| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Prehajanje med osnovnošolskimi programi za otroke z avtističnimi motnjami
Avtorji:ID Motaln, Mojca (Avtor)
ID Opara, Božidar (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Motaln_Mojca_2018.pdf (1,53 MB)
MD5: A40B2C862BED9799E0389E88FF348C7D
PID: 20.500.12556/dkum/816e7385-1e0f-4b9d-ab4d-1824371948d7
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V magistrskem delu uvodoma opredelimo pojme, značilnosti, usmerjanje, programe in individualiziran program otrok z avtističnimi motnjami. Namen raziskovalnega dela je proučiti, kako se otroci z avtističnimi motnjami usmerjajo in prehajajo med različnimi programi vzgoje in izobraževanja v osnovni šoli, kakšne težave oziroma ovire imajo in kako jim z izvajanjem individualiziranih programov pomagamo ovire premostiti. V empiričnem delu smo si zastavili pet raziskovalnih vprašanj in uporabili metodi analize dokumentov ter polstrukturiranih intervjujev s strokovnimi delavci. Do rezultatov smo prišli s pregledom teoretičnih izhodišč ter študijem domače in tuje literature na področju otrok z avtističnimi motnjami. Proučili smo strokovna mnenja, individualizirane programe in evalvacije v obdobju dveh let za otroke, ki so v odločbi o usmeritvi opredeljeni kot otroci z avtističnimi motnjami. Podrobneje smo analizirali strokovna mnenja, odločbe o usmeritvi in individualizirane programe štirih otrok. S pomočjo analize dokumentov smo prišli do sklepov, ki jih zaradi majhnega vzorca ne moremo posploševati, a smo dobili o njih potrditve tudi iz polstrukturiranih intervjujev s strokovnimi delavci. Ključnega pomena ob naraščajoči pojavnosti otrok z avtističnimi motnjami tudi v Sloveniji je, da obstaja kontinuum programov za njihovo vzgojo in izobraževanje v rednem in specializiranem javnem šolstvu ter da zakonodaja in podzakonski akti za področje vzgoje in izobraževanja urejajo ponovno usmerjanje po potrebi ter prehajanje med programi, z upoštevanjem doseganja ciljev v individualiziranem programu in standardov znanja v različnih programih.
Ključne besede:avtistične motnje, usmerjanje, enakovredni izobrazbeni standard, nižji izobrazbeni standard, individualizirani program, prilagoditve
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Motaln]
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/DKUM-71235 Novo okno
UDK:376:616.896-053.2(043.2)
COBISS.SI-ID:24040456 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:6GUFIRBF
Datum objave v DKUM:27.09.2018
Število ogledov:1118
Število prenosov:180
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:30.07.2018

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The transition between elementary school programs for children with autistic spectrum disorders
Opis:Initially, the concepts, characteristics, streaming, programs and individualized educational programs for children with Autistic Spectrum Disorders (ASD) are defined and elaborated in the Master thesis. The rationale of research is to examine how children with ASD in Slovenia are streamed by education streaming committees and later on transferred between various programs in primary public education, which and how severe their special needs are, and how the children with ASD are supported in overcoming the obstacles through the implementation of individualized educational programs. In the empirical chapter, five research questions are set and investigated by the use of research methods of document analysis and semi-structured interviews with professional staff. Research results are grounded in the theory from Slovenian and international references in the field of children with ASD. Experts' Reports, Individualized Educational Programs, and Evaluations during two school years are examined and analyzed in detail for four children with the diagnosis ASD in the Education Streaming Statement. Due to a small sample, the conclusions of document analysis cannot be generalized. Nevertheless, the conclusions have been confirmed by the professional staff in semi-structured interviews. In the context of the growing incidence of children with ASD in Slovenia, it is crucial that there is a continuum of educational programs available in both, mainstream and special public education, and that the education legislation regulates the re-streaming procedure and the transition between programs when needed, taking into account the child's achievement of goals in the Individualized Educational Program and standards of knowledge in various programs.
Ključne besede:Autistic Spectrum Disorders (ASD), streaming, equivalent education standard, lower education standard, individualized educational program, adjustments


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici