Naslov: | Alternativni vzgojni koncept po principih vzgoje za življenje |
---|
Avtorji: | ID Novak Motore, Nuša (Avtor) ID Protner, Edvard (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | MAG_Novak_Nusa_2018.pdf (721,33 KB) MD5: D50A7E32812D47526EDE1EFB151199E1 PID: 20.500.12556/dkum/3bf0fdc4-3914-4d83-911a-c03caa32a42c
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga (mb22) |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | Alternativni vzgojni koncepti imajo svoje začetke v reformski pedagogiki v Združenih državah Amerike, poznani kot progresivna pedagogika. Reformska pedagogika se naslanja na psihologijo in vzgojo pojmuje kot proces otrokovega naravnega razvoja. Osrednje mesto pripada otroku, h kateremu je učitelj zavezan. Reformskopedagoško gibanje se je pojavilo zaradi nezadovoljstva z obstoječim šolskim sistemom in željo po spremembi, humanizaciji šole. Posledično so se v preteklosti razvili številni vzgojni modeli in koncepti, med katerim je tudi koncept vzgoje za življenje, katerega filozofija prvotno izhaja iz Indije, dokončno pa ga je razvil Američan Donald Walters. Izdal je tudi istoimensko knjigo Vzgoja za življenje, v kateri so združena vsa načela in predlogi za spremembe v šolskem sistemu in poučevanju po principih vzgoje za življenje. V ZDA trenutno deluje pet osnovnih šol po tem konceptu, ena v Italiji ter pri nas v Ljubljani Osnovna šola Lila. V magistrskem delu smo analizirali program OŠ Lila in ga primerjali z obstoječima osnovnima šolama waldorfsko in montessori, ki poleg OŠ Lila v Sloveniji izvajata program po posebnih pedagoških načelih. Ugotovili smo, da imajo šole več skupnih značilnosti, ki izvorno izhajajo iz reformske pedagogike, in so si skladne v določenih elementih, kar pripisujemo vplivu šolske zakonodaje. Program OŠ Lila smo primerjali tudi s programom javne osnovne šole. Razlike so vidne predvsem v določenih didaktičnih posebnostih, predmetniku in socialnem vidiku šole. Na podlagi izobraževanja učiteljev smo spoznali, da je za poučevanje v alternativnih šolah ključno predvsem dodatno izobraževanje in usposabljanje v skladu z načeli, filozofijo in načinom dela, ki ga morajo učitelji sprejeti in usvojiti. Pri tem ima pomembno vlogo učiteljeva osebnost. V magistrskem delu smo se osredotočili še na možnosti vključevanja alternativnih konceptov v obstoječ šolski sistem. Dognali smo, da so javne šole v preteklosti uveljavile določene elemente alternativnih vzgojnih konceptov in šol, ki so pripomogli k izboljšanju šolanja in so v šolah prisotni še danes. Ne vidimo pa možnosti, da bi alternativni koncept postal nov način ali vzorec delovanja javne šole. |
---|
Ključne besede: | alternativni vzgojni koncept, reformska pedagogika, progresivna pedagogika, vzgoja za življenje. |
---|
Leto izida: | 2018 |
---|
Založnik: | [N. Novak Motore] |
---|
Izvor: | Maribor |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-70570  |
---|
UDK: | 37.091.4(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 23961864  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:EHKOXQDI |
---|
Datum objave v DKUM: | 23.08.2018 |
---|
Število ogledov: | 1731 |
---|
Število prenosov: | 408 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |