| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Povezanost igranja računalniških iger in kognitivnih sposobnosti
Avtorji:ID Strnad, Nastja (Avtor)
ID Musil, Bojan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Strnad_Nastja_2018.pdf (812,22 KB)
MD5: 1E1F757675128C4189FF73A073F871A8
PID: 20.500.12556/dkum/39ec2303-8fbd-452c-a0f0-dd31b1c0b52c
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V zadnjih desetletjih se je s pojavom in porastom uporabe hišnih računalnikov kultura igranja video iger z igralnih konzol preselila še na računalnike in danes po vsem svetu že močno presega milijonske številke. V zadnjem desetletju narašča število raziskav, ki osvetljujejo pozitivni pol računalniških iger, tudi tistih, ki veljajo za manj zaželene, npr. nasilne igre, in ugotavljajo povezanost z učenjem, prostorskimi, vizualnimi in kognitivnimi sposobnostmi. Računalniška igra je tip igrane aktivnosti, ki se dogaja v kontekstu navidezne resničnosti, znotraj katere morajo udeleženci z delovanjem v skladu s pravili doseči vsaj en arbitraren, netrivialen cilj, vse pa mediira osebni računalnik. V pričujoči magistrski nalogi smo na vzorcu 95 udeležencev s Preizkusom ustvarjalnega mišljenja TCT-DP, slovenskim prevodom testa prostorskih sposobnosti in testom večopravilnosti preučevali, kako se v kognitivnih sposobnostih (prostorskih sposobnostih, ustvarjalnosti in večopravilnosti) razlikujejo ne-igralci in igralci (različnih tipov) računalniških iger ter ali igranje računalniških iger mediira razliko med spoloma v mentalni rotaciji. Pokazalo se je, da so največje razlike vidne predvsem pri prostorski vizualizaciji, sledita ji mentalna rotacija in prostorska orientacija, medtem ko se v večopravilnosti in ustvarjalnosti ne razlikujejo pomembno, tudi med spoloma v mentalni rotaciji ni prišlo do statistično pomembnih razlik. Sklepamo, da predpostavka, da so prav vse igre, ne glede na tip, v splošnem povezane s prostorskimi sposobnostmi, ne drži, saj so z vsemi prostorskimi sposobnostmi povezane le igre vlog in uganke, ostale pa le z določenimi. Na podlagi dosedanjih rezultatov sklepamo, da so verjetno drugi vidiki igre (kot je npr. vpletenost, sodelovanje, realističnost, dizajn igre) tisti, ki spodbujajo razvoj kognitivnih sposobnosti. Zaključimo lahko, da so igre kompleksno okolje, povezano z nekaterimi kognitivnimi sposobnostmi, in kot take možna priložnost za razvoj.
Ključne besede:računalniške igre, vizualizacija, prostorska orientacija, mentalna rotacija, ustvarjalnost, večopravilnost
Kraj izida:Maribor
Založnik:[N. Strnad]
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/DKUM-71482 Novo okno
UDK:159.955:004.5:794(043.2)
COBISS.SI-ID:24039176 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:OTXTYX1D
Datum objave v DKUM:27.09.2018
Število ogledov:1409
Število prenosov:245
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:17.08.2018

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The connection between playing computer games and cognitive abilities
Opis:Over the past few decades, computer games have become a very popular form of entertainment across many different platforms, yet only lately researchers have begun to examine their role in learning, spatial, visual and cognitive abilities and their ability to improve, teach and train. Computer game is a type of play activity, mediated by a computer, conducted in the context of a virtual reality, in which the participants try to achieve at least one arbitrary, nontrivial goal by acting in accordance with rules. The purpose of this study is to examine how computer games players differ from non-players in various cognitive abilities (spatial visualization, spatial orientation, mental rotation, creativity, multitasking) and to examine the role of playing computer games in mediating gender differences in mental rotation. A total of 95 participants were tested with Test for Creative Thinking Drawing Production (TCT-DP), Slovenian translation of Spatial Reasoning Instrument and Multitasking test. Results show significant differences between players (of some computer games, yet not all) and non-players in spatial visualization, following mental rotation and spatial orientation. No differences were found in creativity, multitasking and between genders in any spatial ability. We can therefore conclude that not all games are significantly correlated with cognitive abilities and suspect other possible aspects of games (e. g. collaborative play, game design etc.) to be main facilitators of improvement of cognitive abilities. Computer games seem to be a complex environment and with further examination of its elements a possible opportunity for learning and improvement.
Ključne besede:computer games, spatial visualization, spatial orientation, mental rotation, creativity, multitasking


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici