (2011) predlagana za obravnavo v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Kvantitativna analiza je zajemala razmerje med deležema avtorjev in avtoric, ki so vključeni na seznam predlaganih proznih književnih besedil, ter razmerje med deležema glavnih oseb moškega in ženskega spola. Kvalitativna analiza je vključevala preučevanje različnih vidikov seksizma v izbranih proznih književnih besedilih s pomočjo vprašalnika Vidiki seksizma v otroški književnosti (Diekman in Murnen, 2004). Vzorec za kvalitativno analizo je bil omejen na devet proznih književnih besedil. Rezultati kvantitativne analize so pokazali, da je na seznam predlaganih proznih književnih besedil vključenih skoraj trikrat več avtorjev kot avtoric. Prav tako so v obravnavanih proznih besedilih glavne književne osebe pogosteje dečki/moški kot deklice/ženske. Rezultati kvalitativne analize so pokazali, da so reprezentacije moških in žensk v obravnavanih proznih književnih besedilih večinsko seksistične. Seksistične reprezentacije spolov se najpogosteje pojavljajo na področju moško stereotipnih poklicnih dejavnosti. Tako moški kot ženski književni liki prevzemajo stereotipne osebnostne značilnosti in družbene vloge nasprotnega spola, vendar rezultati nakazujejo, da je to v nekoliko večji meri značilno za moške književne like.
Ključne besede:otroška književnost, seksizem, spolni stereotipi, spolna socializacija, reprezentacije
Leto izida:2018
Založnik:[D. Podvratnik]
Izvor:Maribor
UDK:305-055:82-93:373.3(043.2)
COBISS_ID:24068616 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:U4C4VRCX
Število ogledov:510
Število prenosov:128
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:03.09.2018

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Representations of Women and Men in Literary Texts for the First Educational Period of Primary School
Opis:The master’s thesis considers the representations of women and men in literary texts for the first educational period of primary school. Children’s literature is an important part of gender socialization, as it introduces children to social norms and values relating to gender. The purpose of the master’s thesis is to determine to what extent and in what way are the representations of women and men in literary texts for the first educational period of primary school sexist. The analysis of the selected literary texts was quantitative and qualitative. Quantitative analysis included all prose literary texts which are recommended for the first educational period in the Učni načrt za slovenščino v osnovni šoli (2011). Quantitative analysis covered the ratio between male and female authors included in the list of recommended literary texts, and the ratio between male and female main characters in the selected literary texts. Qualitative analysis considered different aspects of sexism in the selected literary texts with the help of Aspects of Sexism in Children’s Literature Questionnaire (Diekman and Murnen, 2004). The sample for the qualitative analysis was limited to nine prose literary texts. The results of the quantitative analysis revealed that the list of recommended literary texts includes almost three times more male than female authors. Also, the main characters are more frequently boys/men than girls/women. The results of the qualitative analysis showed that the representations of men and women in the analysed literary texts are mostly sexist. Sexist representations of men and women are most common in the area of male stereotypic occupations. Both male and female characters adopt stereotypical personality characteristics and social roles of the opposite sex; however, the results indicate that this is more pertinent for male literary characters.
Ključne besede:children’s literature, sexism, gender stereotypes, gender socialization, representations


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici