Title: | Proučevanje potreb potencialnih odjemalcev Zavoda SI OK glede na segmente po metodologiji VALS |
---|
Authors: | ID Veler, Špela (Author) ID Milfelner, Borut (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | MAG_Veler_Spela_2018.pdf (1,02 MB) MD5: 521EB75504893916F8CF6F8FA8144A48 PID: 20.500.12556/dkum/322b81a6-cf15-4eff-829e-ac703ad2d4d1
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | Segmentacija trga postaja zmeraj pomembnejša za zagotovitev uspešnosti podjetja. Heterogeni trg s segmentacijo razdelimo na posamične segmente, ki so si med seboj kar se da različni, znotraj njih pa so odjemalci s čim bolj podobnimi potrebami, željami, stališči itd. Slednje omogoča, da lahko podjetje kar najbolje zadovoljuje potrebe in želje odjemalcev.
Zmeraj manj posameznikov se klasificira v vnaprej določeno razredno pripadnost, zato poleg standardnih načinov segmentacije prihaja zmeraj bolj v uporabo tudi t. i. segmentacija življenjskih stilov. Zaradi prilagoditve novim sistemom je nastalo ogromno različnih in zmeraj bolj individualiziranih načinov življenja – življenjskih stilov, katerih potrebe, želje, vrednote itd., se zelo razlikujejo.
Ena izmed bolj poznanih metod za segmentacijo življenjskih stilov je metodologija VALS (Values and Lifestyles). Ta omogoča segmentacijo odjemalcev glede na določene psihološke in ključne demografske dejavnike, ki določajo vedenje odjemalcev. Velikokrat se namreč zgodi, da imajo ti znotraj demografskih skupin zelo različne psihografske dejavnike.
V magistrski nalogi smo raziskovali razlike med potrebami odjemalcev po storitvah Zavoda SI OK glede na kriterije življenjskih stilov po metodologiji VALS. Zavod se ukvarja z organizacijo in izvajanjem različnih delavnic na področju starševstva, zabave in učenja otrok, pomoči drugim ipd. Ugotovili smo, da pri eni izmed petih raziskovanih življenjskih stilov obstajajo razlike pri potrebah po storitvah Zavoda SI OK, medtem ko pri ostalih štirih obstoja razlik nismo mogli statistično potrditi. Ugotovili smo tudi, da se pri štirih od petih raziskovanih življenjskih stilov pojavljajo razlike pri stališčih do interakcije. |
---|
Keywords: | segmentacija trga, metodologija VALS (Valuse and Lifestyles), potrebe, odjemalci. |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [Š. Veler] |
---|
Year of publishing: | 2018 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-71776  |
---|
UDC: | 339.13 |
---|
COBISS.SI-ID: | 13111324  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:8EQY9SXM |
---|
Publication date in DKUM: | 15.10.2018 |
---|
Views: | 1268 |
---|
Downloads: | 159 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |