| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Show document Help

Title:Pospeševanje slušnega razumevanja v nemščini kot tujem jeziku z uporabo glasbe
Authors:ID Plemenitaš, Sergeja (Author)
ID Petrič, Teodor (Mentor) More about this mentor... New window
Files:.pdf UN_Plemenitas_Sergeja_2018.pdf (539,02 KB)
MD5: F6977B8C592624697A340F059ABAA110
PID: 20.500.12556/dkum/ba671098-a21b-40b3-a89a-44381f874bb7
 
Language:Slovenian
Work type:Bachelor thesis/paper
Typology:2.11 - Undergraduate Thesis
Organization:FF - Faculty of Arts
Abstract:Diplomsko delo se osredotoča na pospeševanje slušnega razumevanja v nemškem kot tudi tujem jeziku. Teoretični del predstavlja osnovo, na kateri je zgrajeno diplomsko delo. Najprej je predstavljena skupna povezava med jezikom in glasbo. Različne raziskave kažejo, da naj bi glasba in jezik imela veliko skupnega. Njun predhodnik naj bilo jezikovno "petje", s katerim so ljudje komunicirali. Domneve dokazujejo, kako pomembna je melodija in to, da naj bi se že v takratnih časih z njo sporazumevali. Prav tako je omenjen njihov skupni razvoj. V naslednjih dveh poglavjih je opisano učenje jezika in prav tako učenje tujega jezika. Pri tujem jeziku je pomembno vedeti, da se je slovnice lažje naučiti kot sam izgovor, tempo, dinamiko, melodijo, celo ritem, na katerega vplivajo prozodične značilnosti. Fonetične kompetence, prozodija in razumevanje poslušanja so prav tako zelo pomembna. Poslušanje glasbe je tudi ena izmed najbolj priljubljenih rekreativnih možnosti za mlade in je zato nedvomno pomembna motivacijska spodbuda v učilnici. Glasba in pesmi nudijo tudi veliko informacij, npr. o življenju v ožjem pomenu besede ali o kulturnih vidikih v širšem pomenu. Kljub vsem tem pozitivnim vidikom uporabe glasbe se ne uporablja pogosto pri učenju tujega jezika. Eden od razlogov za to je, da se veliko učiteljev pritožuje, da potrebujejo dolgo časa, da najdejo primerno pesem za določeno lekcijo. V naslednjih poglavjih je podrobno predstavljeno na splošno učenje jezika, kot tudi tujega jezika s pomočjo glasbe. Predstavljene so prav tako fonetične kompetence, ki so za jezike zelo pomembne. Navedeni so prozodični elementi (govorna melodija, ritem, dinamika). Enaki prozodični elementi so vidni tudi v glasbi. Poglavje o slušnem razumevanju, ki je zadnje pri teoretičnem delu, predstavlja splošni opis tega pojma. Omenjene so kompetence, ki jih lahko v zelo kratkem času s pomočjo slušnega razumevanja pridobiš in s tem izboljšaš svoje znanje o jeziku. V empiričnem delu sta izbrana dva vidika, s katerima se lahko skozi slušno razumevanje naučimo samo izgovorjavo, melodijo posameznega jezika. Ta dva pristopa spodbujata glasbene sposobnosti, ki se izboljšujejo skozi poslušanje. Ta dva pristopa sta metafora in glasbeni trening vadba (»Musiktraining«) in se še ne uporabljata v razredu, čeprav si je izgovorjavo veliko lažje zapomniti. Čeprav se metafore v vsakdanjem jeziku uporabljajo, se pri pouku uporabljajo predvsem v literaturi (v poeziji pogosteje). Učenci se ne zavedajo, da se lahko naučijo tudi prozodične vidike govora. To je še en način, pri katerem se lahko spodbujajo glasbene kompetence. Menim, da je metoda z glasbenim treningom večini ljudi bolj zanimiva, saj tudi v vsakdanjem življenju obstaja močna potreba po glasbeni porabi. Vsak ima svoj glasbeni slog, s katerim se lahko melodijo približa drugemu jeziku. Ena vrsta so rep pesmi, te so zelo poseben glasbeni stil, v katerem večinoma besedila govorijo in ne pojejo. Ta zvrst še posebej pomaga mladostnikom, da se naučijo dobro izgovorjavo jezika. Ta dva načina se ne posvetita toliko slovnici, temveč je bolj poudarjena fonetična in prozodična osnova jezika.
Keywords:jezik, glasba, učenje tujega jezika, slušno razumevanje, ritem, melodija, prozodija, metafora, glasbeni trening
Place of publishing:Maribor
Publisher:[S. Plemenitaš]
Year of publishing:2018
PID:20.500.12556/DKUM-71651 New window
UDC:811.112.2'243(043.2)
COBISS.SI-ID:24117256 New window
NUK URN:URN:SI:UM:DK:XVDUNUW4
Publication date in DKUM:16.11.2018
Views:1407
Downloads:117
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
Categories:FF
:
Copy citation
  
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Licences

License:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Link:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Description:The most restrictive Creative Commons license. This only allows people to download and share the work for no commercial gain and for no other purposes.
Licensing start date:25.08.2018

Secondary language

Language:German
Title:Förderung des hörverstehens im deutschen als fremdsprache durch den einsatz von musik
Abstract:In der vorliegenden Diplomarbeit wird das Thema Förderung des Hörverstehens im Deutschen als Fremdsprache durch den Einsatz von Musik behandelt. Im ersten Teil der Diplomarbeit sind zunächst die Parallelen zwischen Musik und Sprache beschrieben. Verschiedene Forschungen zeigen, dass Musik und Sprache viele Gemeinsamkeiten haben. Ihr Vorgänger war eine melodische Sprache mit derer die Menschen damals kommuniziert haben. Es ist interessant, wie bedeutend die Melodie ist und dass schon mit ihr auch kommunizieren kann. Es wurde auch sehr viel über den Spracherwerb und den Fremdsprachenerwerb geschildert. Bei der Fremdsprache ist es wichtig zu wissen, dass die Grammatik sich leichter zu lernen ist als die Aussprache selbst. Es wird auch das Tempo, Dynamik, Melodie, auch Rhythmus durch die musikalischen Eigenschaften beeinflusst. Bedeutend in der Diplomarbeit sind auch die phonetischen Kompetenzen und auch das Hörverstehen. Im zweiten Teil der Diplomarbeit habe ich mich auf die zwei Ansätze des Hörverstehens konzentriert. Diese Ansätze Förden die phonetischen Kompetenzen, die sich durch zuhören verbessern. Die zwei Ansetze sind Metapher und Musiktraining beide noch nicht im Unterricht verwendet, obwohl man die Aussprache sich viel leichter merken kann.
Keywords:Sprache, Musik, Fremdsprachenlernen, Hörverstehen, Rhythmus, Melodie, Prosa, Metapher, Musiktraining


Comments

Leave comment

You must log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica