| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Entwicklung der Lesekompetenz am Beispiel von Fachtexten aus dem Forstwesen
Avtorji:Andrejašič, Petra (Avtor)
Jazbec, Saša (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Andrejasic_Petra_2018.pdf (3,15 MB)
MD5: 6D72B96F6155EFC83653F4139CF9E826
 
Jezik:Nemški jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:In der Magisterarbeit wird die Lesekompetenz als eine der Grund- bzw. Schlüsselkompetenzen ausführlich behandelt. Es werden unterschiedliche Lesetechniken bzw. Lesestrategien dargestellt, womit ein Leser seine Lesekompetenz entwickeln kann. Besondere Aufmerksamkeit wird dem Lesen im fremdsprachlichen Unterricht bzw. dem Fachtexte-Lesen im fremdsprachlichen Unterricht in fachbezogener Mittelschulbildung und den Hauptmerkmalen der Fachsprache gewidmet. Das Ziel der Magisterarbeit ist es nämlich, zu untersuchen, wie die Lesekompetenz der Mittelschüler im fremdsprachlichen Fachunterricht aufgrund des aktiven Lernens und Lesens der fremdsprachlichen – deutschen – Fachtexte mit Hilfe der zielausgewählten Lesetechniken (SQ3R, Rhetorisches Lesen: Gliederung und Kritisches Lesen) verbessert werden kann. Es wird vorausgesetzt, dass systematische Entwicklung der Lesestrategien wesentlich zur Entwicklung der Lesekompetenz in einer Fremdsprache beiträgt. Im empirischen Teil wird die Fallstudie durchgeführt, nämlich aufgrund meiner Schularbeit mit einer Mittelschülerin des 2. Jahrgangs Programm Forsttechniker im Deutschunterricht. Es werden alle Arbeitsschritte mit didaktischen Kommentaren ausführlich präsentiert, die Analyse der Untersuchung und die Feststellungen darüber, inwiefern der Leseprozess bzw. das Leseverständnis und folglich die Entwicklung der Lesekompetenz in einer Fremdsprache von Lesestrategien bzw. deren Geflecht beeinflusst werden.
Ključne besede:Lesekompetenz, Lesestrategien, Fachsprache, fremdsprachlicher Unterricht, Mittelfachbildung
Leto izida:2018
Založnik:[P. Andrejašič]
Izvor:Maribor
UDK:811.112.2ʼ24(043.2)
COBISS_ID:24249864 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:622RMWOY
Število ogledov:465
Število prenosov:57
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:14.06.2018

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:RAZVIJANJE BRALNE KOMPETENCE NA PRIMERU STROKOVNIH BESEDIL V TUJEM JEZIKU – NEMŠČINI – S PODROČJA GOZDARSKE STROKE
Opis:V magistrski nalogi je podrobno obravnavana bralna kompetenca kot ena temeljnih oziroma ključnih kompetenc. Predstavljene so različne bralne tehnike in strategije, s pomočjo katerih lahko bralec razvija svojo bralno kompetenco. Posebna pozornost je namenjena branju pri pouku tujega jezika oziroma branju strokovnih besedil pri pouku tujega jezika v srednjem strokovnem izobraževanju ter glavnim značilnostim strokovnega jezika. Cilj magistrske naloge je namreč raziskava o možnostih izboljšanja bralne kompetence dijakov pri tujem jeziku stroke na podlagi branja strokovnih besedil v tujem jeziku – nemščini – s pomočjo ciljno izbranih bralnih tehnik (PV3P, retorično branje: razčlenitev besedila in kritično branje). Predpostavka teoretičnega in empiričnega dela je, da sistematično razvijanje bralnih strategij bistveno pripomore k razvijanju bralne kompetence v tujem jeziku. V empiričnem delu je izvedena študija primera, in sicer na podlagi šolskega dela z dijakinjo drugega letnika programa gozdarski tehnik pri pouku nemščine kot prvega tujega jezika. Podrobno so predstavljeni vsi koraki poteka dela skupaj z didaktičnimi komentarji, analiza raziskave ter ugotovitve o vplivu bralnih strategij oziroma preplet le-teh na proces branja in razumevanje prebranega ter posledično na razvijanje bralne kompetence v tujem jeziku.
Ključne besede:bralna kompetenca, bralne strategije, strokovni jezik, pouk tujega jezika, srednje strokovno izobraževanje


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici