Abstract: | V diplomski nalogi smo se osredotočili na uvedbo sistema Bookingov v podjetju F.A. Maik d.o.o. Proces posnetka takratnega stanja in meritve so trajali štiri mesece, in sicer od januarja do aprila 2017. Po opravljenem posnetku smo za podjetje F.A. Maik d.o.o. izdelali spletno platformo za najavljanje prihajajočih vozil, glede na njihove potrebe in probleme v njihovem skladišču. Ugotovili smo, da sta glavna problema, s katerima se podjetje srečuje, gneča na parkirišču, zaradi prevelikega števila vozil, ki pridejo v skladišče hkrati, in obenem prevelika količina prihajajočega blaga, kar pa je pripeljalo do večjega nereda in posledično do manj kakovostnega dela.
Glavni cilj diplomske naloge je bil izdelati sistem, ki bo izboljšal segment upravljanja časa dela v podjetju F.A. Maik d.o.o. Glavni cilj je bil opraviti analizo trenutnih razmer v skladišču in preizkusiti resničnost dveh hipotez ter ugotoviti, kako se lahko stanje izboljša z uporabo novega sistema, zlasti z namenom zmanjšanja števila pritožb in zagotavljanja bolj tekočega poteka dela. Projekt, ki je bil izveden, je bil za podjetje ključnega pomena, saj so bili procesi v skladišču zelo zastareli in neavtomatizirani.
Na začetku je zelo pomembno poudariti dejstvo, da načrtovanje zalog ni več le proces, ki se izvaja na koncu oskrbovalnih verig, ampak je postal ključni proces, ki je povezan z vsemi ostalimi procesi v oskrbovalnih verigah. Skladišče igra v današnjem svetu eno ključnih vlog, saj je potek življenja neizmerno hiter, tako kot tudi pretok blaga. Slaba organizacija skladišča lahko privede do strašanskih posledic in nepotrebnih stroškov za podjetja. Ker so logistični stroški zelo velik del vseh stroškov, je zelo pomembno poudariti, da je skladiščenje ena ključnih komponent pri le teh, saj znaša kar 20 % vseh logističnih stroškov. Znanstveno je dokazano, da ljudje podcenjujemo vse naloge, to pomeni, da ne vzamemo v zakup čisto vseh postopkov, ki jih bomo pri tej nalogi opravili. Posledično je ravno zaradi tega čas, ki ga imamo na voljo za dokončanje projektov, prekratek. Najbolj grozljiva stvar so projekti, ki niso načrtovani zelo natančno, in kjer časovna okna niso organizirana pravilno. Ljudje se zaradi tega kar hitro znajdejo v položaju, kjer ugotovijo, kako pomembno je imeti dobro organizacijo, saj določenih projektov ne moremo kar prekiniti, ker smo ugotovili, da procesi in potek dela niso dobro zastavljeni.
Podobno se je zgodilo tudi podjetju F.A. Maik d.o.o., kjer delo v skladišču ni bilo dobro organizirano in povezano v skupni avtomatiziran sistem. Kot sem že omenil, je bil glavni problem prevelika gneča vozil na parkirišču, kar je podjetje stalo ogromno denarja, zaradi velikega števila pritožb in zamud. V diplomski nalogi smo preverjali resničnost dveh hipotez in s tem preverili koristnost uvedenega sistema.
Hipoteza 1: Z uvedbo rezervacije bo delo bolj tekoče in boljše organizirano.
Hipoteza 2: Zaradi organiziranega dela se bo število pritožb zmanjšalo ali pa popolnoma izničilo.
V diplomski nalogi smo najprej opredelili, kaj je booking, kateri procesi se izvajajo v skladiščih, kateri problemi se lahko pojavljajo in kaj je tisto, kar lahko izboljša stanje v skladiščih. Glede na prebrano literaturo smo ugotovili, da je booking zahteva skladišču, da mora pripraviti določen material za umik ob določenem času in z določenim namenom. Drugače povedano lahko bookinge smatramo tudi kot predhodno načrtovanje določenega gibanja blaga. Glavni namen takšnih sistemov je, da zagotavljajo prosto nakladalno oz. razkladalno mesto v skladišču za najavljena vozila, in da preprečijo neprimerno vedenje voznikov kot na primer nepravilno parkiranje na pločniku ter na parkirišču. Preprečujejo tudi, da bi vozila ovirala pešče in druga vozila, kot tudi same delavce v skladišču, zaradi nepravilnega parkiranja in prevelike gneče. |
---|